أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۴۷۸۰۴۶
زمان انتشار: ۱۵:۰۸     ۰۲ مهر ۱۳۹۹
عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه قانون‌گریزی و قانون‌شکنی به رویه دستگاه اجرایی و غفلت و اهمال به عادت دستگاه نظارتی تبدیل شده است، گفت: سازمان بازرسی کل کشور باید مچ قانون شکنان را بگیرد.

به گزارش پایگاه 598، حسینعلی حاجی دلیگانی در نشست علنی دیروز (سه‌‌شنبه یکم مهرماه) مجلس شورای اسلامی گفت: ملت بزرگ و قدرتمند ایران اسلامی در دفاع مقدس به درستی دریافتند که رمز پیروزی در مقابل جنگ هشت ساله دشمنان خارجی همانا مقاومت فعال است و امروز هم می‌دانند، رمز پیروزی و سربلندی در مقابل زیاده خواهی‌های آمریکا و کشورهای اروپاییِ جاده صاف کن آمریکا همان مقاومت فعال است و بر این امر اصرار دارند که اندکی افراد بزدل و ترسو نیز از برجام نافرجام دست برداشته و به دامن ملت بازگردند، چراکه ملت ایران عزتمند بوده و عزتمند نیز خواهد ماند.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی، افزود: آنچه امروز به عنوان مهم‌ترین مشکلات مردم شناخته می‌شود نتیجه قانون‌گریزی مدیران اجرایی و نظارتی است، اگر قانون مبارزه با قاچاق کالا درست اجرا شده بود، جوان ایرانی امروز بیکار نبود، اگر کد رهگیری و شناسه یکتا ارایه شده بود، امروز از گران فروشی، احتکار و فرار مالیاتی خبری نبود.

وی تصریح کرد: اگر قوانین مصوب درباره صدور مجوزهای کسب و کار رعایت شده بود، نرخ بیکاری دو رقمی نبود و اگر اجرای قوانین دولت الکترونیک 10 سال به تاخیر نمی‌افتاد با انبوهی از نارضایتی و ناکارآمدی بروکراسی اداری مواجه نبودیم. اگر به سیاست‌های کلی مدیریت منابع درمان از طریق بیمه‌ها عمل می‌شد نیز امروز هیچ ایرانی نگران هزینه درمان نبود.

حاجی‌ دلیگانی یادآور شد: اگر سیاست اقتصاد مقاومتی، امنیت غذایی و خودکفایی در تولید محصولات استراتژیک سرلوحه کار دولت بود، امروز قیمت ارز خارجی مدیریت ایرانی را به سخره نمی‌گرفت. اگر قوانین مسکن اجرا شده بود، قیمت خانه 6 برابر نمی‌شد. مشکل کشور نظریه پردازی نیست مشکل ما قانون‌گذاری نیست، مشکل ما عدم اجرا و عدم نظارت بر اجرای قوانین است. متاسفانه قانون‌گریزی و قانون‌شکنی به رویه دستگاه اجرایی و غفلت و اهمال به عادت دستگاه نظارتی از جمله مجلس تبدیل شده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تاکید کرد: تقویت نظارت، استفاده درست، بهنگام، هوشمندانه و با قدرت از ابزارهای نظارتی راهکار این وضعیت است. من و همکارانم در مجلس یازدهم مصمم بر این مهم هستیم تا با نظارت اثرگذار و موثر، تمام وزارتخانه‌ها و دیگر دستگاه‌ها را سر خط کرده تا با انجام کار درست موجبات حل مشکلات از جمله مشکلات اقتصادی مردم را فراهم کنند.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در تذکری خطاب به مسئولان صدا و سیما، گفت: رسانه ملی باید از تضعیف نقش نظارتی آحاد نمایندگان دست بردارد و سانسور نمایندگان را متوقف کند. مجلس اگر رئیس و هیات رئیسه دارد، بالغ بر 270 نماینده دیگر هم دارد. اطلاع رسانی تلویزیونی باید نظرات تمام نمایندگان را پوشش دهد.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی ضمن هشدار به سازمان بازرسی کل کشور، افزود: نظریه «دنبال مچ گیری نیستیم» فلسفه وجودی این سازمان را بر باد خواهد داد. سازمان بازرسی کل کشور باید مچ قانون شکنان و قانون گریزان را بگیرد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها