أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۷۷۴۶۷
زمان انتشار: ۱۲:۰۰     ۲۵ شهريور ۱۳۹۹
نزاع و درگیری از زمین تا شبکه‌های اجتماعی
نیمار، فوق ستاره برزیلی پاری سن ژرمن بار دیگر به اتفاقات شب گذشته در دیدار برابر مارسی واکنش نشان داد.
به گزارش پایگاه 598، شب گذشته رقابت‌های لیگ یک فرانسه شاهد یکی از جنجالی ترین مسابقات خود طی فصول اخیر بود. جایی که در طول بازی بین دو تیم پاری سن ژرمن و مارسی داور مسابقه پنج بار از کارت قرمز خود استفاده کرد که حاشیه ساز ترین آن ها به دقایق پایانی اختصاص داشت.

 

نیمار یکی از این بازیکنان اخراجی بود که به دلیل ضربه زدن به پشت سر آلوارو گونزالس بازیکن حریف، اخراج شد ولی ستاره برزیلی ادعا کرد که گونزالس به او توهین نژادپرستانه کرده است؛ موضوعی که البته توسط بازیکنان مارسی تکذیب شد.

 

 


 

لحظه ای که درگیری لفظی بین نیمار و مدافع مارسی آغاز شد که شروع همه جنجال ها بود

 

ستاره برزیلی طی ساعات اخیر نیز بیکار ننشست و در صفحات شخصی خود به اعتراضاتش پیرامون این موضوع ادامه داد؛ این اما پایان کار نبود و نیمار حالا باز هم نسبت به اتفاقات شب گذشته واکنش نشان داده است.

 

کار به استوری اینستاگرام کشید
ستاره برزیلی پاری سن ژرمن با قرار دادن استوری در صفحه اینستاگرام خود نوشت: " روز گذشته بعد از اعتراض با کارت قرمز مواجه شدم زیرا می‌خواستم با کسی که مرا آزرده کرده برخورد کنم. فکر می کنم بدون انجام کاری نمی توانستم آنجا را ترک کنم زیرا فهمیدم آنهایی که در در آنجا نبودند نیز نمی خواستند من این کار را انجام دهم. در طول بازی همواره قصد داشتم با عملکردم به حریف پاسخ دهم و تنها فوتبال بازی کنم. واقعیت نشان می‌دهد که من در این کار موفق نشده ام. من در این ورزش جنگ ها و دشنام ها که جزئی از بازی است را ایجاد کرد

 

 

بازیکنان پاری سن ژرمن برای حمایت از هم تیمی برزیلی شان دست به کار شدند تا اوضاع با وخامت بیشتری روبرو شود

 

 

من با افتخار یک سیاهپوست هستم
من این پسر را تا حدودی درک می‌کنم. همه اینها بخشی از بازی است اما به نظر من نژادپرستی غیر قابل تحمل است. من سیاهپوست هستم. فرزند یک سیاهپوست. همچنین نوه و نوه یک سیاهپوست. افتخار می کنم که خودم را نسبت به دیگران متفاوت نمی بینم. من بسیار غمگین شده ام. آیا باید چنین اتفاقی را نادیده بگیریم؟ هنوز نمی دانم. من شب گذشته برای کمک از داوران سوال کردم اما نادیده گرفته شدم. نکته همین است.

 

جواب یک احمق را احمقانه دادم
من مجازات خود را قبول می‌کنم چراکه باید مسیر یک فوتبال درست و تمیز را دنبال کنیم. همچنین از طرف دیگر امیدوار هستم که مجرم نیز مجازات شود. نژاد پرستی وجود دارد و ما باید آن را متوقف کنیم. دیگر کافی است! این یک شخص احمق بود و من نیز مانند او درگیر شدم و در این دعوا شرکت کردم. هنوز هم این حق راه برای خودم قائل هستم اما باید بدانیم که هیچ تفاوتی بین سفید و سیاه پوست وجود ندارد و این اتفاق باید برای هر دو طرف فاجعه‌بار باشد.

 

 

 

نیمار بلافاصله بعد از پایان بازی دیشب در صفحه توئیتر خود به اتفاقات رخ داده واکنش نشان داد و به نوعی می‌توان از او به عنوان نقش اول این صفحه اجتماعی در شب گذشته نام برد.

 

به امید فوتبال همراه با صلح
من نمی‌خواهم و درست نیست که این موضوعات را با یکدیگر تداخل دهیم. ما رنگ پوست را خودمان انتخاب نمی کنیم. به جز خدا همه ما با یکدیگر برابر هستیم. روز گذشته من اخراج شدم اما بودن در این وضعیت و نادیده گرفتن آن هیچ چیز را درست نمی کند. ما دوباره با یکدیگر ملاقات خواهیم کرد و راه ما فوتبال بازی کردن با صلح خواهد بود. شما می‌دانید که چه گفتید و من نیز می دانم که چه کار کردم. عشق بیشتر به جهان."

 

حمایت پاری سن ژرمن
همچنین پاری سن ژرمن نیز دست به حمایت از نیمار زده و بیانیه ای در این باره منتشر کرده است. در بیانیه باشگاه فرانسوی در این باره آمده است: " این باشگاه تکرار می کند که نژادپرستی در جامعه ، در فوتبال یا در زندگی ما جایی ندارد و همه را به مخالفت با انواع نژادپرستی در سراسر جهان فرا می خواند. برای بیش از 15 سال این باشگاه در کنار شرکای خود SOS Racisme ، Licra و Sportitude به شدت متعهد به مبارزه با انواع تبعیض ها بوده است. پاری سن ژرمن مشتاقانه منتظر کمیسیون انضباطی LFP برای تحقیق و بررسی حقایق است و باشگاه برای هر گونه کمک مورد نیاز در اختیار LFP است."

 

 

 

نیمار در واقع با انتشار این بیانیه به اشتباه خود برای شرکت کردن در درگیری اعتراف کرد اما در عین حال معتقد است که بازیکن حریف دست به اقدامی بی شرمانه زده است.

 

مخالفان نیمار

اگرچه نیمار طی یک روز گذشته با حمایت های فراوانی روبرو شده اما در سمت مقابل بسیاری از هواداران مارسی و حتی بازیکنان این تیم نیز دست به تمسخر ستاره برزیلی زده‌اند. حتی گفته می‌شود که قرار نیست فدراسیون فوتبال فرانسه واکنشی نسبت به این موضوع نشان دهد و آنها معتقد هستند که هیچ‌گونه تخلف نژادپرستانه ای در مسابقه دیشب صورت نگرفته است.

 

 

 

 

توئیت تمسخرآمیز دیمیتری پایت، ستاره فرانسوی مارسی علیه نیمار

منبع : ورزش سه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها