يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۷۷۵۸۳
زمان انتشار: ۱۳:۲۳     ۲۷ شهريور ۱۳۹۹
مقامات عربستان سعودی تلاش دارند مراسم حج عمره را به صورت محدود و تدریجی برای عمره گذاران بازگشایی کنند.
به گزارش پایگاه 598، پایگاه اینترنتی روزنامه رسمی عکاظ عربستان اعلام کرد که این کشور به دنبال بازگشایی تدریجی حج عمره است که از شش ماه قبل به علت گسترش ویروس کرونا در جهان تعلیق شده است.

این روزنامه سعودی می‌افزاید که بر اساس طرحی که وزارت کشور عربستان ارائه داده، عمره گذاران به صورت تدریجی مجوز حضور در مسجدالحرام را پیدا می‌کنند و به تعداد محدود در مرحله اول می‌توانند در این مراسم حضور پیدا کنند.

بر اساس گزارش مذکور مرحله اول بر اساس اقدامات و شرایط سازماندهی شده از جمله دریافت مجوز حج عمره از طرف‌های ذیربط خواهد بود.

این روزنامه سعودی به نقل از منبعی که به نام وی اشاره نکرده، می‌افزاید که طرح بازگشت تدریجی حج عمره مبتنی بر ساماندهی الکترونیکی است که بر اساس آن تاریخ و ساعت ادای فریضه حج مشخص می‌شود و عمره‌گزار باید گزارش طبی مبتنی بر صحت و سلامت نسبت به ویروس کرونا را در اختیار داشته باشد.

بر اساس اعلام این منبع، وزارت حج عربستان سعودی طی روزهای آینده جزئیات و شرایط انجام حج عمره را منتشر می کند.

پیش از این وزارت کشور عربستان اعلام کرده بود که طرحی را برای صدور مجوز مجدد جهت انجام حج عمره به صورت تدریجی اعلام خواهد کرد. عربستان سعودی در نتیجه گسترش ویروس کرونا مجبور به توقف حج عمره شد. بر اساس آخرین آمارهایی که خبرگزاری رسمی عربستان منتشر کرد سالانه حدود دو میلیون و چهارصد و 12 هزار و 572 نفر در حج عمره شرکت می‌کردند که درآمدهای مالی زیادی برای عربستان به دنبال داشت.

حج تمتع در سال جاری به علت ویروس کرونا به صورت کاملا محدود و با حضور تنها چند هزار نفر از زائران سعودی برگزار شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها