يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۷۷۶۹۸
زمان انتشار: ۱۲:۴۷     ۲۹ شهريور ۱۳۹۹
رسانه‌ها از شهر «راچستر» آمریکا خبر دادند که به حداقل۱۶ نفر شلیک شده است؛ شهری که طی هفته‌های اخیر به صحنه اعتراضات علیه نژادپرستی و بی‌عدالتی تبدیل شده است.
تیراندازی مرگبار به حداقل ۱۶ نفر در «راچستر» آمریکا

به گزارش پایگاه 598، منابع رسانه‌ای در آمریکا از تیراندازی امروز شنبه به ۱۶ نفر در شهر راچستر ایالت نیویورک خبر دادند.

بنا بر گزارش شبکه «بی‌ان‌اُ نیوز» آمریکا، در حالی که تظاهرات علیه نژادپرستی و بی عدالتی نهادینه در شهر راچستر ایالت نیویورک ادامه دارد، خبرها از یک تیراندازی مرگبار در این شهر حکایت دارد. طبق این گزارش، به حداقل 12 نفر تیراندازی شده و خبرهای اولیه حاکی از آن است که دستکم دو نفر جانشان را از دست داده‌اند.

مقام‌های محلی در راچستر و همچنین شاهدان عینی خبر دادند، نیروهای امدادی و پلیس به منطقه محل درگیری اعزام شده‌اند.

گفته می‌شود که این تیراندازی ساعت 30 دقیقه بامداد امروز شنبه به وقت محلی در نزدیکی خیابان «گودمن» و خیابان «پنسیلوانیا» انجام شد.

به گفته شاهدان، فرد یا افراد ضارب در حالی این تیراندازی را انجام داده که جمعیت بسیاری در محل تیراندازی حضور داشتند.

هنوز رسانه‌ها و مقام‌های آمریکایی جزئیات بیشتری درباره تیراندازی در راچستر ایالت نیویورک منتشر نکرده‌اند و درباره وضعیت ضارب یا ضاربان هیچ خبری در دست نیست.

با گذشت ساعتی بعد از انتشار خبر اولیه تیراندازی در راچستر، مقام‌های آمریکایی مرگ دو نفر را تایید کردند و خبر دادند که به حداقل ۱۶ نفر تیراندازی شده است.

تیراندازی در راچستر در شرایطی انجام شده که طی هفته‌های اخیر این شهر آمریکا در اعتراض به کشته شدن «دانیل پرود» شهروند سیاه پوست، شاهعد اعتراضات گسترده‌ای بوده است.

اعتراضات در شهر راچستر که پیشتر به دلیل اعتراضات سراسری به قتل نژادپرستانه «جورد فلوید» آغاز شده بود، بعد از رسانه‌ای شدن ویدئوی خفه شدن دانیل پرود توسط نیروهای پلیس آمریکا شعله ور شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها