يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۷۷۵۰۴
زمان انتشار: ۱۱:۳۶     ۲۶ شهريور ۱۳۹۹
هزاران کودک مهاجر ، که بسیاری از آن‌ها همراه پدر و مادر خود وارد آمریکا شده و سال‌ها در این کشور مقیم بودند با دستور دولت ترامپ از خاک این کشور اخراج شدند.
 به گزارش پایگاه 598، هزاران کودک مهاجر ، که بسیاری از آن‌ها همراه پدر و مادر خود وارد آمریکا شده و سال‌ها در این کشور مقیم بودند  با دستور دولت ترامپ از خاک این کشور اخراج شدند. بر اساس تصمیم دولت آمریکا، ۸۸۰۰ کودک و نوجوان مهاجر ، به بهانه شیوع ویروس کرونا ، از والدین خود جدا و سپس سریعا از طریق مرز مکزیک اخراج شده‌اند.

آنچه در این میان جای تعجب دارد، سکوت کمیته حقوق بشر
 سازمان ملل متحد و حتی سازمان‌های ظاهرا مستقل حقوق بشری در دنیاست که در مقابل این جنایت آشکار سکوت کرده‌اند. بسیاری از رسانه‌های غربی تصریح کرده‌اند که کودکان و نوجوانان مهاجر غیرقانونی به‌دوراز هر‌گونه نظارتی ابتدا چند روز حبس شده و سپس پروسه اخراج آن‌ها طی می‌شود!به عبارت بهتر، ترامپ که قبلا  به دلیل نارضایتی افکار عمومی آمریکا تعهد داده بود جداسازی کودکان مهاجر غیرقانونی از والدین خود را متوقف خواهد کرد ، به بهانه شیوع کرونا این اقدام غیرانسانی را از سر گرفته است!



مطابق قوانین اولیه  آمریکا کودکانی که تنها یا همراه با والدین خود برای مهاجرت وارد خاک این کشور می‌شوند ،جداسازی شده و در مراکزی که از قبل مشخص‌شده، نگهداری شده‌اند.تاکنون تعدادی از کودکان مهاجر در این مراکز، جان خود را از دست داده یا مورد آسیب قرار گرفته‌اند اما دولت آمریکا اجازه انتشار آمار دقیق در این خصوص را نمی‌دهد. اگرچه ترامپ دو سال قبل این قانون را تحت تأثیر فشار افکار عمومی تغییر داد، اما در عمل همچنان آن را اعمال می‌کند.

دولت آمریکا به بهانه شیوع کرونا، حتی از نگهداری کودکان و نوجوانان در این مراکز خودداری می‌کند و سریعا آن‌ها را پس از چند روز زندانی کردن، اخراج و راهی کشور مکزیک می‌کنند. ترامپ قبلاً برای مهار مهاجران بدون مدرک، اقداماتی را در مرز با مکزیک انجام داده بود، اما به خاطر اقدامات جنجالی‌اش، ازجمله جدا کردن خانواده‌ها و همچنین اظهارنظر او که ورود مهاجران و پناه‌جویان را مهاجم  توصیف کرده بود، زیر انتقاد قرار گرفت.بااین‌حال رئیس‌جمهور آمریکا اساسا برای این انتقادات ارزشی قائل نیست! "

 نقش رسمی حقوق بشر در آمریکا
ترامپ در صدد است وجود کودکان مهاجر، مهاجرین غیرقانونی و حتی مهاجرین قانونی در آمریکا را خطری برای این کشور نشان دهد. این اقدام او، در راستای تقویت امیال ملی‌گرایانه و افراطی در آمریکاست. ترامپ معتقد است که چنین اقداماتی برای تجمیع آرای سفیدپوستان افراطی و ملی‌گرایان به سود او و پیروزی دوباره‌اش در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر ضروری خواهد بود.

در سال ۲۰۱۸ میلادی، چالش‌ها بر سر زندانی کردن کودکان در مرز آمریکا و مکزیک و جداسازی آن‌ها از والدین خود، وارد مرحله جدیدی شد. در آن زمان لوئیس ویده‌گارای، وزیر امور خارجه مکزیک خطاب به دولت ترامپ تأکید کرد که  جدا کردن کودکان از والدین، عملی بی‌رحمانه، غیرانسانی و نقض صریح حقوق بشر است.

حتی پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان، سیاست مهاجرت آمریکا و رفتار با مهاجران غیرقانونی را موردانتقاد شدید قرار داده و آن را محکوم کرد.بااین‌حال کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد و دیگر مقامات این سازمان، صرفا این اقدامات غیرانسانی را محکوم کرده و اقدامی دیگر در این خصوص صورت ندادند.

بازداشت نامحدود کودکان پناه‌جو در آمریکا!
دولت دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۹ میلادی( سال گذشته) تصمیم گرفت  حدنصاب ۲۰ روزه را برای مدت بازداشت کودکانی که با والدین خود به‌صورت غیرقانونی به آمریکا آمده‌اند، لغو کند. کاخ سفید و وزارت امنیت داخلی ایالات‌متحده اعلام کرده‌اند مقررات جدید، سقفی برای مدت بازداشت کودکان تعیین نمی‌کند.مطابق گزارش شبکه آلمانی دویچه وله، هدف مقررات تازه، کنترل موج مهاجرانی عنوان شده که از مرزهای جنوبی و از مکزیک وارد خاک آمریکا می‌شوند.

کوین مک الینان، سرپرست وزارت امنیت داخلی می‌گوید: «انگیزه عبور غیرقانونی از مرز با کودکان آسیب‌پذیر باید پایان بگیرد.» او افزوده که در آیین‌نامه قبلی، این امر محاسبه نشده بود که مهاجرت‌های خانوادگی و مهاجرت افراد نابالغ از آمریکای جنوبی چه شتابی خواهد داشت. طبق تصمیم دادگاه فدرال، مقامات مربوطه مجاز بوده‌اند فرزندان مهاجران غیرقانونی را در محیطی مناسب نگاه دارند اما درعین‌حال وظیفه داشته‌اند امکان آزادی آن‌ها را پس از حداکثر ۲۰ روز فراهم آورند.

 ترامپ به قانون آمریکا هم رحم نمی‌کند!
رئیس‌جمهور آمریکا قصد دارد طی مدت‌زمان اندک باقیمانده تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر( آبان ماه )، مانور گسترده و ویژه‌ای بر روی مسئله مهاجرت در آمریکا انجام دهد.

چنانچه«شبکه یورو نیوز»
 قبلا نیز گزارش داده است، دولت ترامپ  به‌طور جدی مصمم است قانون اعطای شهروندی به کودکان متولد در خاک آمریکا از والدینی غیرآمریکایی یا از والدینی که به‌طور غیرقانونی به این کشور مهاجرت کرده‌اند را لغو کند.

رئیس‌جمهور آمریکا در یکی از کنفرانس‌های مطبوعاتی تأکید کرده است :
«ازنظر ما اعطای شهروندی به دلیل تولد، مسئله‌ای بسیار جدی است… شما از مرز عبور می‌کنید، یک نوزاد [در خاک آمریکا] به دنیا می‌آورید و مبارکه، کودک شهروند آمریکا می‌شود… این واقعا مسخره است.»ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری قبلی،توانست آرای خاموش و سفید ، که مربوط به ملی‌گرایان افراطی در آمریکا بود را با حمله به مهاجرین به سود خود جذب کند.

موضوع مهاجران پیش‌ازاین در سال ۲۰۱۶ میلادی نیز از محورهای تبلیغاتی کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ بود و به نظر می‌رسد قرار است از عمده موضوعات تبلیغاتی برای انتخابات دوبارۀ او نیز باشد.ترامپ  در اکتبر ۲۰۱۸ در مصاحبه‌ای اعلام کرد که قصد دارد از قدرت خود در صدور «فرمان اجرایی» استفاده و قانون اعطای شهروندی به دلیل تولد در خاک آمریکا را لغو کند.

در آن زمان بسیاری از کارشناسان اعلام کردند صدور چنین فرمانی غیرممکن است زیرا خلاف قانون اساسی ایالات‌متحده آمریکاست.پس از جنگ‌های داخلیِ این کشور در سال ۱۸۶۸ میلادی، متمم ۱۴ قانون اساسی ایالات‌متحده که حق اعطای شهروندی به دلیل تولد در خاک آمریکا را به‌رسمیت می‌شناسد، تصویب شد.بدون شک، قربانیان اصلی این رویکرد ترامپ، کودکان مهاجری هستند که در حال حاضر نیز هزاران نفر آن‌ها به‌دوراز هرگونه نظارت و پیگیری نهادهای حقوق بشری، توسط مأمورین پلیس مرزی آمریکا در حبس هستند.
رسالت
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها