أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۷۷۸۳۲
زمان انتشار: ۱۳:۰۵     ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
سخنگوی فراکسیون مدیریت شهری مجلس:
سخنگوی فراکسیون مدیریت شهری مجلس با بیان اینکه این فراکسیون به دنبال تدوین شاخص‌هایی برای کمک به شهرداری‌ها است، گفت: دولت باید درآمد ۲۵۰ هزار میلیارد تومانی هدفمندی یارانه‌ها را در حوزه حمل و نقل عمومی هزینه کند.
حمل و نقل شهری

به گزارش پایگاه 598، مجتبی یوسفی در مورد اظهارات مسئولان شهری مبنی بر کمبود حمل و نقل عمومی به ویژه اتوبوس در پایتخت با تاکید بر اینکه دولت باید به تعهدات خود در قبال حمل و نقل عمومی عمل کند، گفت: متاسفانه دولت در بحث گسترش و نوسازی حمل و نقل درون شهری و برون شهری اعم از تاکسی و اتوبوس اقدام خاصی انجام نداده و همچنین افزایش روزافزون قیمت تاکسی و اتوبوس بیانگر ضعف عملکرد دولت بوده و   برای حمایت  از حمل و نقل عمومی و کنترل قیمت‌ها هیچ اقدامی انجام نداده است.

سخنگوی فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس شورای اسلامی در مورد نامه اخیر شهردار تهران به دفتر رهبر انقلاب، افزود: اقدام حناچی غیرکارشناسی و بدون در نظر گرفتن اصل تفکیک قوا است و بهتر بود به جای نوشتن نامه به دفتر رهبر انقلاب موضوع را از طریق دولت پیگیری می‌کرد؛ با توجه به اینکه شورای شهر و دولت از نظر سیاسی با هم در ارتباط هستند و در یک جناح قرار دارند شهرداری بهتر می تواند با تعامل مشکل کمبود مشکل حمل و نقل عمومی را حل کند.

فراکسیون مدیریت شهری مجلس به دنبال تدوین شاخص‌هایی برای کمک به شهرداری‌ها  است

وی با یادآوری اینکه فراکسیون مدیریت شهری مجلس به دنبال تدوین شاخص‌هایی برای کمک به شهرداری‌ها و مجموعه مدیریت شهری است، ادامه داد: دولت‌ها به منظور مدیریت منابع، کاهش مصرف سوخت و آلودگی هوا سرمایه‌گذاری زیادی را برای گسترش حمل و نقل عمومی انجام می‌دهند.

نماینده مردم اهواز، باوی، کارون و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در ایران بیشتر قشر متوسط و ضعیف جامعه از حمل ونقل عمومی استفاده می کنند و با توجه به اصلاح قیمت سوخت می‌توان منابع حاصله را  در مسیر تقویت و گسترش حمل ونقل عمومی استفاده کرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس یازدهم با بیان اینکه بر اساس قانون باید بخشی از منابع حاصل از افزایش حامل‌های سوخت به حمل و نقل عمومی اختصاص یابد،گفت: متاسفانه این منابع به حوزه حمل و نقل اختصاص پیدا نکرده از سویی هزینه اداره شهرها افزایش پیدا کرده و همچنین به دلیل رکود ساخت و ساز، رشد منفی اقتصاد و نبود برنامه مناسب توسط تیم اقتصادی دولت، شهرداری‌ها طی هفت سال گذشته برای پرداخت حقوق و دستمزد پرسنل خود عاجز مانده‌اند چه برسد به کارهای عمرانی و خرید اتوبوس.

یوسفی با اشاره به افزایش سرسام‌آور قیمت اتوبوس، ادامه داد :در گذشته قیمت اتوبوس ۱۰۰ میلیون تومان بود اما در حال حاضر نزدیک به  یک و نیم میلیارد تا ۲ میلیارد تومان است؛ در دولت‌های نهم و دهم و پیش از آن دولت 70 تا 80 درصد هزینه تامین اتوبوس را پرداخت می‌کرد و مابقی را شهرداری‌ها پرداخت می‌کردند و این تکلیف قانونی بود اما در حال حاضر دولت هیچ کمکی نمی کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: دولت حدود ۴۲ هزار میلیارد تومان برای پرداخت یارانه‌ها در نظر گرفته است و بر اساس نظر کارشناسان در سال ۹۸ حتی سال جاری نزدیک به ۲۵۰ هزار میلیارد تومان از هدفمندی یارانه ها درآمد داشته است و باید این مبلغ را در حوزه حمل و نقل عمومی هزینه کند.

وی با تاکید بر اینکه فراکسیون مدیریت شهری به موضوع حمل و نقل عمومی ورود می‌کند، گفت: یکی از موضوعاتی که به طور قطع ورود خواهیم کرد بحث حمل و نقل عمومی است و برنامه‌هایی را طراحی خواهیم کرد؛ دولت موظف است به تعهدات خود در بحث حمل و نقل عمومی عمل کند و وظیفه خود را به نحو مطلوب انجام دهد اینکه دولت برای تامین درآمد از یارانه‌ها استفاده کند اما تعهدات خود را انجام ندهد به طور  قطع با نظارت مجلس روبر‌و خواهد شد.

عضو کمیسیون عمران مجلس افزود: مجلس یازدهم در بعد نظارتی ورود کرده و به جد پیگیر موضوعات است در این رابطه به بازار مسکن ورود و در حال تدوین طرح‌هایی هستیم البته به موضوع بورس و بازار سرمایه که مردم را با مشکلات جدی مواجه کرده است هم ورود داشتیم.

کمک دولت به حمل و نقل عمومی باید به صورت دقیق در بودجه قید می‌شد

یوسفی افزود: بودجه باید برای امور جاری هزینه شود و به طور قطع نظارت دقیقی را خواهیم داشت تا از بحث اجرا غافل نشویم و فاصله نگیریم؛ کمک دولت به حمل و نقل عمومی باید به صورت دقیق در بودجه قید می‌شد؛ در بودجه 1400 سرفصل‌های بودجه را به صورت دقیق خواهیم دید و در کنار این نظارت درستی را خواهیم داشت تا اگر انحرافی از بودجه باشد به صورت عام در بحث سوال، تحقیق و تذکر و در نهایت استیضاح ورود کنیم و از سویی دیوان محاسبات به صورت تخصصی که وظیفه نظارتی دارد ورود کند تا بودجه‌ها به انحراف نروند و این مهم را به جد دنبال خواهیم کرد در واقع در بودجه 1400 با دقت موضوعات را بررسی خواهیم کرد تا  قانونی را مصوب نکنیم که ضمانت اجرایی نداشته باشد.

فراکسیون مدیریت شهری سرفصل‌ها را اولویت‌بندی کرده است

سخنگوی فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: فراکسیون مدیریت شهری سرفصل‌ها را اولویت‌بندی کرده و توجه به بحث مدیریت واحد شهری و ساماندهی نیروی انسانی، حقوق و دستمزد و چارت سازمانی و مباحث زیرساختی مانند حمل و نقل عمومی را در دستوردارد؛ طی هفته‌های اخیر در دبیرخانه کلانشهرها نشستی را برگزار کردیم و از آنها درخواست کردیم که در بحث زیرساختی و ساماندهی نیروی انسانی به ما کمک کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها