يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۷۷۸۲۷
زمان انتشار: ۱۲:۲۱     ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
ارتش تایوان با هشدار درباره تهدیدها و آزارهای خارجی علیه این کشور، اعلام کرد که حق دفاع از خود و مقابله به مثل را برای خود محفوظ می‌دارند.

به گزارش پایگاه 598، در بحبوحه تنش‌های روزافزون پکن با تایپه بر سر مناقشات سرزمینی، دولت تایوان امروز (دوشنبه) درباره هرگونه مداخله نظامی و تهدیدات خارجی هشدار داد.

ارتش تایوان: حق دفاع از خود در برابر تهدیدها را داریم

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وزارت دفاع تایوان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای مسلح این کشور حق دارند که در برابر هرگونه تهدید و آزار خارجی، از خود دفاع و مقابله به مثل کنند.

در این بیانیه تاکید شده است: «دستورالعمل‌های شفافی برای واکنش اولیه تایوان به تهدیدات و آزارهای متناوب کشتی‌ها و هواپیماهای رزمی دشمن در سال جاری صادر شده است».

نیروهای مسلح تایوان با بیان اینکه از دستورالعمل‌ها برای عدم تنش‌زایی و اجتناب از اقدامات تحریک‌آمیز تبعیت می‌کند، اما خاطر نشان کرد که حق دفاع از خود و مقابله به مثل را دارد.

به نوشته رویترز، تایوان همچنین اضافه کرد که قصدی برای تحریک دشمنان ندارد اما از آنها نیز نمی‌هراسد.

روز جمعه بود که وزارت دفاع چین از آغاز رزمایش نظامی در نزدیکی تنگه تایوان با هدف دفاع از حاکمیت خود خبر داد.

تنش‌ها بین چین و تایوان طی هفته‌های اخیر در پی سفر مسئولان و دیپلمات‌های ارشد آمریکایی به تایوان شدت گرفته و پکن تایوان را بخشی از سرزمین متعلق به چین می‌داند، تحرکات آمریکا و فروش سلاح به تایوان را نقض حاکمیت خود می‌داند.

پیش از این نیز، «ما شیائوگوانگ» سخنگوی دفتر امور تایوان در دولت چین  با ضروری دانستن برگزاری رزمایش نظامی در نزدیکی سواحل جنوب غرب تایوان، گفت این اقدام علیه دخالت‌های نیروهای خارجی در منطقه بود.

این در حالی است که «تسای اینگ‌ون» رئیس‌جمهور تایوان با متهم کردن چین به انجام «اقدامات ستیزه‌جویانه» در دریای جنوبی، از کشورهای جهان خواسته است اتحادی محکم برای مقابله با این کشور تشکیل دهند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها