يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۷۷۴۰۳
زمان انتشار: ۱۲:۲۰     ۲۴ شهريور ۱۳۹۹
مسافری از معبد شائولین در زمین فوتبال
ایروین کوردونا بازیکن تیم فرانسوی برس دیشب با یک ضربه والی شگفت‌انگیز چنان گل آکروباتیکی به ثمر رساند که خیلی‌ها از آن به عنوان بهترین والی قرن یاد می‌کنند.
به گزارش پایگاه 598، تیم فرانسوی برس که امسال به لیگ1 صعود کرده دیشب در مقابل دیژون قرار گرفت و موفق شد با نتیجه 2-0 به پیروزی برسد. اما آنچه این بازی را در معرض توجه دنیا قرار داد گل استثنایی یکی از بازیکنان این تیم به نام اروین کوردونا بود که به شکلی بسیار تماشایی به ثمر رسید.

 

 

درحالیکه برس با نتیجه 1-0 از حریف پیش بود در دقیقه 90+5 نوبت به کوردونا بود که گل دوم را به ثمر برساند. رومن پرو از سمت چپ یک پاس عمقی به محوطه جریمه دیژون ارسال کرد و به نظر می رسید کوردونا به این توپ نخواهد رسید. اما او با حرکتی آکروباتیک که به نظر میرسید همه قوانین فیزیک را نقض کرده به هوا برخاست و با یک ضربه والی چنان گلی به ثمر رساند که از آن به عنوان بهترین والی قرن یاد شده است.


 

کوردونا با این گلی که به ثمر رساند بدون شک امسال از نامزدهای اصلی دریافت جایزه پوشکاش خواهد بود.

 

 

واکنش به این گل استثنایی در شبکه‌های مجازی بسیار پررنگ بوده و بسیاری را شیفته خود کرده. حساب شبکه بی تی اسپورت با منتشر کردن گل تماشایی کوردونا می‌گوید بدون شک این هفته گلی به زیبایی گل او برای برس نخواهیم دید.

 

 

یک کاربر دیگر با ابراز شگفتی از گل تاریخی کوردونا می‌گوید او طوری به توپ ضربه می‌زند که انگار در سیاره‌ای زندگی می‌کند که قوانین فیزیک بر آن حکمفرما نیست.

 

 

کاربر دیگری با اشاره به زیبایی گل کوردونا می‌گوید: " حتی اگر جایزه پوشکاش لغو شود سال آینده باید به خاطر زدن اولین گل فوتبال در ماه به کوردونا جایزه یک عمر دستاورد را اهدا کنیم".

 

 

برخی کاربران دیگر از جمله این کاربر حرکت کوردونا را شبیه به حرکات هنرهای رزمی معبد شائولین می دانند.

 

 

در اینکه این گل استثنایی برای همیشه در یاد هواداران برست و به خصوص شخص کوردونا خواهد ماند و او روزی داستان به ثمر رساندن بهترین والی قرن را برای نوه‌هایش تعریف خواهد کرد هیچ شکی وجود ندارد.

 

 


منبع : ورزش سه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها