يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۷۸۲۳۸
زمان انتشار: ۱۳:۱۲     ۰۶ مهر ۱۳۹۹
درگیری میان نظامیان ارمنستان و جمهوری آذربایجان در مرز‌های مشترک از سر گرفته شد. وزارت دفاع جمهوری آذربایجان در حالی با صدور بیانیه‌ای نیرو‌های ارمنستان را به آغاز عملیات متهم کرد که نخست وزیر ارمنستان هم اعلام کرد که جمهوری آذربایجان آغاز کننده حمله بوده است.

به گزارش پایگاه 598، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان در گزارشی از حمللات گسترده صبح امروز ( یکشنبه ) نیروهای ارمنستان به مواضع ارتش جمهوری آذربایجان و مناطق مسکونی مرزی این کشور و کشته شدن افراد غیرنظامی خبر داد.

بنا به این گزارش ، نیروهای ارمنستان با استفاده از سلاح های سنگین از جمله توپخانه ها مواضع واحد های ارتش جمهوری آذربایجان در امتداد مناطق مرزی و نیز روستاهای مرزی " قاپانلی " شهرستان " ترتر " ، "چیراغلی " و "ارتا قروند" شهرسیتان "آقدام " ، "آلخانلی " و شکوربیکلی " شهرستان "فضولی " و " جوجوق مرجانلی " شهرستان " جبرایل " را مورد هدف قرار دادند که بر اثر آن تعدادی از افراد غیر نظامی کشته و زخمی شدند .

بنا به این گزارش ، بر اثر این حملات همچنین خساراتی به واحد های مسکونی و اقتصادی مناطق مرزی وارد شده است .

این گزارش افزود: واحد های ارتش جمهوری آذربایجان مستقر در نزدیکی خط تماس نیروها با استفاده از سامانه های موشکی و توپخانه ها ، جنگنده و ماشین های زره پوش در راستای جلوگیری از حملات نیروهای ارمنستان در مسیر "ترتر – آقدام " و " فضولی – جبرایل " اقدام می کنند .

طبق این گزارش ، ارتش جمهوری آذربایجان در حال حاضر کنترل کامل بر شرایط عملیاتی را دارد .

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان همچنین از رسانه های جمعی خواستار پرهیز از انتشار گزارش های غیر رسمی در باره این در گیری ها شد .

از سوی دیگر شبکه خبری روسیه الیوم به نقل از نخست وزیر ارمنستان گزارش داد که نیروهای جمهوری آذربایجان حمله به مواضع مرزی این کشور را آغاز کرده اند.

نیکول پاشینیان گفت که نظامیان ارمنستان موفق شدند ۲ بالگرد ، ۳ پهپهاد و ۳ تانک مهاجمین را ساقط کنند.

مناقشه میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان بر سر منطقه قره‌باغ کوهستانی در سال ۱۹۸۸ میلادی آغاز و در سال ۱۹۹۲ میلادی به درگیری‌های نظامی تبدیل شد .

بر اثر مناقشه منطقه قره‌باغ کوهستانی جمهوری آذربایجان و هفت شهرستان دیگر در همجواری آن تحت تصرف نیروهای ارمنستانی درآمد .

در سال ۱۹۹۴ میلادی با میانجیگری گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا آتش‌بس میان طرفین مناقشه برقرار شد، ولی تلاش‌های بین‌المللی برای حل مسالمت‌آمیز این مناقشه تا به حال نتیجه‌ای نداشته است .

روسیه به همراه فرانسه و آمریکا از سال ۱۹۹۷ میلادی ریاست مشترک در گروه میانجی مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا ویژه حل مسالمت‌آمیز مناقشه قره‌باغ را بر عهده دارد .



نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها