کد خبر: ۴۷۸۶۹۷
زمان انتشار: ۱۳:۳۷     ۱۴ مهر ۱۳۹۹
برخی منابع آگاه از ورود یک گروه از نظامیان فرانسه به پایگاه هوایی «تمنهنت» در جنوب لیبی خبر دادند.
استقرار یک گروه از نظامیان فرانسه در  لیبی

به گزارش پایگاه 598، برخی منابع آگاه گزارش دادند که یک گروه از نظامیان فرانسوی به همراه افسران ارتش فرانسه وارد لیبی شده‌اند.

به گفته این منابع، نظامیان فرانسوی هم اکنون در پایگاه هوایی «تمنهنت» در جنوب لیبی حضور دارند. این پایگاه یک پایگاه استراتژیک با مساحتی بالغ بر ۳۵ کیلومتر مربع است.

طبق گزارش وبگاه «الخلیج الجدید»، همچنین یک گروه از افراد مسلح شرکت روسی «واگنر» از پایگاه هوایی الجفره به دو پایگاه هوایی «براک الشاطئ» و تمنهنت در جنوب لیبی منتقل شدند.

بنابر این گزارش، این گروه از افراد مسلح به همراه مقادیری سلاح به خصوص سلاح سنگین به دو پایگاه مذکور منتقل شدند و چندین بالگرد نیز تأمین امنیت آن‌ها را بر عهده داشتند.

این تحرکات در حالی است که مغرب در حال حاضر میزبان دومین دور گفت‌وگوهای بین دو هیأت شورای عالی دولت و مجلس نمایندگان طبرق(شرق لیبی) است.

لیبی از سال ۲۰۱۱ و از زمان سرنگونی حکومت «معمر قذافی» رهبر پیشین این کشور با گسستگی سیاسی مواجه شده و تحت کنترل دو دولت موازی در شرق و غرب در آمده است؛ یکی از این دولت‌ها، دولت وفاق ملی به ریاست السراج است که در طرابلس قرار دارد و از حمایت ترکیه برخوردار است و دیگری دولت طُبرُق در شرق لیبی است که «خلیفه حفتر» فرمانده شبه‌نظامیان موسوم به «ارتش ملی لیبی» آن را رهبری می‌کند و از حمایت امارات و مصر برخوردار است.

به رغم اینکه دولت وفاق ملی لیبی در سال ۲۰۱۵ بر اساس توافق و زیر نظر سازمان ملل تشکیل شده، نیروهای ژنرال خلیفه حفتر که مورد حمایت پارلمان دولت طبرق است، این دولت را به رسمیت نمی‌شناسند و از ۱۵ فروردین ۱۳۹۸، عملیاتی را با هدف اشغال شهر طرابلس آغاز کردند که با حمایت‌های ترکیه از دولت وفاق، این حملات به شکست انجامید.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها