يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۷۷۵۰۲
زمان انتشار: ۱۱:۱۴     ۲۶ شهريور ۱۳۹۹
داستان یکی از جالب‌ترین لقب‌های فوتبالی
سال‌ها بعد از اولین کنفرانس خبری ژوزه مورینیو به عنوان سرمربی چلسی از او همچنان با لقب آقای خاص یاد می‌شود. اما داستان این لقب چیست؟
به گزارش پایگاه 598، ژوزه مورینیو در سال 2004 به استمفوردبریج آمد و موفق شد چلسی را به یکی از قدرتهای مهم لیگ برتر انگلیس و فوتبال اروپا تبدیل کند. او از آن روزها خود را به عنوان یکی از بهترین و کاریزماتیک‌ترین مربیان دنیای فوتبال مطرح کرد و این شهرت تا امروز با او همراه بوده است.

 

 

اما مهمترین لقبی که در تمام این سال‌ها با مورینیو همراه بوده و برای اشاره به او اغلب از آن استفاده می‌شود لقب " آقای خاص" است. اما داستان این لقب چیست و از کجا می‌آید؟

این لقب اولین روزهای پیوستن ژوزه به چلسی در سال 2004 برمی گردد و قدمتی شانزده ساله دارد. مورینیو در اولین کنفرانس خبری خود در استمفوردبریج به خبرنگاران گفت خود را "خاص" می داند. این نقطه شروع توصیف او در رسانه ها با عنوان آقای خاص بود.

 

 

مورینیو در آن مصاحبه گفته بود: " لطفاً به من مغرور و متکبر نگویید. من قهرمان اروپا هستم و معتقدم خاص هستم".

 

با اینکه مورینیو یک فصل قبل از آن موفق شده بود تیم پورتو را در کمال شگفتی قهرمان چمپیونزلیگ کند ولی شهرتی به اندازه امروز نداشت. استفاده مورینیو از لغت "خاص" برای اشاره به خود در مطبوعات انگلیسی سر و صدای زیادی به پا کرد و به عنوان ادعای جاه طلبانه ژوزه در فصل اول حضورش در انگلیس تفسیر شد.

 

موفقیت مورینیو در چلسی باعث شد لقب آقای خاص بیشتر به او بچسبد. ژوزه در دوران حضورش در آبی های لندن موفق شد نام خود را به عنوان پرافتخارترین مربی تاریخ باشگاه ثبت کند. او در اولین دو فصل حضورش در چلسی دو بار پیاپی فاتح لیگ برتر شد.

 

 

در سالهای بعدی اما مورینیو در انگلیس با فراز و نشیبهایی همراه بوده. او در دومین دوره حضورش روی نیمکت چلسی به هیچ وجه مثل دوره اول موفق نبود و بعد از آن هم در منچستریونایتد روزهایی دشوار را پشت سر گذاشت که از آن به عنوان یکی از بدترین روزهای دوران حرفه‌ایش یاد می‌شود.

 

مورینیو سال گذشته وقتی با پرسشی درباره این لقب مواجه شد فاش کرد از اینکه در انگلیس استعدادش در مربی گری را زیر سوال برده بودند ناراحت شده بوده و به همین خاطر در آن کنفرانس مطبوعاتی از خود به عنوان آقای خاص یاد کرده.

 

مورینیو در این باره گفت: " در اولین کنفرانس خبری از من پرسیدند که برای لیگ برتر آماده هستم یا نه. پیش خودم گفتم چی؟ من همین چند روز پیش فاتح لیگ قهرمانان شده ام، حالا شما فکر می کنید هیچی نیستم؟ این بود که یک کم حالت تهاجمی گرفتم و گفتم من یک آدم معمولی نیستم. من خاص هستم. از همان لحظه این لقب به نام من شد و البته مشکلی هم با آن ندارم".


منبع : ورزش سه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها