أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۷۷۷۸۶
زمان انتشار: ۰۲:۳۹     ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
اندر حکایت این ساعات کابوس‌وار؛
اکثریت قریب به اتفاق مردم آرزو داشتند که ساعت رسمی کشور به جای یک ساعت، ۶۳۷۴۴ ساعت به عقب برگردد یعنی بامداد ۲۴ خردادماه سال ۱۳۹۲ و موعد برگزاری انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری؛ روزی که مردم به خیال چرخش چرخ اقتصاد و سانتریفیوژها، به امید برنامه ۱۰۰ روزه، به امید بهبود اعتبار پاسپورت، حفظ ارزش پول ملی و ده‌ها وعده خوش آب و رنگ دیگر نام حسن روحانی را بر روی برگه های رأی نوشتند!
به گزارش سرویس سیاسی 598، طبق رسم هرسال، ساعت ۲۴ بامداد ۳۰ شهریورماه، ساعت رسمی کشور یک ساعت به عقب کشیده می‌شود اما وضعیت نابسامان اقتصادی و‌معیشتی آنچنان بر مردم فشار آورده که این یک ساعت اضافی هم، به عنوان فرصتی برای کار بیشتر و کسب رزقی حلال استفاده می‌شود.

با این وجود، اکنون اکثریت قریب به اتفاق مردم آرزو داشتند که ساعت رسمی کشور به جای یک ساعت، ۶۳۷۴۴ ساعت به عقب برگردد یعنی بامداد ۲۴ خردادماه سال ۱۳۹۲ و موعد برگزاری انتخابات یازدهمین دوره  ریاست جمهوری؛ روزی که مردم به خیال چرخش چرخ اقتصاد و سانتریفیوژها، به امید برنامه ۱۰۰ روزه، به امید بهبود اعتبار پاسپورت، حفظ ارزش پول ملی و ده‌ها وعده خوش آب و رنگ دیگر نام حسن روحانی را بر روی برگه های رأی نوشتند!

۶۳۷۴۴ ساعت پیش، نرخ هر دلار حدود ۳۵۰۰ تومان بود و امروز پس از گذشت ۲۶۵۶ روز، حدود ۲۷۳۰۰ تومان؛ یعنی ۸ برابر افزایش قیمت!

۶۳۷۴۴ ساعت قبل، هر سکه تمام بهار آزادی، ۱ میلیون و ۲۴۰ هزارتومان بود و امروز به بیش از ۱۳ میلیون و ۲۶۰ هزارتومان رسیده است؛ یعنی افزایش قیمتی بیش از ۱۰ برابر!

۲۶۵۶ روز قبل، قیمت یک دستگاه پراید حدود ۱۷ میلیون تومان و پژو ۲۰۶ حدود ۲۹ میلیون تومان بود، حال قیمت این خودروها هم گویی لاکچری شده اند و به ترتیب ۱۱۲ و ۲۰۰ میلیون قیمت گذاری می‌شوند.

در آن روزها، متوسط هر مترمربع مسکن در پایتخت، ۳ میلیون و ۷۷۲ هزارتومان بود و اکنون با افزایشی ۶ برابری، به حدود ۲۳ میلیون ۱۰۰ هزارتومان رسیده است تا خانه‌دار شدن جوانان تنها یک رویای خوش آب و رنگ باشد!

۶۳۷۴۴ ساعت قبل، قیمت اقلام خوراکی هم وضعیت دگری داشت؛ هر کیلو گوشت گوسفندی حدود ۲۹ هزارتومان قیمت گذاری شده بود و اکنون به حدود ۱۱۰ هزارتومان رسیده است؛ برنج ایرانی نیز از کیلویی حدود ۷۰۰۰ تومان به حدود ۲۵۰۰۰ تومان رسیده است تا سفره های مردم با گذر زمان، کوچک و کوچکتر شود.

اینها تنها بخش‌هایی از بلای خانمان‌سوزی بود که در طول ده‌ها هزار ساعت، بر سر سفره و معیشت مردم آمده است و چنانچه بخواهیم در سایر حوزه‌ها چنین آماری را ارائه دهیم، بایست مثنوی هفتاد من بنویسیم!

کلید روحانی، نه تنها «اون‌چنان رونقی» را برای ملت ایران به ارمغان نیاورد، بلکه تا کنون ۶۳۷۴۴ ساعت کابوس‌وار را رقم زده که منجر به نابودی آرزوی میلیون ها جوان و شرمندگی پدران این سرزمین شده است و با هیچ قانونی دیگر برنخواهدگشت!

اینکه در آن زمان نام چه کسی می‌بایست از صندوق‌های رأی درمی‌آمد، قطعا در این مجال نمی‌گنجد اما اکنون می‌توان به قطعیت نظر داد که هرکدام از نامزدهای سال ۹۲ در جایگاه ریاست جمهوری قرار می گرفتند، حداقل میتوانستیم وضعیت بهتری را در این روزها شاهد باشیم.

به هرحال خوشبختانه و یا متاسفانه، ۶۵۰۴ ساعت دیگر به انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم باقی مانده است و بایست تا آن زمان برای پایان این ساعات کابوس‌وار معیشتی و اقتصادی صبر کنیم؛ اما یک نسل از آرزوهای اقتصادی و‌معیشتی جوانان در ۸ سال به آتش کشیده شد، باشد که این بار نام فردی از صندوق درآید که بر خرمن نسل جدید جوانان کبریت نزند!
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۲
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها