يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۷۷۷۴۹
زمان انتشار: ۱۴:۱۶     ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
قیمت طلا در بازار جهانی طی روز جمعه 33/ 0 درصد رشد داشت. اما آخرین قیمت طلا تا پیش از امروز 30 شهریور چقدر بوده است؟
به گزارش پایگاه 598، تجارت‌نیوز نوشت: قیمت طلا در بازار جهانی طی روز جمعه 33/ 0 درصد رشد داشت. اما آخرین قیمت طلا تا پیش از امروز 30 شهریور چقدر بوده است؟

قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد دیروز شنبه ۲۹ شهریور با 9,500 تومان کاهش، یک میلیون و 205 هزار و 800 تومان معامله شد.
همچنین دنیای اقتصاد نوشت: قیمت طلای جهانی درجریان معاملات روز جمعه (ساعت 16 به وقت تهران) با 33/ 0 درصد رشد به 1950 دلار و 86 سنت رسید. فلز زرد هفته گذشته را با رشد 6/ 0 درصدی به پایان برد.

قیمت طلا در پایان معاملات آتی روز گذشته هم 63/ 0 درصد افزایش داشت و به 1962 دلار و 10 سنت رسید. ارزش دلار شاهد افت 1/ 0 درصدی بوده است.

به دلیل ادامه روند تضعیف دلار قیمت طلا عملکرد بهتری داشته است. به دلیل اقدامات محرک اقتصادی بانک‌های مرکزی جهان و تصویب بسته محرک مالی دیگر در آمریکا در صورت دستیابی به توافقی در واشنگتن ممکن است قیمت طلا باز هم افزایش یابد.

به‌زعم بسیاری از کارشناسان تا زمانی که ریسک‌های سیاسی و اقتصادی در صحنه بین‌المللی تغییر چندانی نداشته باشد، ممکن است شاهد نوسانات در عرضه و تقاضای طلا در بازارهای جهانی باشیم.

اثرپذیری سکه از نرخ ارز

در روز کاهشی دلار، طبیعی بود که قیمت سکه تمام بهار آزادی نیز تحت فشار قرار بگیرد، خصوصا آنکه در بازارهای جهانی حمایتی برای این فلز ارزشمند وجود نداشت. طلای جهانی روز جمعه معاملات هفتگی خود را زیر مرز حساس هزار و ۹۵۰ دلار خاتمه داده بود و این پایان، برای معامله‌گران افزایشی بازار سکه، ناامیدکننده بود.

با این حال، عامل اصلی افت سکه در روز سه‌شنبه فشار قیمتی دلار بود. سکه از همان ابتدای روز فشار دلار را روی شانه‌های خود احساس کرد و نشانه آن هم شروع معاملات در محدوده ۱۲ میلیون و ۷۷۰ هزار تومان بود، چرا که بیش از ۸۰ هزار تومان کمتر از انتهای روز پنج‌شنبه بود. افت سکه در ادامه روز تا ابتدای کانال ۱۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی هم ادامه یافت ولی از این نقطه خریدها زیاد شدند و در نهایت ساعت ۴ بعدازظهر روی عدد ۱۲ میلیون و ۷۹۵ هزار تومان به کار خود پایان داد.

این قیمت ۶۰ هزار تومان کمتر از روز پنج‌شنبه بود. البته شاید برای بازیگران بازار سکه جدا از افت قیمت، فاصله‌گیری این فلز ارزشمند از مرز ۱۳ میلیون تومانی اهمیت داشت. گفته می‌شد فلز گرانبهای داخلی روز جمعه در معاملات پشت‌خطی بالای ۱۳ میلیون تومان مورد معامله قرار گرفته بود.

از طرفی اونس جهانی به سکه فرصت برای عبور از کانال جدید نداد. برخی از معامله‌گران این بازار انتظار ورود اونس به کانال 2 هزار دلاری را دارند، اما فضای بازار جهانی در حال حاضر احتیاط بیشتر معامله‌گران را مخابره می‌کند.

اونس طلا در آخرین روز معاملات خود با قیمت 1950 دلار بسته شد، طی هفته گذشته اونس طلای جهانی بیش از 40 دلار نوسان نکرد، در حالی‌که طلا در بازار ایران دچار نوسان‌های شدیدی بود.



نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها