يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۷۸۵۹۰
زمان انتشار: ۱۰:۴۴     ۱۳ مهر ۱۳۹۹
هیأت فدائیان حسین (ع) اصفهان امسال در ایام اربعین حسینی با راه‌اندازی یک موکب در استان خوزستان، به توزیع غذا و ارائه خدمات اجتماعی، فرهنگی و تاسیساتی اعم از خدمات برق و لوله‌کشی آب می‌پردازد.
به گزارش پایگاه 598، هیأت فدائیان حسین (ع) اصفهان امسال در ایام اربعین حسینی که به دلیل شیوع ویروس کرونا و تصمیم مسئولین عراقی و ستاد ملی مبارزه با این بیماری، زائران ایرانی از حضور در کربلای معلی محروم هستند، با راه‌اندازی موکب شهید امید اکبری در پادگان حمیدیه استان خوزستان برای کمک‌رسانی به مردم نیازمند این استان در حال تلاش و برنامه‌ریزی هستند.

این موکب در استان خوزستان به توزیع غذا و ارائه خدمات اجتماعی، فرهنگی، تاسیساتی اعم از خدمات برق و لوله‌کشی آب می‌پردازد. این هیأتی‌ها در شهر حمیدیه مستقر شدند و با راه‌اندازی یک آشپزخانه هر روز به توزیع غذا می‌پردازند.
 
استان خوزستان به دلیل شرایط بد اقتصادی، وضعیت مناسبی ندارد و این هیأت برای جبران و رفع این مشکلات، فعالیت جهادی خود را به صورت گسترده در این استان برنامه‌ریزی کرده است که روزانه ۴ هزار پرس غذای گرم میان نیازمندان منطقه دشت آزادگان شامل شهرهای بستان، هویزه، دهلاویه، رفیع و حمیدیه توزیع می‌کند.
 
 
 

این هیأت علاوه بر آشپزی و طبخ غذا در شهر سوسنگرد ۵۰ نیرو شامل پزشک، پرستار، لوله‌کش، بنا و نیروهای تاسیساتی مشغول کار کرده است و بناست روزانه مشکلات شناسایی شده اعم از تعمیرات لوازم خانگی و عمرانی را برطرف کنند.

هم‌اکنون ۱۲۰ نفر از اعضای هیأت فدائیان حسین در استان خوزستان حضور پیدا کرده‌اند که در قالب دو دسته  خدماتی و آشپزی مشغول خدمات‌رسانی هستند و قرار است تا روز جمعه ۱۸ مهرماه فعالیت خود را ادامه دهند.

این هیأت روز اربعین در یادمان شهدای هویزه با حضور مردم محلی به صورت محدود جلسه عزاداری نیز برگزار خواهد کرد.
 

تصویری از سیدرضا نریمانی در حال آماده‌سازی غذاهای طبخ شده برای توزیع میان نیازمندان
سیدرضا نریمانی مداح اهل بیت (ع) می‌گوید: «امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا توفیق حضور در عراق را نداریم، اما به جای آن که حسرت بخوریم، تصمیم گرفتیم همان خدمات و تلاش‌هایی که در موکب‌ها برای زائران صورت می‌گرفت، به این مناطق کمتربرخوردار و محروم بیاوریم تا بتوانیم کمک‌رسان آن‌ها باشیم.»

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها