أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۷۷۴۱۴
زمان انتشار: ۱۳:۰۴     ۲۴ شهريور ۱۳۹۹
هر اونس طلای جهانی هفته گذشته روندی خنثی داشت که ماحصل آن رشد ۶/ ۰ درصدی و قرار گرفتن در سطح ۱۹۴۰ دلاری بود. هفته گذشته داده‌های تورمی بخش تولیدکننده و مصرف‌کننده آمریکا بیش از مقدار مورد انتظار بود که سبب حمایت از بهای این فلز ارزشمند شد.
به گزارش پایگاه 598، دنیای اقتصاد نوشت: هر اونس طلای جهانی هفته گذشته روندی خنثی داشت که ماحصل آن رشد ۶/ ۰ درصدی و قرار گرفتن در سطح ۱۹۴۰ دلاری بود. هفته گذشته داده‌های تورمی بخش تولیدکننده و مصرف‌کننده آمریکا بیش از مقدار مورد انتظار بود که سبب حمایت از بهای این فلز ارزشمند شد.

با این حال افزایش ارزش دلار آمریکا، به‌عنوان مانعی در مقابل رشد طلا ظاهر شد. در این میان انتظار برای تشدید فشارهای تورمی، سیاست‌های انبساطی جهت حمایت از اقتصاد و احتمال تشدید تنش‌های تجاری میان آمریکا و چین سبب شده تا روند بلندمدت طلا صعودی دیده شود.

در هفته پیشرو نشست نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا (۱۵ و ۱۶ سپتامبر) برگزار خواهد شد. هر چند به نظر می‌رسد محدوده نرخ بهره هدف حفظ شده و سیاست‌های پولی آمریکا تغییری نکند اما لحن بیانیه می‌تواند بازارهای مالی را با نوساناتی همراه سازد.

رشد ۱۱۰ درصدی سکه از ابتدای ۹۹

تقاضای احتیاطی در بازار سکه سبب شد تا هر سکه طرح جدید ساعت ۱۶ روز یکشنبه ضمن افزایش بهای ۳۵۰ هزار تومانی (معادل ۸۵/ ۲ درصد) با قیمت ۱۲ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان به فروش برسد. تقاضایی که از ترس افزایش بیشتر قیمت‌ها ایجاد شده است.

به این ترتیب بازدهی سکه از ابتدای سال ۹۹ تاکنون از ۱۱۰ درصد فراتر رفت. در این میان هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با رشد قیمت ۳/ ۲ درصدی همراه شد. در تعطیلی بازارهای جهانی، دلار به مهم‌ترین سیگنال برای تعیین جهت سکه تبدیل شده است.

جایی که شاهد تداوم صعود بیش از ۱۵ درصدی دلار از ابتدای شهریور تاکنون هستیم. در حال حاضر حباب سکه از ۴۷۵‌هزار تومان فراتر رفته است و باید دید این روند صعودی تا چه زمانی ادامه خواهد داشت.



اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها