يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۷۸۳۲۰
زمان انتشار: ۱۲:۱۴     ۰۷ مهر ۱۳۹۹
همزمان با انتشار شایعاتی از قصد آمریکا برای بستن سفارتش در عراق، اواخر وقت یکشنبه شب، برخی رسانه‌ها از جمله «اسکای نیوز» از خروج سفیر آمریکا از بغداد خبر دادند.
شایعه خروج سفیر آمریکا از بغداد و انتقال به اربیل

به گزارش پایگاه 598،  همزمان با برخی شایعات در خصوص قصد آمریکا برای بستن سفارت خود در بغداد، شبکه خبری اسکای نیوز اواخر یکشنبه‌شب (دیشب) از خروج «ماتیو تولر» سفیر آمریکا از بغداد خبر داد.

اسکای نیوز در خبری کوتاه و فوری که رسانه‌های عراقی از جمله شبکه خبری «السومریه» آن را بازنشر کردند، ادعا کرد که تولر بغداد را به مقصد اربیل (مرکز کردستان) ترک کرده است. 

به ادعای اسکای، سفیر آمریکا به مقر کنسولگری این کشور در اربیل رفته است اما تاکنون منبعی رسمی این خبر را تایید نکرده است. 

خبر این اتفاق پس از آن شایع شده که گفته شده آمریکا، دولت عراق را تهدید کرده که در واکنش به حملات پراکنده به مواضع نظامیان آمریکایی در عراق، سفارت خود را تعطیل خواهد کرد. 

اسکای نیوز همچنین به نقل از منابع مطلع مدعی شده است که «تصمیم تعطیلی سفارت گرفته شده و شاید فردا [دوشنبه] اعلام شود». 

در عین حال،‌ شبکه سعودی العربیه این خبر شبکه اسکای نیوز را تکذیب کرد. شبکه عراقی السومریه نوشت: منابعی در گفت‌وگو با شبکه العربیه گفته‌اند که سفیر آمریکا در بغداد این شهر را ترک نکرده و به اربیل نرفته است».

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها