يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۷۸۷۴۶
زمان انتشار: ۱۱:۳۸     ۱۵ مهر ۱۳۹۹
عمویی در تشریح بازدید نمایندگان از مناطق مرزی در پی مناقشات در قره‌باغ:
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در تشریح بازدید نمایندگان از مناطق مرزی ایران، آذربایجان و ارمنستان از اصابت بیش از ۱۰ خمپاره و راکت به روستای ایران در پی بروز مناقشات در قره باغ خبر داد.
بازدید هیأتی از کمیسیون امنیت ملی از مرز ایران و آذربایجان

به گزارش پایگاه 598، ابوالفضل عمویی، در تشریح بازدید نمایندگان کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از مرز جمهوری اسلامی ایران با کشورهای آذربایجان و ارمنستان، گفت: کمیسیون امنیت ملی مجلس در پی بروز مناقشات آذربایجان و ارمنستان در قره باغ در جلسه‌ای به‌ بررسی موضوع پرداختند و هیات رئیسه کمیسیون را مکلف کرد تا هیاتی به منطقه مرزی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان اعزام شود، لذا در این چارچوب سفر تنظیم شد.

اعزام تیمی از کمیسیون امنیت ملی مجلس به مرز‌های شمالغربی

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نمایندگانی که به منطقه مرزی ایران و آذربایجان رفتند، افزود: شهریار حیدری نایب رئیس کمیسیون به عنوان رئیس هیات اعزامی، بنده و آقای سیدعلی آقازداه دافساری، رئیس کمیته دفاعی کمیسیون، از این مناطق مرزی بازدید کردیم. نمایندگان حوزه‌های انتخابیه مرزی نیز در برخی بازدید‌ها متناسب با منطقه با هیات کمیسیون امنیت ملی همراهی کردند به عنوان مثال آقای حاتمی نماینده مردم کلیبر و خداآفرین در بازدید از خداآفرین، همراه ما شدند.

بازدید هیأتی از کمیسیون امنیت ملی از مرز ایران و آذربایجان

وی ادامه داد: ما سفر را از مناطق مرزی آذربایجان شرقی شروع و نوار مرزی را تا شهرستان بیله سوار در استان اردیبل طی کردیم و نخست در شهرستان خداآفرین از مناطق حساس مانند سد خداآفرین و سد قیز قلعه سی بازدید کردیم. در شهرستان‌های مرزی مانند اصلاندوز با چشم غیرمسلح مناطق درگیری قابل رویت بود.

اصابت  بیش از 10 خمپاره و راکت به مناطق ایران در پی درگیری در مناقشات قره باغ

عمویی با اشاره به گزارش‌ مردم محلی در این خصوص، گفت: متاسفانه در چند روز گذشته بیش از 10 مورد خمپاره و راکت از آن سوی مرز به خاک ایران وارد شده است. البته آسیب انسانی را در این بازدیدها مشاهده نکردیم. طبق اطلاع واصله در یک مورد کودکی آسیب دیده و روند درمان او طی شده است. به صورت عینی منزلی را در گرمادوز بازدید کردیم که 2 راکت به آن اصابت کرده بود. متاسفانه منزل این هم وطن آسیب جدی دیده بود البته آسیب جسمی ندیده بودند.

این نماینده مردم در مجلس یازهم یادآور شد: همچنین از مزرعه‌هایی که مورد اصابت راکت قرار گرفته بودند، بازدید کردیم. مسئولان استانی جلساتی مختلفی هم با مرزبانی طرف مقابل داشتند و متذکر شدند که این وضعیت و درگیری‌ها باید کنترل شود. متاسفانه کسب و کار برخی از مردم مانند کشاورزان و دامداران دچار مشکل شده است اما مسیر کلی زندگی مردم روال عادی دارد البته نگرانی بین مردم و مسئولین کشوری وجود دارد.

بازدید از سد مغان و پایانه مرزی بیله سوار

وی افزود: ما در ادامه بازدیدهای روز گذشته به منطقه بیله سوار رسیدیم و پیش از آن از سد میل و مغان بازدید کردیم، آب شرب جمعیت کثیری از مردم منطقه از این سد تامین می‌شود. درگیری از این سد کمی فاصله پیدا کرده اما پیش از این خمپاره‌هایی به اطراف سد میل و مغان اصابت کرده است. در ادامه سفر از پایانه مرزی بیله سوار بازدید کردیم. این پایانه از منطقه درگیری فاصله دارد و ترددها و تجارت مرزی نسبت به شرایط پساکرونا عادی است.  ترددهای مرزی در این پایانه بعد از شیوع کرونا محدود شده اما بعد از درگیری تغییری ایجاد نشده است. عباس جهانگیرزاده نماینده پارس‌آباد و بیله سوار در این بازدید ما را همراهی کرد.

حضور اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در قره باغ

دیدار با آیت الله عاملی و شرکت در جلسه شورای تامین استان اردبیل

عمویی با اشاره به بازدید نمایندگان کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از مناطق استان اردبیل، گفت: در اردبیل به ملاقات آیت الله عاملی نماینده ولی فقیه در استان رفتیم، ایشان از شخصیت های ارزشمند استان هستند و نسبت به مسائل منطقه اشراف خوبی داشتند. در این دیدار نظرات و پیشنهادهای ایشان را شنیدیم.

وی ادامه داد: در استان اردبیل در جلسه شورای تامین استان شرکت کردیم. نمایندگانی از دستگاه‌های نظامی و امنیتی و آقایان نیکزاد و عباس زاده مشکینی نمایندگان اردبیل در مجلس در این جلسه حضور پیدا کردند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اعضای شورای تامین استان اطلاعات دقیق درباره تحولات دادند، پیشنهادهایی هم برای اقدام داشتند. ما پیشنهادات را دریافت کردیم و در جلسه‌ای در تهران جمع بندی خواهیم کرد.

جلسه با آیت الله آل هاشم

عمویی با اشاره به بازدیدهای امروز هیات اعزامی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، افزود: روز دوشنبه 14 مهرماه مجددا به استان آذربایجان شرقی رفتیم و جلسه‌ای را با آیت الله آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان برگزار کردیم و پس از آن در جلسه شورای تامین استان شرکت کردیم. هماهنگی ها در استان به خوبی پیش می رود. 

جمع‌بندی پیشنهادات در تهران

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای تصمیم گیری نیاز به نظرات سیاسی و مدیریتی در تهران است، گفت: از این رو نظرات را در قالب گزارشی به اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ارایه خواهیم کرد و سپس با دستگاه‌های مربوطه مانند وزارت امور خارجه و مرزبانی جمهوری اسلامی ایران و دستگاه‌های امنیتی و انتظامی گفت‌وگو خواهیم کرد و در نهایت پیشنهاد نهایی را در قالب جمع‌بندی ارایه می‌دهیم.

استفاده از ظرفیت دیپلماسی پارلمانی در صورت نیاز

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: ما در این بازدیدها با طرف‌های خارجی دیدار نداشتیم. وزارت خارجه پیگیر موضوع از طرف‌های خارجی (آذربایجان و ارمنستان) است و در صورت لزوم ما هم از ظرفیت دیپلماسی پارلمانی استفاده خواهیم کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها