يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۷۸۶۲۵
زمان انتشار: ۱۴:۲۴     ۱۳ مهر ۱۳۹۹
طبق آخرین آمار شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه تا کنون 20 میلیون و 500 هزار کد بورسی صادر شده است.
به گزارش پایگاه 598، در حالی که 53 سال از تشکیل بورس اوراق بهادار در ایران می‌گذرد، ‌از ابتدای بورس تا اول سال 99 کمتر از 12 میلیون کد بورسی صادر شده بود، یعنی به نسبت جمعیت 82 میلیونی ایران، کمتر از 15 درصد مردم دارای کد معاملاتی بورسی بودند.

اما از اول سال جاری به مدد تبلیغ دولت و ارائه سهام شرکتهای مهم چون شستا در بورس و نیز آزاد شدن سهام عدالت بعد از 14 سال، اقبال مردم به سرمایه‌گذاری در بورس اوراق بهادار بیشتر شد، به گونه‌ای که کل کدهای بورسی تا کنون به رقم 20 میلیون و 500 هزار کد رسیده است.

بر اساس آماری که خبرنگار فارس از شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه دریافت کرده، در 6 ماه نخست امسال 8 میلیون و 835 هزار کد معاملاتی بورسی جدید از سوی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و تسویه وجوه (سمات) صادر شده است.

فراوانی استان‌ها در صدور کد بورسی در سال جاری به شرح زیر است:

بیشترین کد بورسی صادر شده مربوط به استان تهران با 3 میلیون و 656 هزار و 162 نفر بوده و کمترین آن مربوط به استان کهگیلویه و بویر احمد با 186 هزار و 581 کد بوده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها