يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۷۸۴۱۵
زمان انتشار: ۱۲:۳۹     ۰۸ مهر ۱۳۹۹
نشست بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی صمت؛
نشست برسی برنامه‌‌ها و صلاحیت علیرضا رزم‌حسینی وزیر پیشنهادی صنعت معدن و تجارت صبح امروز به ریاست محمدباقر قالیباف برگزار شد و در این جلسه نمایندگان مجلس با ۱۷۵ رای موافق ۸۰ مخالف و ۹ رای ممتنع به علیرضا رزم‌حسینی برای تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت اعتماد کردند.
به گزارش پایگاه 598، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیأت رئیس مجلس شورای اسلامی طی تذکر شفاهی، با اشاره به عدم حضور رئیس‌جمهور در صحن علنی مجلس جهت دفاع از برنامه‌های گزینه پیشنهادی وزرات صمت اظهار داشت: طبق اصل قانون اساسی اگر رئیس‌جمهور بیش از دو ماه غیبت کند یا بیمار باشد مسئولیت بر عهده معاون وی است. البته این کار با اذن مقام معظم رهبری صورت می‌گیرد.

وی افزود: ‌از روز افتتاح مجلس رئیس‌جمهور در ملاء عام ظاهر نشده است. این در حالی است که طبق اصل 113 قانون اساسی تصریح دارد که مسئول اجرای قانون اساسی رئیس‌جمهور است. همچنین اصل 121 هم می‌گوید که رئیس‌جمهور قسم می‌خورد که قانون اساسی را اجرا کند.

عضو هیأت رئیس مجلس اظهار داشت:طبق اصل مذکور رئیس‌جمهور قسم می‌خورد همه توان خود را در راه ایفای مسئولیت‌هایی که بر عهده گرفته است را به کار گرفته و خود را وقف خدمت مردم کند.

سلیمی گفت: ‌اصل ۱۲۳ قانون هم می‌گوید رئیس‌جمهور موظف است که مصوبات مجلس را عمل کند.

وی تصریح کرد: طبق قانون آئین‌نامه داخلی مجلس در روز رای اعتماد به وزیر رئیس‌جمهور باید در جلسه مجلس حضور پیدا کند. این در حالی است که وی قسم خورده است به قانون اساسی وفادار باشد؛ قانون اساسی هم رئیس‌جمهور را موظف کرده که مصوبات مجلس پایبند باشد و این عملا الزام آور است.

عضو هیأت رئیس مجلس تصریح کرد:‌رئیس‌جمهور می‌باید در جلسه رای اعتماد حضور پیدا می‌کرد و رئیس‌جمهور از عمل به قانون استنکاف کرده است.

سلیمی گفت: بر اساس سازوکاری که در ماده ۲۰۲ و۲۰۴ آئین‌نامه داخلی مجلس است رئیس‌جمهور در جلسه علنی مجلس حضور پیدا نکرده که در این مورد آئین‌نامه خلا دارد و مشخص نکرده که ما می‌توانیم جلسه را ادامه دهیم.

وی تصریح کرد:‌ برگزاری جلسه رای اعتماد بدون حضور رئیس‌جمهور به نظرم خلاف قانون است. 

عضو هیأت رئیس مجلس با بیان اینکه اعلام کردند ستاد کرونا مصوب کرده رئیس‌جمهور به صحن علنی مجلس نیاید؛ این ستاد چرا برای سایر سران قوا مصوبه‌ای نداشته است در حالی که آقایان قالیباف و رئیسی به سفر رفته و جلسه برگزار می‌کنند و چرا این ستاد برای حضور یک نفر تشکیل جلسه می‌دهد.

سلیمی گفت:‌ بهتر است این اخطار را در مجلس به رای بگذاریم چرا که رئیس‌جمهور به صحن علنی نیامد ه و خلاف کرده و این خلاف محرز و آشکار است در حالی که او اعلام کرده من حقوقدانم و ای کاش او یک بار قانون اساسی را بخواند و به وظایف آشنا شود.

دلخوش: دولت حداقل حرمت وزرا را نگه دارد

سید کاظم دلخوش نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی امروز (سه‌شنبه ۸ مهر ۹) در تذکری خطاب به محمدباقر قالیباف گفت:‌ اخطار من مستند به ماده‌های ۲۰۲؛‌۲۰۳، ۲۰۴،‌۲۰۵ و ۲۰۶ است.

وی تصریح کرد: در مواد آئین‌نامه مذکور نیامده است که مجلس می‌تواند جلسه رای اعتماد وزرا را بدون حضور رئیس‌جمهور یا معاون اول برگزار کند، این در حالی است که رئیس‌جمهور یا معاون اول بر اساس اصل ۱۳۱ قانون اساسی باید در صحن علنی مجلس حضور داشته باشند.

نماینده صومعه‌سرا در مجلس گفت:‌ دولت اگر حرمت مجلس را نگه نمی‌دارد بهتر است حرمت وزرا را حفظ کند. 

دلخوش  افزود: گزارشی که کمیسیون صنایع در باره برنامه‌های وزیر پیشنهادی صمت ارائه شد تحلیلی داشت. این در حالی است که در ماده ۲۰۲ مشخص کرده که اگر نماینده‌ای در جریان روند کارهای کمیسیون نبوده است باید اطلاعات لازم را به دست آورد. این در حالی است که در گزارش کمیسیون صنایع فقط صرفا گزارش تحلیلی داده شد و هیچ نظر مثبت و منفی نداشت.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به تذکر دلخوش گفت: کمیسیون صنایع در گزارش خود به صراحت اعلام کرد که نظرش در مورد گزینه پیشنهادی وزارت صمت مثبت است.

مطهری: رزم حسینی که ۲ دهه در کانادا زندگی کرده نمی‌تواند دم از مردمداری و نظام بزند

اردشیر مطهری نماینده گرمسار در مجلس شورای اسلامی امروز (سه‌شنبه ۸ مهر ۹۹) در مخالفت با رزم‌حسینی گزینه پیشنهادی دولت برای تصدی وزرات صمت اظهار داشت: مجلس انقلابی که مقام معظم رهبری در باره این دوره فرمودند صفتی نیست که به هر دوره از مجلس داده باشند بلکه این صفت مسئولیت ما را در قبال حاکمیت و مردم دو چندان کرده است.

وی افزود:‌امروز وزیر پیشنهادی صمت توسط رئیس‌جمهوری که خودش را مخفی کرده و به هیچ وجه در انظار عمومی حاضر نمی‌شود و حتی برای دومین بار در مجلس یازدهم برای تعیین تکلیف وزارت صمت که وزیر پیشنهادی خودش است حضور پیدا نمی‌کند که جای تاسف دارد.

نماینده گرمسار در مجلس گفت: مردم امروز در کوچه و خیابان می‌گویند خدا روحانی را لعنت کند؛ مردم دیگر به روحانی سر سوزنی اعتماد ندارد چه برسد به وزیر پیشنهادی او که در دو دهه خارج از کشور بوده است.

مطهری گفت:‌ برخی افراد پشت پرده انتصاب رزم‌حسینی در جایگاه وزیر صمت هستند که اگر من بخواهم آن را بیان کنم تعجب می‌کنید. این در حالی است که ملاقات‌هایی از سوی افراد فاسد کنار رزم‌حسینی با برخی مسئولین و نمایندگان مجلس که به تعداد انگشتان است صورت گرفته که جای تعجب دارد.

وی افزود:‌آقای رزم‌حسینی شما چگونه می‌خواهید مسئولیت بگیرید در حالی که ادعا کرده‌اید که محل زندگی‌تان در کانادا بوده و حتی دو دهه در کانادا بوده‌اید و خانواده‌تان در این کشور زندگی می‌کنند؛ شما چرا به ایران آمده و دم از نظام و مردم می‌زنید؟

تحصیلات رزم حسینی در حد لیسانس است

مهرداد ویس کرمی نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (سه‌شنبه) ‌پارلمان در مخالفت با علیرضا رزم حسینی وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: وزیر کسی است که بار را به دوش می کشد، باری که در حال حاضر باید به دوش بکشید، سنگین است و دلبستگی به برجام و وعده های پوچ نیز به آن اضافه شده است.

وی افزود: عزم جدی برای اینکه صنعت لرستان را از خاک بردارید، وجود ندارد، مردم لرستان می گویند صنعت ما را به دهه 50 بازگردانید. این وضعیت را همفکران شما در دوران اصلاحات و سازندگی به وجود آوردند؛ چرا باید استانی که 4 درصد سنگ های تزئینی دنیا در آن وجود دارد، برنامه ای نداشته باشد؟

وی با اشاره به اینکه قلعه گنج به بنیاد مستضعفان تعلق دارد، افزود: تحصیلات شما در حد لیسانس است و برازنده کشوری را این حجم از افراد تحصیل کرده نیست که ناخدایی را به کسی بسپارد که به علم روز و پژوهش تسلط ندارد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه آیا دلبستگی شما به بخش خصوصی و فعالیت شما در واردات خودروهای سنگین به شما اجازه داوری در میان منافع مردم مظلوم ایران و غول های واردکننده را می دهد؟ تصریح کرد: گویا قصد دارید با مدیران فعلی کار کنید، با این وضعیت باید فاتحه صنعت لرستان را بخوانیم.

ویس کرمی با تاکید بر اینکه برنامه شما را در حد برنامه کسی که در حیطه صنعت استخوان خرد کرده باشد، نمی دانم و در اشراف شما نسبت به جزئیات آن تردید دارم، بیان کرد: عدم تجربه کاری شما در حیطه کار دولتی ما را نسبت به کشیده شدن امکانات کشور به نقاطی خاص نگران می کند.

وی با بیان اینکه گمان می کنم این مجلس به شما رأی اعتماد می دهد، اما بدانید ایران به چند استان خلاصه نمی شود، گفت: مردم لرستان حق زیادی به گردن شما دارند و خواستار تحول اساسی در مدیریت استان هستند، درغیر این صورت به آنها ظلم کرده اید.

نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه گفته می شود وزیر پیشنهادی در دور زدن تحریم ها نقش داشته، اما ماهیت دور زدن تحریم ها به گونه ای است که این کار قابل اثبات یا انکار نیست، عنوان کرد: توضیح دهید آیا صحت دارد دختر شما شهروند کانادا و در برخی از شرکت های اقماری به عنوان هیات مدیره دارای سمت است؟

نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: آیا صحت دارد مجوز اقامت دائم از طریق سرمایه گذاری دارید؟

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه اگر مجلس به شما رأی اعتماد دهد، از باب رعایت مصلحت است، ادامه داد: مجلس یازدهم دغدغه حل مشکل صنعت، معیشت، بازار و خصوصاً بازار خودرو را دارد. غیبت رئیس جمهور را نیز حمل بر شرمندگی از مردم و نمایندگان می کنم و خرده ای به وی نمی گیریم، هر چند خلاف قانون اساسی عمل کرده است و درخصوص شما به دیده عدل و انصاف عمل می کنیم.

وی با تاکید بر اینکه مجلس یازدهم بر سر یک خودروی معمولی ایرانی که به دلیل بی تدبیری دولت به یک رویا تبدیل شده، با هیچکس از جمله خودروسازان معامله نمی کند، عنوان کرد: کسانی که مجلس را به کوتاه آمدن در برابر شرکت های خودروساز متهم می کنند، این مجلس را نشناخته اند و دشمنان انقلاب آرزوی ناکامی آن را به گور می برند.

نظر مثبت کمیسیون صنایع با وزارت رزم حسینی/مدرک تحصیلی وزیر پیشنهادی تائید شد

حجت‌الله فیروزی سخگوی کمیسیون صنعت معدن و تجارت در جریان بررسی برنامه‌ها و صلاحیت علیرضا رزم‌حسینی وزیر پیشنهادی صنعت معدن و تجارت در توضیح گزارش کمیسیون متبوع در خصوص بررسی‌های صورت گرفته درباره وزیر پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت صمت اظهار داشت: در راستای بررسی صحت مدارک تحصیلی وزیر محترم پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت در مقطع دانشگاهی، موضوع طی نامه شماره ۴۵۸۲۲ مورخ  ۲ مهرماه از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری استعلام گردید که بر اساس مکاتبه مورخ ۵ مهر ماه آن وزارتخانه مدرک تحصیلی مشارالیه در مقطع تحصیلی کارشناسی که در سوابق وزیر پیشنهادی اشاره گردیده مورد تائید قرار گرفت.

وی افزود: نتایج بررسی تطبیقی برنامه‌های ارائه شده ایشان برای تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اسناد بالادستی توسط کمیسیون، حکایت از آن دارد که ۳۸ درصد برنامه های پیشنهادی با احکام فوق الذکر" منطبق" و ۵۰ درصد از موارد" همسو" است. بعلاوه نتایج حاصله نشان می دهد ۱۲ درصد به احکام اشاره ای نشده است و این در حالی است که  حدود ۹ درصد از این عدم توجه مربوط به احکام برنامه ششم توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی جمهوری اسلامی ایران است.

سخنگوی کمیسیون صنایع ادامه داد: در جلسه مزبور با طرح سوالات متعدد در ابعاد تخصصی و فنی، مدیریتی و اجرایی از طرف نمایندگان محترم عضو کمیسیون و استماع دیدگاهها و پاسخ های ایشان، صلاحیت وزیر محترم پیشنهادی مورد ارزیابی قرار گرفت.

وی بیان کرد: در مجموع پس از بحث و تبادل نظر، اعضای کمیسیون صلاحیت ایشان را برای تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت مورد تائید قرار داد و با نظر مثبت، نکات و پیشنهادهای زیر راتوصیه نمود.

فیروزی بر همین اساس اضافه کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی در پنجمین دهه عمر پربرکت خویش، مسیر بلندی از رشد، پیشرفت و توانمندسازی بخشهای مختلف اقتصاد را علیرغم همه تهدیدها و بدخواهیهای دشمنان پیموده است و تداوم این روند و افزایش شتاب آن نیازمند برنامه ریزی منسجم ، استفاده بهینه از منابع سرشار مادی، معنوی و انسانی کشور با بهرهگیری از تجارب اجرایی و اصلاح رویه‌های مشکل ساز بویژه در حوزه صنعت ومعدن است؛ چراکه این حوزه در اقتصاد کشور با تاثیر گذاری چهل و دو (۴۲) درصدی در تولید ناخالص داخلی و سی (۳۰) درصدی  دراشتغالزایی میتواند نقش بسیار پراهمیتی در تحرک سایر بخشها به واسطه روابط با بخشهای بالادست و پایین دست ایفا نماید.

وی افزود: به همین جهت مدیریت مطلوب در این فضا میتواند از یکسو ضمن بهبود تعامل حلقه های زنجیره در بخشهای مرتبط بویژه در بخش های صنعتی، معدنی و تجاری، توزیع متوازن و عادلانه ثروت، سرمایه گذاری و ارزش افزوده بهینه، عاملی برای بهبود فضای کسب و کار در صنعت باشد.

فیروزی تصریح کرد:‌ بدون تردید کارآمدی این مدیریت می بایست با ایجاد حفظ آرامش روانی مردم در تامین کالا و روش های توزیع عادلانه، کارایی در فعالیتهای اقتصادی نمایان گردد تا بتوان اقتصاد را نه به عنوان هدف بلکه به عنوان وسیله در خدمت رشد و تکامل جامعه قرار داد.

سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس بیان کرد: در حال حاضر با وجود چالش هایی همچون همسو نبودن سیاست های کلان با سیاست های صنعتی، معدن، تجاری و فناوری، فشار گرانی برخی از کالاها بر جامعه ناشی از نوسانات متغیرهای کلان، محدودیت در بهره گیری از ابزارهای نوین تامین مالی، ظرفیت خالی صنایع، وجود واحدهای صنعتی و معدنی نیمه فعال و غیرفعال، بالابودن تجارت غیررسمی و قاچاق، بهره وری پایین عوامل تولید در برخی از بخشهای صنعتی، ضعف مهارتی منابع انسانی جهت حصول به اهداف و ماموریت ها، ناهماهنگی بین زیرساخت های پشتیبان بازرگانی در ارتباط با توسعه همزمان صادرات و ظرفیت های تولیدی، ریسک نسبتاً بالای محیط سرمایهگذاری، دستیابی بخش صنعت و معدن و تجارت به جایگاه اصلی خود در اقتصاد ملی با دشواری مواجه شده است.

وی خاطرنشان کرد: از این رو سکاندار صنعت، معدن و تجارت می بایست با ایجاد انتظام و هماهنگی در سیاست گذاری و تنظیم گری بخش های تولیدی و تجاری و زیربخشهای آن با ارتقاء رقابت پذیری و کاهش هزینه های مبادله، توسعه تجارت الکترونیک وتعمیق و گسترش صادرات، متنوع سازی اقتصاد مبتنی بر فناوری و دانش، تنظیم و مدیریت بازار و اصلاح نظام تجارت داخل و شبکه های توزیع، استفاده از ظرفیت های منابع بخش خصوصی  و به منظور تحقق منویات مقام معظم رهبری مدظله العالی در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و اجرای سیاست های کلی نظام و همچنین رسیدن به اهداف سند چشم انداز بیست ساله کشور با حل مشکلات معیشتی مردم ناشی از افزایش قیمت ها، واحدهای صنعتی و معدنی، بهبود و ساماندهی بازار و صنعت خودروسازی، افزایش ظرفیت تولید، محورهای زیر را با ارزیابی مستمر، تعامل سازنده با قوه مقننه، تدوین راهکارهای عملیاتی و برنامه ریزی دقیق و اجرای مناسب مورد توجه ویژه قرار دهد و نسبت به تدوین برنامه های کوتاه مدت و عملیاتی اقدام  نماید و گزارش عملکردی آن را در مقاطع سه ماهه به مجلس شورای اسلامی کند.

فرهنگی: تنها نقطه قوت کارنامه رزم حسینی 10 سال اول است

محمدحسین فرهنگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) پارلمان در مخالفت با برنامه‌های ارائه شده علیرضا رزم حسینی وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: نخست از نمایندگان موافق می‌خواهم که از بردن نام مقدس سردار بزرگوار ما شهید سلیمانی در این جایگاه استفاده نکنند، هیچ ایرادی به سوابق رزم‌حسینی در مدت حضورشان در لشکر و جبهه وارد نیست و بنده هم تنها و مهمترین نقطه قوت خدمات ایشان را همان 10 سال اول می‌بینم اما برای بعد از آن ابهامات و نکات مهمی وجود دارد که از همکاران محترم خواهش می‌کنم که به این نکات توجه کنند.

وی افزود: یکی از ابهامات در رابطه با سوابق رزم حسینی این است که چرا وی از کشور خارج شد؟ چرا مدت طولانی در کشورهایی که تروریست‌ها و غارتگران و فراریان کشور در آن پناه گرفته‌اند، حضور داشته و کار واردات به کشور ما را انجام می‌داد.

وی افزود: کاری که رزم‌حسینی در سال‌های گذشته انجام داد، کاری است که شرکت هپکو را به این وضعیت کشاند؛ کاری که وی در آن مدت انجام داد واردات ماشین‌آلات دست دوم به وفور و از طرق مختلف به داخل کشور بود و تنها سابقه‌ای که از ایشان مطرح می‌شود همان واردات است که آسیب جدی به بخش تولید زد. حال رزم حسینی چه سابقه دیگری در صنعت، معدن و بازرگانی داشته است.

فرهنگی گفت: یکی دیگر از مسائل در رابطه با سوابق و عملکرد رزم‌حسینی موضوع نبود مهارت‌های لازم برای مدیریت عالی کشور است که این مسئله در نشست‌های اخیر وی با نمایندگان مجلس که بنده نیز در آنها حضور داشتم، مشهود بود. یکی از مهارت‌های لازم در این بخش داشتن مهارت ادراکی است که متأسفانه ما در صحبت‌ها و برنامه‌های وی از این مهارت‌ها هیچ مشاهده نکردیم و هر آنچه که دیدم خصوصیات یک مدیر میانی همانند استاندار است از این رو در سمتی مانند استاندار، رزم‌حسینی موفق بوده و همین الان نیز موفق است اما وقتی از وی در رابطه با موضوعاتی مانند خرید تضمینی و ذخایر استراتژیک کشور سوال می‌شود، پاسخ و راهکاری ندارد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: به طور حتم مسائل مهم حوزه صنعت، معدن و تجارت همین  موضوعاتی مانند ذخایر استراتژیک و خرید تضمینی است که باید وزیر پیشنهادی مربوطه ادراک و اشراف لازم در این زمینه داشته باشد، نه اینکه بتواند اختلافات میان مسئولان در یک استان را حل کند البته این مسائل به عنوان نکات مثبت برای یک مدیر میانی محسوب شده نه برای مدیری که قرار است در سطح وزارت فعالیت کند.

وی ادامه داد: این موضوع موجب می‌شود که وی فردا همان مصوبه‌ شما را در رابطه با کالاهای اساسی اجرایی کند اما من پشت این تریبون اعلام می‌کنم که با وزارت ایشان این اتفاق نخواهد افتاد و کالای اساسی توزیع نخواهد شد و ذخایر استراتژیک لازم برای این بخش را نمی‌تواند فراهم کند و قطعا این مشکلات را به گردن تحریم ها و مسائل اقتصادی می‌اندازد.

فرهنگی افزود: رزم‌حسینی در مدتی که در داخل فعالیت اقتصادی داشت، کارهای مشکوک زیادی را انجام داده است که باید در این رابطه توضیح بدهد به طور مثال برای یک شرکت صوری که فقط یک سوله ساخته است، تسهیلات ده‌ها میلیاردی و میلیون یورویی گرفته و پس از آن همان شرکت صوری و ناقص را به یک شرکت دولتی با قیمت بالا فروخته است و متأسفانه بعد از مدتی آن شرکت اعلام ورشکستگی کرد حال این فعالیت و اقدامات چه خاصیت و فایده‌ای برای کشور ما داشته است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس گفت: یک شرکت به نام همیار ماشین که رزم‌حسینی مسئول و مالک آن است، اقدام به دریافت مجوز از وزارت نفت برای واردات ماشین‌آلات مهندسی می‌کند، پس از مدتی مجوز باطل می‌شود، پس از آن اقدام به جعل مجوز کرده اما این اقدام شناسایی و کشف می‌شود، کارمندی که این تخلف را انجام داده از وزارت نفت اخراج می‌شود، حال سوال پیش می‌آید که این اقدام برای چه موضوعی بوده، برای موضوعی بوده که با انجام آن هپکو و هپکوها را از بین ببریم.

وی تصریح کرد: سوابق رزم‌حسینی در مسائل اقتصادی نیز مثبت و مفید نیست، در رزومه ارائه شده از سوابق و اقدامات وی آمده است که رهبری الگوی قلعه‌گنج را تأیید کرده‌اند اما رهبری در این رابطه نوشته‌اند که نقاط ضعف و قوت الگوی قلعه گنج بررسی شود از طرفی در این رزومه آمده است که  وی موفق به کسب عنوان بهترین شرکت خصوصی ایران در کنفرانس جهانی ماشین‌آلات در کشور چین شده است یعنی مهمترین واردکننده ماشین‌آلاتی که تولید داخل را به روز سیاه کشانده این مسئله را به عنوان رزومه مطرح می‌کند.

امیری: نقل قول واعظی درباره رای آوردن گزینه وزارت صمت اساسی ندارد

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیأت رئیسه مجلس امروز (سه شنبه ۸ مهر ماه ۹۹) در صحن علنی مجلس در جریان وضعیت صلاحیت و رأی اعتماد به وزیر پیشنهاد‌ی صمت اظهار داشت: آقای حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور یادداشتی را داده‌اند و در آن تأکید کرده‌اند نقل قول واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور مبنی بر این که «اگر چوب هم معرفی شود رأی می‌آورد» اساسی ندارد.

ارکانی: عملکرد رزم حسینی در استانداری خراسان رضوی موفق بوده است

احسان ارکانی نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (سه شنبه) پارلمان در موافقت با گزینه پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت، اظهار داشت: عملکرد رزم حسینی در استانداری خراسان رضوی موفق بوده است زیرا دارای روحیه جهادی، تعامل گرا، حر و آزاده، شخصیتی مستقل و نگاه کارشناسی همراه با تعامل است.

وی ادامه داد: گزینه پیشنهادی وزارت صمت دارای نگاه توسعه گرا است و همواره منتقد سیاست های غلط اقتصادی دولت بوده است در واقع وی وزیر و مدیر دولتی نیست بلکه وزیر و مدیر حاکمیتی است.

ارکانی ادامه داد: بدون شک برای پیشرفت کشور همه ارکان کشور از جمله قوه مقننه، مجریه و قضاییه باید با یکدیگر همراه باشند.


وی بر همین اساس بیان کرد: بدون شک دو تابعیتی رزم حسینی تائید نشده است و هیات تحقیق از مدیران دوتابعیتی نیز این موضوع را تائید نکرده است. انقلابی ها از دروغ بیزار هستند و هیچگاه حاضر نیستند آبروی دیگران را لکه دار کنند از این رو نباید تهمت دوتابعیتی به رزم حسینی زده شود.

وی ادامه داد: گزینه پیشنهادی تصدی وزارت صمت قوانین مزاحم تولید را می شناسد زیرا فعالیت اقتصادی در بخش خصوصی داشته است.

نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی عنوان می کنند چون رئیس جمهور در جلسه رأی اعتماد حاضر نشده نباید به رزم حسینی رأی دهیم چون توهین به مجلس است در حالی که رأی ندادن در شرایط کنونی تنبیه کردن بازار، کشور و مردم است؛ همچنین نباید از یاد برد وقتی ابزار نظارتی کمرنگ شود چنین وضعیتی مانند عدم حضور رئیس جمهور ایجاد می شود.

ساماندهی بازار خودرو باید در دستور کار وزیر آینده صمت قرار گیرد

حسین نوش آبادی نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) پارلمان در جریان بررسی صلاحیت علیرضا رزم حسینی وزیر پیشنهادی صمت در موافقت با وی اظهار داشت: امروز می‌خواهیم در مورد مدیریت وزارتخانه‌ای تصمیم بگیریم که بخش مهمی از مشکلات کشور در این حوزه قرار دارد و مسئولیت مهمترین بخش‌های حیاتی کشور را عهده‌دار است.

وی افزود: وضعیت آشفته بازار، نابسامانی حوزه بازرگانی و تجارت، معضلات بخش صنعت و معدن، شرایط نگران کننده تولید، بی‌توجهی سالیان اخیر به اقتصاد مقاومتی نیازمند انتخاب وزیری باتجربه، توانمند، صالح برای وزارت صمت است.

 نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:‌ مدیریت بازار و معیشت مردم، عدالت در توزیع کالاهای اساسی با ایجاد شبکه توزیع مناسب، شکسته شدن انحصار در بخش‌های مختلف صنعت، معدن و تجارت، فعال‌سازی سامانه‌های نظارت بر کالاها، حذف انحصار در واردات کالا و مبارزه با ویژه‌خواران، اصلاح ساختار تنظیم بازار کشور، ایجاد توازن در عرضه و تقاضا مورد انتظار مردم و مجلس است.

وی بر همین اساس اضافه کرد: ارتقاء تولید با فناوری و ارزش افزوده کالا، احیای واحدهای صنعتی و تولیدی، حل مشکلات واحدهای بحران زده، تأمین مواد اولیه این واحدها با اولویت تأمین در داخل کشور باید سرلوحه کار وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت قرار گیرد؛ برندسازی با هدف استفاده حداکثری از ظرفیت تولید در سال جهش تولید، توجه به صادرات با در نظر گرفتن مزیت نسبی و زنجیره تأمین کالا، استفاده از ظرفیت‌های داخلی و حرکت به سمت بومی‌سازی، توسعه و ارتقاء صنعت قطعه‌سازی و توجه به ساماندهی بازار خودرو باید در دستور کار وزیر آینده صمت قرار گیرد.

نوش آبادی افزودهمچنین خاطرنشان کرد: احیاء و فعال‌سازی معادن کوچک، تنظیم بازار فولاد، فعال کردن دیپلماسی اقتصادی و تجاری در سفارتخانه‌های خارج از کشور، توسعه نمایشگاه‌ها و بازارهای مشترک بین‌المللی با مشارکت اتاق بازرگانی و بخش خصوصی با در نظر گرفتن سیاست‌های تنظیم بازار در داخل کشور، توسعه صادرات و مبادلات مرزی و گسترش تجارت الکترونیک، جلوگیری از فساد اداری در زیرمجموعه وزارتخانه، حذف رانتخواری و فروش مجوز و حواله و امضاهای طلایی، پاکسازی و استفاده از نیروهای جوان، متخصص، وفادار به نظام و انقلاب، ایجاد پنجره واحد تجاری و سرمایه‌گذاری باید در صدر برنامه‌های وزیر جدید صمت قرار گیرد.

عنابستانی: رزم حسینی جهادی است و نه جناحی

علی اصغر عنابستانی نماینده مردم سبزوار در مجلس امروز (سه شنبه ۸ مهر ماه ۹۹) در صحن علنی مجلس در موافقت با وزیر پیشنهاد‌ی صمت اظهار داشت: ما امروز با ناکارآمدی‌های مختلفی در حوزه اجرایی در دولت مواجه هستیم که بهترین فرصت‌ها را تبدیل به بحران و تهدید می‌کنند.

وی افزود: امروز چشم دیپلماسی خارجی ما به دست دشمنان است تا بهترین فرصت‌های منطقه‌ای ما از دست برود و رئیس جمهور محترم ما نیز برخلاف سوگندی که یاد کرده که خود را وقف مردم کند، آنقدر جان عزیز است که برای دومین بار حاضر نیست برای حمایت از وزیر پیشنهاد‌ی خودش در مجلس و در محضر ملت حاضر شود.

عنابستانی با بیان این که امروز فشار بر طبقات متوسط و محروم جامعه به دلیل ناکارآمدی دولت به شدت افزایش یافته است تصریح کرد: حال تولید، صادرات، تجارت، واردات و مردم خوش نیست.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر قرار است جهش تولید محقق شود و فرمایشات مقام معظم رهبری محقق شود، باید سکان وزارتخانه‌ها را به دست رزمندگان غیور، شجاع و پرورش‌یافتگان مکتب قهرمان ملی حاج قاسم سلیمانی بدهیم.

وی با بیان این که می‌گویند چرا از حاج قاسم سلیمانی می‌گویید، گفت: مگر رزم‌حسینی غیر از حاج قاسم سلیمانی هویت دیگری هم دارد. رزم حسینی به غیر از حاج قاسم سلیمانی هیچ تعریفی نمی‌شود.

عنابستانی با اشاره به مسؤولیت رزم حسینی در دو استان کرمان و خراسان گفت: هر دو استان معدنی و صنعتی بودند و تمام نمایندگان این دو استان موفقیت ایشان را تأیید و عملکرد رزم حسینی را مثبت می‌دانند.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: رزم حسینی برای پیشبرد امور اهل تعامل مثبت و فعال با ائمه جمعه و نمایندگان است و شبهه می‌کنند که رزم حسینی سابقه‌ای در وزارت ندارد، اما او در صنعت، معدن و تجارت خارجی و داخلی سال‌ها فعال بوده است و مسائل این بخش را از آن سوی میز به نحو شایسته‌ای درک می‌کند.

عنابستانی تأکید کرد: در طول 40 سال گذشته عده‌ای که می‌خواستند اقتصاد کشور را به گروگان بگیرند تبلیغ کردند که تولید ثروت یک عمل قبیح است و انقلابی نباید به سمت تولید ثروت و ایجاد ثروت برود و همین باعث شد که امروز خاکریزهای اقتصادی در دست کسانی بیفتد که هیچ اعتقادی به انقلاب و مبانی انقلاب ندارند.

وی ادامه داد: امروز نیز عده‌ای تبلیغ می‌کنند که هر کس در بخش خصوصی فعالیت، صادرات و واردات کند فردی فاسد و رانت خوار است، آیا این یک حرکت نفوذی خزنده نیست؟ و این در تناقض صحبت‌های مقام معظم رهبری که همواره از بخش خصوصی حمایت می‌کنند است.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: این که سال‌ها یک نفر در بخش خصوصی به عنوان یک کارآفرین نمونه بدون استفاده از مناصب، رانت و قدرت سیاسی موفقیت کسب کند آیا اقدامی ناپسند است؟ ثروت میلیارد‌ی زمانی بد است که از اول انقلاب وکیل و وزیر بوده باشد و سپس ثروت هزار میلیارد‌ی داشته باشد، اما کسی که هیچ وزارت و وکالتی نداشته و بعد از جنگ وارد عرصه اقتصادی شده، موفق بوده و بیش از 35 هزار شغل درست کرده شایسته احترام است.

عنابستانی خاطرنشان کرد: رزم حسینی بلافاصله پس از این که وارد دولت می‌شود و به عنوان استاندار معرفی می‌شود تمام سهام‌های خود در شرکت‌ها را واگذار می‌کند تا دچار تعارض منافع نشود بنابراین امروز رزم حسینی سهامی ندارد.

وی به برخی نوشته‌ها و انتقادات از رزم حسینی اشاره و تصریح کرد: مخالف محترم گفتند تحت تأثیر این مجازی‌نویس‌ها و زردنویس‌ها قرار نگیرید؛ چراکه هیچ یک از اعضای خانواده رزم حسینی در خارج از کشور ساکن نیستند.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با بیان این که یکی از خصایص و ویژگی‌های رزم حسینی شناخت دقیق موانع تولید است گفت:‌ همه ما در حوزه انتخابیه‌مان با واحدهای بزرگی سر و کار داریم که این واحدهای بزرگ به مسؤولیت اجتماعی خود عمل نمی‌کنند و نسبت به ایجاد اشتغال بی‌تفاوت هستند، بنابراین در نامه رزم حسینی مجاب کردن واحدهای بزرگ فولادی، صنعتی و سیمانی و نقش آفرینی در حوزه اجتماعی است.

عنابستانی با اشاره به کتاب اقتصادی رزم حسینی گفت: تمام قوانین کشور را تحت عنوان قوانین مزاحم در این کتاب لیست شده است و من ایشان را مدیری توانمند و مطلع می‌دانم.

وی با تأکید بر این که رزم حسینی جهادی است و نه جناحی گفت: رزم حسینی هم خاک جنگ خورده و هم گرمای صنعت را چشیده است.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی خطاب به رزم حسینی گفت: آقای رزم حسینی منتظر معجزه شما نیست بلکه منتظر تعیین و تغییر اولویت‌ها و توجه ویژه واحدهای صنعتی هستیم.

عنابستانی گفت: ادامه این بلاتکلیفی وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال جهش تولید به صلاح هیچ کس نیست.

اعتراض نمایندگان به پخش کلیپ در نشست رای اعتماد؛ از حاج قاسم هزینه نکنید

جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی برای بررسی صلاحیت علیرضا رزم‌حسینی وزیر پیشنهادی وزارت صمت برای دقایقی با حواشی روبرو شد.

بر این اساس علی اصغر عنابستانی نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی در موافقت با وزیر پیشنهادی صنعت معدن و تجارت به ارائه سخن پرداخت.

در اثنای سخنان این نماینده مجلس، کلیپی از حاج قاسم سلیمانی پخش شد که عنابستانی در خصوص هم رزم بودن رزم‌حسینی با حاج قاسم سلیمانی اظهاراتی بیان کرد.

در ادامه نمایندگان مجلس اعتراضاتی با فریادهایی نسبت به این موضوع اعتراض کردند.

نمایندگان معترض با فریادهایی عنوان می‌کردند که برای چنین مواردی از حاج قاسم هزینه  نکنید.

عباس زاده مشکینی: آقای رزم حسینی در مقابل مافیا بایستید

محمود عباس زاده مشکینی نماینده مردم مشکین شهر در مجلس امروز (سه شنبه ۸ مهرماه ۹۹)‌ در موافقت با رزم حسینی وزیر پیشنهاد‌ی صمت در صحن علنی مجلس اظهار داشت: ما نمایندگان مردم موظفیم که موضع، رأی و اظهارنظر خود را با کسانی که به ما نیابت داده‌اند و با مصالح، منافع و مطالبات کشور منطبق کنیم.

وی گفت که باید برای رأی مثبت و منفی خود حجت شرعی داشته باشیم. شایسته نیست که ما خودمان به خودمان مجلس انقلابی بگوییم. هیچ کس برای خود پیشوند آقا نمی‌گذارد. اجازه بدهیم مردم به عمل و موضع ما نگاه کنند و از آثار عمل و موضع تشکیلات جمعی ما بهره‌مند شوند و سپس آنها به ما عنوان انقلابی بدهند و خودمان برای خودمان نوشابه باز نکنیم.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان این که انقلابی بودن دو ویژگی دارد، تصریح کرد: انقلابی باید در حوزه نظری پایبند به اصول اسلام، انقلاب، مردم، امام(ره) و رهبری باشد و در عمل به عنوان نماینده مجلس زمان‌شناس، بوده و در وقت مقتضی بتوانیم از منافع خودمان، قبیله‌ای، جناحی، باندی و فامیلی عبور کنیم.

مشکینی به تعریف دیگری از انقلابی بودن پرداخت و گفت: انقلابی بودن یعنی تطبیق موضع با عقلانیت و در وقت خود ولایت پذیری. انقلابی گری یعنی عبور از خود و باید موافقت و مخالفت خود را با دلیل عنوان کنیم.

وی ادامه داد: در مورد آقای رزم حسینی مطالبی در فضای مجازی عنوان می‌شود که اگر حقیقت داشته باشد یعنی کشور دچار آنارشیسم است. اگر این مطالب حقیقت دارد پس گزارش دیوان محاسبات، وزارت اطلاعات سپاه و کمیسیون اصل نود کجا است؟ در مورد کدامیک از ما در فضای مجازی از این حرف‌ها زده نمی‌شود؟

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بیشترین مطالبات منطقه مشکین شهر متمرکز بر حوزه صنعت، معدن و تجارت است. 5 ماه از عمر مجلس گذشته و هنوز اقدامی صورت نگرفته، نمی‌توانیم رئیس جمهور را شرعا استیضاح کنیم و هیأت رئیسه نیز سوالات مجلس را تا به امروز صلاح ندیده مطرح کند.

مشکینی با بیان این که وزارت صنعت، معدن و تجارت گرانیگاه مطالبات و مشکلات کشور است، بی‌وزیر است گفت: ما وزیر را پیدا نمی‌کنیم که مطالبات مردم را مطرح کنیم؛ آقای رزم حسینی در مقابل مافیا بایستید.

رزم‌حسینی: شرمنده مردم هستیم که سفر‌ه‌شان کوچک شده است/ لزوم اصلاح سیاست‌های تنظیم بازار و حذف واسطه‌ها

علیرضا رزم‌حسینی گزینه پیشنهادی دولت جهت تصدی وزارت صنعت معدن و تجارت امروز (سه‌شنبه ۸ مهر) در جلسه علنی مجلس در دفاع از خود اظهار داشت:‌در شرایط اقتصادی و دشوار امروز که تحریم ظالمانه و بیماری منحوس کرونا وجود دارد پذیرش مسئولیت سخت است اما به خدا و استعانت امام رضا (ع) امید دارم.

وی افزود:دو برنامه تقدیم رئیس جمهور جهت تصدی وزارت صمت شده است که مبتنی بر برنامه ششم توسعه، سیاست‌های بالادستی و ابلاغی و همچنین سیاست‌های راهبردی وزارت صمت است.

وی خاطرنشان کرد:تامین کالاهای اساسی ضروری بوده و بایستی اجناس سفره و معیشت مردم را تامین کنیم؛ ما شرمنده مردم هستیم؛ در کوچه خیابان وقتی آنها را می‌بینیم شرمنده هستیم که امروز سفره آنها کوچک است در حالی که آنها پای نظام و انقلاب ایستاده‌اند.

گزینه پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت صمت تصریح کرد:‌وزارت صمت با همکاری بانک مرکزی جهت تامین کالاهای اساسی اقدامات لازم را انجام خواهد داد ضمن اینکه برای تنظیم بازار هم بر همکاری و مشارکت با اتحادیه‌ها و صنوف جهت تنظیم بازار و نظارت و کنترل تاکید دارم. 

رزم‌حسینی گفت: اصلاح سیاست‌های تنظیم بازار و حذف واسطه‌ها و دلالان جهت توزیع مناسب اجناس و اصلاح و استفاده از شناسه کالا برای کالاهای دوام دار ونیمه دوام دار از ضروریات است ضمن ا ینکه نباید به التهاب در بازار با دست زدن به قیمت‌ها اقدام کنیم.

وی گفت:‌در بخش صنعت هم استفاده از ظرفیت خالی واحدهای صنعتی بسیار مهم است در حالی که در برخی شهرک‌های صنعتی ما شاهد فعالیت واحدهای تولیدی با ۳۰ تا ۴۰ درصد ظرفیتت‌شان هستیم.

گزینه پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت صمت تصریح کرد: احیای واحدهای تعطیل و راکد در شهرک‌های صنعتی بخشی از برنامه‌هایم است که الگوی موفقی در استان خراسان رضوی با عنوان کلینیک صنعت داشته‌ام که کار آن احیای واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل صنعتی بوده است.

فارس

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها