أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۷۸۷۱۹
زمان انتشار: ۰۹:۵۰     ۱۵ مهر ۱۳۹۹
پس از چند ساعت درگیری با پلیس، معترضان قرقیزی توانستند وارد ساختمان پارلمان این کشور شوند.
به گزارش پایگاه 598، معترضان به نتایج انتخابات پارلمانی قرقیزستان، ساختمان پارلمان این کشور را به تصرف خود در آورندند.

پس از دو ساعت درگیری میان معترضان و پلیس، سرانجام معترضان توانستند وارد پارلمان این کشور شوند.

در اعتراضات روز دوشنبه دست کم ۱۳۰ نفر از جمله پلیس و کادرهای درمانی مجروح شده وبه بیمارستان منتقل شدند. در درگیری‌های روز دوشنبه یک خودروی پلیس به آتش کشیده شده و ۶ دستگاه خودروی اورژانس نیز تخریب شده است.

تظاهرات کنندگان به نتایج انتخابات پارلمانی روز یکشنبه این کشور معترض بوده و معتقدند که در انتخابات با خریدن آرا، دو حزب نزدیک به «سورن‌بای جین‌بکف» رئیس جمهور این کشور بر پارلمان سیطره یافته‌اند.

تظاهرات توسط احزاب شکست خورده در انتخابات سازماندهی شده و این احزاب با اشاره به تقلب انجام شده خواستار کناره‌گیری رئیس جمهور هستند.

خبرگزاری فرانسه هم گزارش داد که تظاهرات کنندگان به مقر دفتر ریاست جمهوری قرقیزستان در بیشکک حمله کردند.
بر اساس این گزارش، معترضان قرقیزستانی همچنین «آلمازبک آتامبایف» رئیس جمهور سابق قرقیزستان را از زندانی در بیشکک آزاد کردند.

سال گذشته دادگاهی در بیشکک رئیس جمهور سابق قرقیزستان را به جرم فساد در پرونده آزادسازی غیرقانونی «عزیز باتوکایف» رئیس یکی از باندهای تبهکار محلی، به بیش از 11 سال زندان محکوم کرده بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها