کد خبر: ۴۷۸۷۵۲
زمان انتشار: ۱۲:۴۵     ۱۵ مهر ۱۳۹۹
رژیم صهیونیستی قصد دارد هفته آینده ساخت حدود ۴۴۰۰ واحد مسکونی صهیونیست‌نشین جدید در کرانه باختری را تصویب و ابلاغ کند.

به گزارش پایگاه 598،  در حالی که گفته می‌شد رژیم صهیونیستی در پی توافق عادی‌سازی روابط با امارات عربی متحده، اجرای طرح اشغال کرانه باختری را تعلیق کرده اما اکنون خبرها از توسعه شهرک‌های صهیونیست‌نشین در این منطقه حکایت دارد.

تل‌آویو به دنبال تصویب ساخت چند هزار واحد صهیونیست‌نشین در کرانه باختری

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل»، نهادی در وزارت جنگ رژیم صهیونیستی که مسئول اعطای مجوز به فعالیت‌های شهرک‌سازی در کرانه باختری است، بعد از حدود ۸ ماه تعطیلی، قرار است هفته آینده جلسه‌ای را برای تایید ساخت بیش از ۴۴۰۰ واحد صهیونیست‌نشین جدید در کرانه باختری برگزار کند.

این نهاد، که «کمیته عالی برنامه‌ریزی اداره عمران» وزارت جنگ اسرائیل نام دارد، دوشنبه آینده مجوز نهایی برای آغاز کار ساخت ۲۵۰۰ واحد در اراضی خصوصی فلسطینیان را صادر می‌کند.

بر این اساس، مابقی حدود ۱۹۰۰ واحد نیز قرار است مجوزهای اولیه برای برنامه‌ریزی‌های احداث را دریافت کنند.

به نوشته تایمزاسرائیل، بیشتر ساخت‌وسازهای جدید قرار است در شهرک‌های موسوم به «دور افتاده» ساخته شود که جزو هیچ مجموعه شهرکی نیستند و ذیل هیچ توافق سازشی قرار نیست تحت حاکمیت و کنترل رژیم صهیونیستی قرار بگیرند.

این در حالی است که ساخت شهرک‌های صهیونیست‌نشین در کرانه باختری فلسطین از سوی جامعه جهانی نقض قوانین و منشور سازمان ملل متحد معرفی شده و شورای امنیت سازمان ملل متحد بارها طی قطعنامه‌های مختلفی از رژیم صهیونیستی خواسته ساخت این شهرک‌ها را متوقف کند.

براساس قطعنامه‌های سازمان ملل و شورای امنیت این سازمان نیز هرگونه شهرک‌سازی در داخل مرزهای ۱۹۶۷ کرانه باختری غیرقانونی است.

پیشتر دولت ترکیه گفته بود تصمیم رژیم صهیونیستی برای توسعه شهرک‌سازی نشان می‌دهد که این رژیم طرح اشغال خود را کنار نگذاشته است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها