أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۷۸۴۶۵
زمان انتشار: ۰۹:۵۲     ۱۰ مهر ۱۳۹۹
خوان کرسپو با همسر ویلموتس می‌جنگد
فدراسیون فوتبال برای برنده شدن در پرونده مارک ویلموتس در CAS به سراغ دو کمپانی وکالتی سرشناس رفته است.
به گزارش پایگاه 598،  هرچند یک ماه و نیم پس از اعلام رای فیفا در مورد پرونده مارک ویلموتس، دیگر این موضوع تیتر اصلی اخبار نیست اما همچنان بزرگترین کابوس فوتبال ایران محسوب می شود. اما مسئولان فدراسیون در تلاش هستند تا این بار با استخدام وکلای درجه یک جهانی، در این پرونده مهم و حساس در دادگاه حکمیت ورزشی (CAS) برنده شوند.
ویلموتس که در مدت کوتاه حضورش در تیم ملی ایران، نتایج ضعیفی کسب کرد، بعد از عدم پرداخت مطالباتش، به فیفا شکایت کرد و فیفا هم فدراسیون فوتبال ایران را به پرداخت 6 میلیون و 137 هزار یورو به این مربی بلژیکی محکوم کرد؛ مبلغی که معادل یک پنجم کل بودجه سالانه ورزش ایران است.
این حکم بازتاب زیادی داشت و حتی بسیاری خواهان استعفای جمعی اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال شدند؛ اتفاقی که در نهایت رخ نداد و اکنون مدیران فدراسیون سخت در تلاش هستند تا در دادگاه CAS این حکم نقض شود.
فدراسیون فوتبال که یک ماه پیش همکاری اش را با لودویک دلشات، وکیل سوئیسی، قطع کرد، اکنون با دو کمپانی حقوقی سوئیسی و اسپانیایی در تماس است تا از بین آنها، یکی را برای دفاع در CAS انتخاب کند.

 


کمپانی حقوقی اسپانیایی که فدراسیون با آنها تماس گرفت، روئیز-اوئرتا و کرسپو است که ریاست آن را خوان د دیوس کرسپو، یکی از معروف ترین وکلای ورزشی دنیا، برعهده دارد.


خوان د دیوس کرسپو کیست؟


خوان دیوس کرسپو، وکیل 60 ساله اهل والنسیا، در دنیای فوتبال به پیروزی در پرونده های زیادی که در طول دوران حرفه ای طولانی مدتش داشته، مشهور است و با بیش از 200 پرونده در دادگاه داوری ورزش (CAS) و شرکت های حقوقی، یکی از برجسته ترین وکلای بین الملل ورزش و به ویژه در حوزه قضایی فوتبال محسوب می شود.
یکی از مشهورترین پرونده های او به ماه می 2017 بازمی گردد که او موفق شد پیش از رای کمیسیون تجدید نظر فیفا، رای را به سود لیونل مسی و تیم آرژانتین برگرداند و در نتیجه محرومیت 4 جلسه‌ای او از دیدارهای ملی به طور کامل لغو شد.
او وکالت باشگاه های متعددی در سراسر جهان را بر عهده داشت و همچنین وکالت بازیکنان در هنگام امضای قرارداد یکی از تخصص های اوست؛ از جمله بازیکنانی مانند زین الدین زیدان، گایزکا مندیتا، سرخیو آگوئرو، فرناندو مورینتس، پونزیو بازیکن ساراگوسا یا نیمار در هنگامی جدایی از بارسلونا و پرداخت بند فسخ 222 میلیون یورویی به لالیگا.

 

 

فعالیت او همچنین در سایر رشته های ورزشی مانند بدمینتون، تکواندو، تنیس، هندبال، شنا، راگبی، بولینگ، بسکتبال یا دوچرخه سواری نیز گسترش یافته و همچنین وکیل AIGCP (انجمن گروه های بین المللی دوچرخه سواران حرفه ای) نیز بوده است.
کرسپو با داشتن شبکه قوی و ارتباط نزدیک با افراد تاثیرگذار و مهم دنیای فوتبال (جانی اینفانتینو، رئیس فیفا یکی از دوستان نزدیک او است) حتی در سطح سیاسی از مشاوران مهم محسوب می شود: عضو هیئت رئیسه ای با تنها چهار حقوقدان اروپایی منتخب یوفا و اتحادیه اروپا (گروه بررسی مستقل) برای مشاوره در مورد ورزش و آینده. او در زمینه ارائه گزارش در مورد جنبه های مختلف حقوقی فوتبال جهان، به ویژه در بخش نقل و انتقالات بین المللی و امضای قرارداد با بازیکنان زیر سن قانونی، قبل از ورود پارلمان اروپا فعال بود.
با توجه به اینکه پیروزی در پرونده های حساس و مهم در CAS، علاوه بر جنبه های حقوقی، به ارتباطات و سیاست‌بازی‌های خاص خود نیاز دارد، فدراسیون می‌تواند امیدوار باشد که با استخدام خوان کرسپو یا کمپانی سوئیسی، دست پُرتری برای موفقیت در این پرونده پیچیده و پرهزینه داشته باشد.


منبع : ورزش سه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها