أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۷۷۸۷۲
زمان انتشار: ۱۰:۰۴     ۰۱ مهر ۱۳۹۹
شماره شش ها؛ ۴۸ ساعت و یک نیمه
استقلال هر چند با ورود کریمی به میدان جان تازه ای گرفت ولی در باز کردن دروازه الشرطه بیشتر از یکبار موفق نبود.
به گزارش پایگاه 598، در شبی که استقلال می توانست با برتری مقابل تیم الشرطه صعودش به مرحله یک هشتم نهایی رقابت های لیگ قهرمانان آسیا را قطعی کند، اما شاگردان مجید نامجومطلق از این فرصت استفاده نکردند تا کار صعود استقلال به دیدار با الاهلی کشیده شود.


استقلال در نیمه نخست دیدار مقابل الشرطه یک بازی ناامید کننده ای را از خود به نمایش گذاشت. آبی های تهران در نیمه اول مالکیت توپ را در دست داشتند ولی این حریف عراقی بود که بارها و بارها صاحب موقعیت شد که مازین فیاض بازیکن این تیم اگر خوش شانس بود، می توانست در همان نیمه نخست هت تریک کند.


استقلال هر چند 65 درصد مالکیت توپ را در اختیار داشت اما این الشرطه بود که 9 بار به سمت دروازه حسینی شوت زنی که 3 مورد از آنها در چارچوب دروازه بود و الشرطه روی یکی از همین فرصت ها، به گل رسید. نکته عجیب اینکه استقلال در این نیمه تنها یک بار به سمت دروازه الشرطه شوتزنی کرد که آن یک مورد هم در چارچوب نبود.

 


بازیکنان استقلال با دریافت 3 کارت زرد، نشان دادند که آن تمرکز و آرامش لازم را ندارند و پس از درخشش بازیکنان الشرطه و گل این تیم، به نوعی دچار از هم پاشیدگی فکری شده اند.
اما در نیمه دوم و با ورود علی کریمی موثرترین هافبک این تیم و یکی از بهترین بازیکنان لیگ نوزدهم، ورق کاملا برگشت. بازیکنی که تنها 48 ساعت از ورودش به قطر و ملحق شدن به اردوی تیمش می گذشت، سطح بازی استقلال را چندین لول بالا برد و شاگردان نامجو تیم برتر نیمه دوم بودند. 


اتفاقی هزاران کیلومتر آن سوی دنیا و در همان روز بازی استقلال برای تیاگو آلکانترا بازیکن جدید لیورپول رخ داد. تیاگو که 48 ساعت از مراسم معارفه و حضورش در تیم لیورپول می گذشت، پس از گره خوردن کار شاگردان یورگن کلوپ، در نیمه دوم به زمین مسابقه آمد و به قول معروف کار را برای تیمش درآورد.


با ورود علی کریمی به زمین مسابقه، استقلال یک شکل تیمی تری به خود گرفت و شاگردان نامجومطلق فرصت های بیشتری را بر روی دروازه احمد باسل خلق کردند. استقلال که در نیمه نخست تنها یک شوت به سمت دروازه الشرطه زده بود و در سوی مقابل عراقی ها 9 بار به سوی سیدحسین حسینی شوتزنی کرده بودند، در نیمه دوم ورق برگشت و این بار استقلالی ها 11 بار دروازه احمد باسل را هدف گرفتند که 4 مورد آن در چارچوب بود. نکته جالب اینکه الشرطه در نیمه دوم فقط یک شوت نصفه و نیمه به سمت دروازه حسینی زد که خارج از چارچوب بود.

 


استقلال پس از ورود کریمی، 68 درصد از نیمه دوم را مالک توپ بود و 9 بار بر روی دروازه الشرطه کرنر فرستاد که این آمار در نیمه نخست صفر بود. شاگردان نامجومطلق در این نیمه، 18 بار از جناحین سانتر انجام دادند که این آمار نیز در نیمه نخست 3 مورد بود. در حالی که استقلالی ها در نیمه نخست 39 نبرد را به عراقی ها باخته بودند و 25 نبرد را پیروز شده بودند، در نیمه دوم استقلال 23 نبرد را برنده شد و الشرطه 20 نبرد. 
هر چند در نیمه دوم درصد پاس های صحیح استقلالی ها کمتر شد که این به دلیل تراکم شدید بازیکنان الشرطه در خط دفاع این تیم بود ولی نمی توان از تأثیرگذاری بالای علی کریمی در روند بازی استقلال چشم پوشی کرد. کریمی در دیدار مقابل الشرطه 78 بار توپ را لمس کرد و 50 پاس صحیح داد که آمار 75 درصد پاس درست را برای او ثبت کرده است. 


علاوه بر این، کریمی در تنها 45 دقیقه، با 2 پاس کلیدی، هم تیمی هایش را صاحب موقعیت گلزنی کرد که آمار شگفت انگیزی برای این بازیکن محسوب می شود. همچنین کریمی 6 نبرد تن به تن را برنده شده هرچند در 4 نبرد نیز شکست خورد ولی این بازیکن بازی بسیار خوبی را از خود به نمایش گذاشت و شاید اگر مدیران استقلال موفق شده بودند او را از ابتدا به قطر بفرستند، استقلال می توانست در نیمه نخست نتیجه بهتری را مقابل الشرطه کسب کند. 
نکته جالب درخصوص کریمی، می توان به ویژگی های یکسان او با تیاگو آلکانترا بازیکن جدید لیورپول اشاره کرد. روز گذشته و ساعاتی پیش از دیدار استقلال و الشرطه، دو تیم چلسی و لیورپول در ورزشگاه استمفورد بریج به مصاف هم رفتند. در این بازی هر چند شاگردان یورگن کلوپ از حریف برتر بودند، ولی در رسیدن به گل ناکام بودند.

 


اما در نیمه دوم و پس از ورود تیاگو آلکانترا که تنها 48 ساعت از لیورپولی شدندش می گذرد، قرمزهای آنفیلد در نیمه دوم یک بازی کاملا برتری را نسبت به شاگردان لمپارد انجام دادند. آنها علاوه بر اینکه 68 درصد از نیمه دوم را مالک توپ بودند، بلکه 11 بار به سمت دروازه کپا آرزیابالاگا شوت زدند که 5 مورد آن در چارپوب بود و توانستند 2 بار دروازه چلسی را در نیمه دوم باز کنند و 3 امتیاز حساس را از استمفورد بریج به آنفیلد ببرند.

 

قرمزها 8 کرنر را در نیمه دوم به روی دروازه چلسی ارسال کردند و 460 پاس بین همدیگر رد و بدل کردند که در آماری شگفت انگیز نزدیک به 93 درصد این پاس ها، صحیح و سلامت به مقصد رسید. تیاگو در این دیدار، 88 بار توپ را تاچ کرد و 74 بار پاس داد که 91 درصد آن صحیح بود. او یک پاس کلیدی نیز برای هم تیمی هایش ساخت و در 9 نبرد پیروز شد و تنها 2 نبرد تن به تن را واگذار کرد. تیاگو یکبار نیز به سمت دروازه کپا شوتزنی کرد.
تاثیرگذاری کریمی در دیدار شب گذشته استقلال، به مانند حضور تیاگو در لیورپول بود. تنها 48 ساعت از اضافه شدن هر دو بازیکن به اردوهای تیمشان می گذشت و پس از اینکه این دو بازیکن در نیمه دوم به میدان رفتند، باعث بالا رفتن سطح بازی تیمی و به گل رسیدن تیمشان شدند.

 


نمی توان از نقش کلیدی علی کریمی در استقلال به راحتی گذاشت. بازیکنی که با تنها 45 دقیقه حضور در زمین، تمام آمار و کیفیت بازی استقلال را از این رو به آن رو می کند و سطح بازی تیمش را چندین لول بالاتر می برد، باید از خیلی وقت پیش در صدر بازیکنان مورد نظر مدیران استقلال برای تمدید قرار می گرفت. به جرأت می توان گفت که علی کریمی بازیکنی است که مانند او در فوتبال ایران پیدا نمی شود و در صورت جدایی این بازیکن از جمع آبی پوشان، استقلالی ها در فصل بعد ممکن است به مشکل بزرگی بخورند چرا که مغز متفکر خود را از دست داده اند.

 

منبع : ورزش سه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها