أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۷۷۵۳۰
زمان انتشار: ۱۴:۱۸     ۲۶ شهريور ۱۳۹۹
یک شرکت دانش بنیان ایرانی توانست با استفاده از توان متخصصان داخلی، کنتور گاز میکروترمال را برای اندازه‌گیری میزان مصرف خانگی گاز و نمایش میزان واقعی مصرف آن تولید کند.
به گزارش پایگاه 598، ابوالقاسم مرادی مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان تولیدی و صنعتی درباره تولید کنتور گاز میکروترمال  گفت: یکی از مشکلات عمده در اندازه‌گیری میزان مصرف خانگی گاز دقیق نبودن این میزان است. تولید کنتورهای دقیق با قابلیت اندازه‌گیری معیارهای مصرف واقعی یکی از تولیدات دانش‌بنیان برای پاسخ به این نیاز است و معیارهای مهمی مانند فشار، دما و ارتفاع از سطح دریا که در اندازه‌گیری مصرف اهمیت بالایی دارد، در کنتورهای معمول اندازه‌گیری نمی‌شود.

وی ادامه داد: کنتورهای میکروترمال ساخت این شرکت دانش‌بنیان با اندازه‌گیری دقیق مولکول‌های مصرفی گاز و در نظر گرفتن این معیارها در محاسبه، میزان مصرف واقعی را نمایش می‌دهد.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان افزود: تولید تجهیزات و خدمات مورد نیاز صنعت گاز کشور، یکی از مهم‌ترین هدف‌های فعالان فناور این شرکت است؛ اولین تولیدات این شرکت در شبکه توزیع و گازرسانی شهری، رگولاتورهای گاز خانگی است. درحال حاضر این واحد صنعتی در قالب پنج واحد تولیدی، محصولات متنوعی را شامل رگولاتورهای خانگی و صنعتی، اتصالات عایقی، شیرهای مسدودکننده و صنعتی، فیلترهای گازخشک، ایستگاه های تقلیل فشار و اندازه گیری با قابلیت مانیتورینگ و کنترل از راه دور در سایزها و کلاس های مختلف طراحی، تولید و در بازارهای داخلی و خارجی عرضه می‌کند.

این فعال فناور، تولید کنتورهای گاز خانگی و صنعتی را یکی از شاخه‌های تولیدات این شرکت عنوان کرد و گفت:  کنتورها در شکل‌های گوناگونی مانند دیافراگمی، آلتراسونیک، جرمی حرارتی، کارتی-اعتباری، توربینی ارائه می‌شوند.

وی یادآور شد: پیچیدگی فناوری و روش تولید ساخت این تجهیزات دانش‌بنیان در انحصار تعداد اندکی از کشورها قرار داشت که خوشبختانه ما نیز توانستیم این محصولات دانش بنیان را طراحی و تولید کنیم.

تسنیم

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها