يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۷۷۸۴۳
زمان انتشار: ۱۴:۲۷     ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
سخنگوی وزارت امور خارجه چین در واکنش به ادعای آمریکا مبنی بر بازگرداندن تحریم های ایران اعلام کرد که چین در کنار جامعه جهانی معتقد است آمریکا با خروج از برجام، حق و حقوق خود در قبال این قرارداد بین المللی را از دست داده است بنابراین هرگونه اقدامی در این مورد از جمله درخواست بازگرداندن تحریم های ایران بی اساس است.
به گزارش پایگاه 598، ایرنا نوشت: سخنگوی وزارت امور خارجه چین در واکنش به ادعای آمریکا مبنی بر بازگرداندن تحریم های ایران اعلام کرد که چین در کنار جامعه جهانی معتقد است آمریکا با خروج از برجام، حق و حقوق خود در قبال این قرارداد بین المللی را از دست داده است بنابراین هرگونه اقدامی در این مورد از جمله درخواست بازگرداندن تحریم های ایران بی اساس است.

«وانگ ون بین» روز دوشنبه در کنفرانس خبری در پکن در جمع خبرنگاران افزود: چین موضوع هسته ای ایران را از نزدیک دنبال می کند و همکاران من در وزارت خارجه و نماینده چین در سازمان ملل، مواضع چین را در این زمینه به صورت شفاف اعلام کرده اند.

وی بار دیگر با یادآوری اینکه آمریکا عضو برجام نیست و حقی برای بازگشت تحریم ها یا درخواست اجرای مکانیسم ماشه ندارد تصریح کرد: واشنگتن حق بازگرداندن هیچگونه تحریمی علیه ایران را ندارد.

مقام وزارت خارجه چین با اشاره به مواضع قاطع جامعه جهانی از جمله اعضای شورای امنیت و اعضای باقیمانده در برجام در مورد درخواست آمریکا اظهار کرد: مخالفت صریح جهان با اجرای مکانیسم ماشه، نشان می دهد که جامعه جهانی با این اقدام آمریکا مخالف است.

وانگ با بیان اینکه یکجانبه گرایی مورد مخالفت جامعه جهانی است و برجام باعث تثبیت صلح و ثبات در منطقه خاورمیانه می شود اظهار کرد که چین به تلاش های خود ادامه می دهد تا با کمک سایر اعضا موضوع هسته ای ایران از طریق گفت و گو حل و فصل شود.

اظهارات این مقام چینی در حالی است که «جانگ جون» نماینده دایمی چین در سازمان ملل روز گذشته / یک شنبه/ در پیامی به رئیس دوره ای شورای امنیت و دبیر کل سازمان ملل درباره اعلام یک جانبه آمریکا مبنی بر بازگشت تحریم های شورای امنیت علیه ایران، موضع چین را تشریح کرد.

جانگ در این پیام اظهار کرد که آمریکا در ماه مه سال ۲۰۱۸ از برجام خارج شده‌ و درخواست آن کشور از شورای امنیت درباره آغاز مکانیسم ماشه بی اساس است ۱۳ عضو شورای امنیت در ماه اگوست سال جاری اعلام کردند که هر گونه تصمیم یا اقدامی براساس درخواست آمریکا تاثیر قانونی و سیاسی ندارد رئیس شورای امنیت نیز به این نتیجه رسیده است که درباره درخواست آمریکا اقدامی اتخاذ نکند.

این مقام چینی تاکید کرد که به دلایل‌ مذکور، مکانیسم ماشه علیه ایران فعال نشده ‌است شورای امنیت سازمان ملل به لغو تحریم های ایران مطابق قطعنامه ۲۲۳۱ ادامه خواهد داد چین نیز متعهد به حفظ اعتبار توافق جامع است و به توسعه حل و فصل سیاسی مساله هسته ای ایران ادامه می دهد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها