أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۷۸۴۷۷
زمان انتشار: ۱۰:۲۶     ۱۰ مهر ۱۳۹۹
نفر به نفر با ارتش غیرقابل مهار یحیی؛
پرسپولیس در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا توانست در یک نمایش برتر با نتیجه دو بر صفر حریفش پاختاکور را از دور رقابت ها حذف کند.
به گزارش پایگاه 598، پرسپولیس در ادامه روند موفقیت آمیزش در لیگ قهرمانان در بازی برابر پاختاکور نیز تیم برتر زمین بود و توانست با زدن دو گل و بدون دادن فرصت گل به حریف سرسخت و پرمهره اش پا به مرحله نیمه نهایی و جدال با النصر عربستان بگذارد.


یحیی گل محمدی در این بازی تیمش را با یک تغییر نسبت به بازی قبل به میدان فرستاد و کمال کامیابی نیا از ابتدا در ترکیب پرسپولیس در کنار احمدنوراللهی به میدان رفت و میلاد سرلک روی نیمکت نشست اما تغییری در میزان قدرت تاکتیکی پرسپولیس ایجاد نشد و این تیم توانست در طول نود دقیقه نسبت به حریفش که از دقیقه 15 ده نفره شده بود بازی برتری را ارائه بدهد. با وجود زدن دو گل از عیسی آل کثیر اما پرسپولیس همانطور که یحیی گل محمدی تاکید دارد یک تیم به معنای واقعی بود که تمام بازیکنانش بهترین عملکردخودشان را به نمایش گذاشتند.

 

نفر به نفر با پرسپولیس


نفر به نفر با پرسپولیس


حامد لک: 7.1
هر بازی که می گذرد این سوال بیشتر پیش می آید که چرا حامد لک زودتر از این توانایی هایش مورد توجه قرار نگرفته بود. او به غیر از بازی با الدحیل که از روی نقطه پنالتی دروازه اش توسط معز علی باز شد گلی دریافت نکرده است.لک امروز هم دو خروج مطمئن و دو سه سیو اطمینان بخش داشت هرچند در یک صحنه در دقیقه 14 و روی ارسال ماشاریپوف خروج شتابزده ای داشت که این فرصت تبدیل به موقعیت خطرناک نشد. او بعد از انجام 6 بازی در ترکیب پرسپولیس خیلی زود توانست جایگاهش را درون دروازه این تیم تثبیت کند.


شجاع خلیل زاده:7.4
شجاع خلیل زاده که دوندگی و خستگی اش در بازی قبل کمی نگران کننده شده بود در این بازی نود دقیقه بازهم همان مدافع بی اشتباه و جنگجو بود. شجاع که در نبود سیدجلال حسینی در ترکیب  نقش رهبر خط میانی را هم دارد، به خوبی از عهده این وظیفه مهم برآمد و توانست پرسپولیس را بدون گل خورده از بازی یک چهارم بیرون بیاورد. خلیل زاده امروز در بیشتر مواقع با دراگان چران شماره 10 خطرناک حریف چالش داشت و وقتی بهترین بازیکن پاختاکور یکی از کم اثرترین شب هایش را سپری کرده ارزش کار شجاع بیشتر مشخص می شود.


محمد حسین کنعانی زادگان: 7.3
ستاره بازی برابر السد در برابر پاختاکور هم توانست در خط دفاعی پرسپولیس یک بازیکن بی اشتباه و موثر در برنامه های تاکتیکی تیم باشد. او در این مسابقه روی گل اول تیم نقش کلیدی داشت و پاس فوق العاده اش به سیامک نعمتی در فضایی عالی پایه گذار پاس گل این بازیکن برای آل کثیر بود. کنعانی زادگان و شجاع یک زوج دفاعی فوق العاده را در ترکیب پرسپولیس به وجود آورده اند که تا این مرحله نفوذ ناپذیر نشان داده است.


سیامک نعمتی: 7.9
هر بازی که می گذرد ارزش های حضور سیامک نعمتی در دفاع راست پرسپولیس بیشتر مشخص می شود. او که در پیکان و زیرنظر حمیدمطهری مربی حال حاضر پرسپولیس و آن زمان پیکان در دفاع راست بازی می کرد، با تصمیم یحیی گل محمدی در بازی های لیگ قهرمانان در دفاع راست به میدان رفت و نمایشی فوق العاده داشت. نمایش نعمتی در پست دفاع راست به شکلی بوده که می تواند او را برای بازی در این پست تبدیل به رقیبی جدی برای رامین رضاییان و وریا غفوری در  تیم ملی بکند. پاس گل او به عیسی آل کثیر توانایی هایش را به عنوان یک دفاع راست مدرن به خوبی نشان می دهد.


سعید آقایی: 8.3
پرسپولیس بخشی از موفقیت هایش در لیگ قهرمانان را مدیون بازی خوب دو مدافع کناری و البته تصمیمات درست یحیی در تغییر پست سیامک و خرید سعید آقایی است. مدافع چپ جدید پرسپولیس بازیکنی است که بشدت به سبک بازی مورد علاقه گل محمدی می خورد. او امروز هم مثل بازی با السد نمایش خوبی در ترکیب پرسپولیس داشت و یک پاس گل مهم و با ارزش را به آل کثیر داد. آقایی توپی که پهلوان با سرعت برایش فرستاد را تبدیل به یک پاس تند و زمینی کرد تا آل کثیر تنها با یک بغل پا آنرا به تور دروازه پاختاکور برساند.


کمال کامیابی نیا: 7.5
بازگشت کمال به ترکیب اصلی بار دیگر قدرت توپ گیری و استحکام دفاعی تیمی پرسپولیس را بالا برد. او یک کار بزرگ هم برای پرسپولیس کرد و موجب اخراج ماشاریپوف موثرترین بازیکن حریف در خط حمله شد. کمال با وجود اینکه بازی درگیرانه ای را در وسط زمین با هافبک های پاختاکور داشت اما توانست از این چالش بدون درگیری و دریافت کارت بیرون بیاید. او در این بازی  ٧۴ پاس با  ٩۶% دقت و  ۱۰ عملکرد دفاعی موفق داشت.

 

احمد نوراللهی: 7.1
کاپیتان پرسپولیس در حضور کامیابی نیا مسئولین کمتری در بازی دفاعی داشت اما مثل همیشه یک بازیکن دونده و موثر در اتصال خط هافبک به خط تهاجمی بود. نوراللهی که در بازی با السد نیز فشار زیادی را تحمل کرده بود در این بازی نیز در مدت زمان نزدیک به هشتاد دقیقه حضورش در زمین ،  ۶۴ پاس با  ٩۴% دقت و  ۴ عملکرد دفاعی موفق داشت. او در دقیقه77  جای خودش را به میلاد سرلک داد تا برای بازی دشوار با النصر توان بیشتری داشته باشد.


احسان پهلوان: 7.1
در روش 4-4-2 که یحیی گل محمدی بازی می کند احسان پهلوان یک هافبک کنار کلاسیک است. او در سمت چپ یک زوج عالی را با سعید آقایی ساخته و حالا تبدیل به بازیکنی موثر در ترکیب پرسپولیس شده است. حضور پهلوان در فضاهای مناسب و دید خوبی که دارد در بازی تهاجمی تیم بسیار تاثیر گذار است. پهلوان امشب علاوه بر بازی خوبش در ترکیب در چند صحنه می توانست موقعیت های خوبی را بسازد که در نهایت این اتفاق نیفتاد. او در دقیقه 77 جای خودش را به مهدی شیری داد.


بشار رسن: 7.1
بازیکنی که در روش بازی با 4 بازیکن میانی پرسپولیس تبدیل به مهره ای بدون جانشین شده است. بشار بازی های اخیر پرسپولیس در لیگ قهرمانان یکی از بهترین های تیم و بازیکنی تاثیرگذار در بازی تهاجمی تیم بوده است. او امشب هم توانست با همان سبک بازی خودش تیم را به دروازه پاختاکور نزدیک کند. بشار که به خاطر فشار بازی های پیاپی از نظر بدنی خسته بود در دقیقه 68 جای خودش را به امید عالیشاه داد.


وحید امیری: 7.5
بازیکنی که هر مربی می تواند آرزویش را داشته باشد. وحید امیری بازیکنی درقواره استاندارد بین المللی نشان داده است ، او قدرت بدنی و میزان دوندگی بالا ، درک تاکتیکی و حضور کامل در برنامه های تیمی و تجربه و تکنیک خیلی خوبی دارد. امیری در بازی برابر پاختاکور هم همان بازیکن خوب همیشگی بود که 2 پاس کلیدی ، 4 سانتر ، 6 قطع توپ ، 2 دریبل و 2 نبردهوایی موفق داشت.


عیسی آل کثیر: 8.8
ستاره حال حاضر پرسپولیس شماره 72 این تیم عیسی آل کثیر است که انگار تازه در فوتبال متولد شده است. عیسی آل کثیر در این بازی علاوه بر دو گل حیاتی که پرسپولیس را به مرحله نیمه نهایی رساند مثل بازی های قبلی بازیکنی دونده و جنگجو بود. او توانسته در 3 بازی آخر پرسپولیس 4 گل بزند و آمار بسیار خوبی را از خودش به جای بگذارد. پرسپولیسی ها که بعد از رفتن علیپور و ترابی نگران وضعیت خط حمله شان بودند فعلا با درخشش عیسی روزهای خوبی را سپری می کنند. آل کثیر در این بازی 3 شوت ، 2 گل ، 1 دریبل موفق و 3 عملکرد دفاعی موفق داشت.

 

 

منبع : ورزش سه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها