أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۷۸۴۰۷
زمان انتشار: ۱۱:۵۶     ۰۸ مهر ۱۳۹۹
یک روزنامه برخط لبنان، استقرار نیروهای «یونیفل» در بندر بیروت را جدا از خواست آمریکا برای تغییر مأموریت این نیروها و تنگ کردن عرصه بر بازوهای ایران ندانست.
تحلیل روزنامه لبنانی؛ پشت‌پرده استقرار «یونیفل» در بیروت چیست؟

به گزارش پایگاه 598، «یونیفل» (نیروهای حافظ صلح سازمان ملل) هفته جاری و ساعاتی قبل از سخنرانی «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه درباره لبنان اعلام کرد، تعدادی از نیروهای خود را در بندر بیروت مستقر کرده است.

روزنامه الکترونیکی «المدن» از رسانه‌های مخالف محور مقاومت، در یادداشتی به قلم «منیر الربیع» به همین موضوع پرداخت و نوشت، درست است که در قطعنامه ۱۷۰۱ به «فعالیت نیروهای یونیفل در دریا و جلوگیری از قاچاق سلاح» اشاره کرده اما ایجاد یک مرکزی زمینی-دریایی برای این نیروها در بیروت نیازمند مکث و تأمل است، آیا مأموریت نظارت بر عملیات فرار از طریق دریا به این نیروها واگذار شده، همان اتفاقی که چند وقت پیش در طرابلس رخ داد؟

این روزنامه افزود، گسترش دامنه مأموریت یونیفل یک پروژه نسبتا قدیمی است و از جمله شروط آمریکا برای افزایش دامنه اختیاراتش در لبنان است؛ برای تحقق این موضوع، آمریکا‌یی‌ها به تمدید مأموریت یونیفل در لبنان برای یک سال دیگر رأی دادند و شرط ایجاد یک سازوکار جدید برای این نیروها طی شصت روز را مطرح کردند.

المدن در ادامه نوشت: در سایه تشدید تنش میان آمریکایی‌ها و ایرانی‌ها در عراق که آمریکا برای خروج از آن البته با نگهداشتن برخی نظامیان خود برای نظارت، آماده می‌شود، تهدیدی آمریکایی مبنی بر بستن سفارتش در بغداد وجود دارد. از سوی دیگر مسأله ادامه حضور نظامیان آمریکایی در پایگاه «التنف» در مرز سوریه و عراق وجود دارد و از جمله مأموریت‌های آنها نظارت بر خط زمینی است که با گذشت از بغداد و دمشق، تهران را به بیروت متصل می‌کند.

این روزنامه افزود، (موضوعات مطرح شده) در کنار تحرکات یونیفل در بیروت بدان معناست که در مرحله پیش رو، عرصه بر متحدان ایران تنگ‌ و تنگ‌تر می‌شود؛ چشم‌‌های بین‌المللی بویژه آمریکایی مراقبت مرزهای لبنان و سوریه خواهد بود تا تحرکات حزب‌الله و انتقال سلاح بیشتر را کنترل کند.

المدن در ادامه به مذاکرات ترسیم مرزی میان لبنان و رژیم صهیونیستی پرداخت و نوشت، صحبت درباره این موضوع با مذاکراتی از نوع دیگر درباره عملکرد نیروهای یونیفل و تقویت اختیارات آن همراه است، از نظر بین‌المللی بدون حرکت ماندن نیروهای یونیفل دیگر قابل قبول نیست و تغییری که در وظایف این نیروها رخ خواهد داد نتیجه فشارهای آمریکایی و بین‌‌المللی بر لبنان است.

این روزنامه در اشاره به دولت جدید لبنان هم نوشت، مأموریت دولتی که تشکیل خواهد شد مدیریت بحران و نه پیدا کردن راه‌حل‌هایی برای آن است، هیچ کسی معتقد نیست که تشکیل دولت قبل از انتخابات آمریکا، بحران را حل خواهد کرد.

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها