أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۷۸۸۱۱
زمان انتشار: ۱۳:۴۲     ۱۶ مهر ۱۳۹۹
وقتی کینه توزی های بی‌بی‌سی فارسی نقاب بر می‌دارد؛
بی بی سی فارسی که در گذشته سعی داشت مطالب ایران ستیزانه خود را در قالب بی طرفی به مخاطبان خود ارائه دهد مدتی است که دیگر حتی بدیهیات اصول رسانه‌ای را هم رعایت نمی کند و به صورت کاملا مبتدیانه بغض و کینه خود از جمهوری اسلامی را به نمایش می گذارد!
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، بی بی سی فارسی روز گذشته در سلسله مطالب ضد ایرانی خود، این بار به مناسبت روزِ تهران، پایتخت ایران را شهری «مخوف» معرفی کرد!

این رسانه که در گذشته سعی داشت مطالب ایران ستیزانه خود را در قالب بی طرفی به مخاطبان خود ارائه دهد مدتی است که دیگر حتی بدیهیات اصول رسانه‌ای را هم رعایت نمی کند و به صورت کاملا مبتدیانه بغض و کینه خود از جمهوری اسلامی را به نمایش می گذارد!


با این حال، «مخوف» خواندن تهران، واکنش کاربران و فعالان رسانه ای را به همراه داشت.

کاربری با نام نیکی نوشت: «ناظران روزی هزار بار می‌گویند؛ 'ایرانیان مخوفِ شبکه‌های فارسی زبان لندن'، چرا بی‌بی‌سی فارسی این شکلی است؟!»


کاربر دیگری با عنوان «آریو» با ارائه آمار بزه در اروپا، نوشت: «در انگلستان و ولز از هر ۵ زن یک زن مورد تعرض جنسی قرار گرفته. ۱۵،۰۸۰ مورد حمله با سلاح سرد در لندن طی سال ۲۰۱۹ ثبت شده. روزانه ۵۰۰هزار دوز کوکائین در لندن مصرف میشود که به تنهایی بیش از مجموع ۳شهر پرمصرف بعدی اروپا است(بارسلونا، برلین، آمستردام).»



«بهرام گور» هم در این خصوص نوشت: «وقتی نه در تهران به جایی رسیدی، نه در لندن، اون وقته که پنجه بصورت یک شهر میکشی و فقط زشتی میبینی، اشکال از شماست، یک شهر برای «بازنده‌ها» هیچ چیزی برای خیرات ندارد!»


«کوروش علیانی»، مجری و برنامه ساز در این خصوص نوشت: «ناظران می‌گویند لندن اصلاً مخوف نیست، البته برای جنایتکاران رده بالای بین‌المللی!»


«احسان سلطانی»، فعال رسانه ای هم نوشت:
‏فقط پاراگراف اول را بخوانید تا متوجه حجم کینه نگارنده و این رسانه نسبت به ایران شوید. تهران هم زیباست هم مثل خیلی از اَبَرشهرها نازیبا! مثل لندن و رم که اگر بخواهیم فقط بدی‌هایش را لیست کنیم و چشم بر خوبی‌ها و زیبایی‌های‌شان ببندیم، فقط یک دلیل دارد: عقده‌ای هستیم!»



امیر صالحی، فعال فضای مجازی نیز در این خصوص نوشت: «بنا بر گزارش ⁧‫#دیلی‌میل‬⁩، لندن و نیویورک دو مورد از کثیف‌ترین شهرها و ناخوشایندترین نقاط توریستی جهان هستند.
‏حجم کثافت و جرم و میکروب، موش، حشرات و ... در لندن به حدی است که حتی مدت‌ها پیش از کرونا هم به افراد توصیه می‌شد در این مکان‌ها حتما از ضدعفونی‌کننده دست استفاده کنند.

فقط از سال ۲۰۱۲ تا سال ۲۰۱۷ چیزی در حدود ۱۸۶۰۰۰ یعنی روزانه بیش از ۱۰۰ مورد شکایت در رابطه با موش‌ها ثبت شده است. موش‌هایی که به جز انتقال انواع بیماری‌ها در حال جویدن زندگی ساکنان لندن (یعنی یکی از گران‌ترین شهرهای دنیا) هستند. بی‌جهت نیست که در خود این گزارشات از لندن با نام ratland (سرزمین موش‌ها) یاد می‌شود.»



بنگاه خبرپراکنی بریتانیا با انتشار چنین مطالبی قصد دارد حس دلزدگی و ناامیدی را در ذهن مخاطبان ایرانی خود القا کند.

به نظر می‌رسد این اقدام در راستای همراهی با پروژه این روزهای ضدانقلاب است؛ پروژه ای که در آن لشگر رسانه ای معاندین با سیاه‌نمایی‌ و هشتگ سازی ها، سعی دارند زندگی مردم ایران را غیرنرمال و از طرفی زندگی در غرب را -بدون اشاره به معضلات اجتماعی و امنیتی- «نرمال» نشان دهند تا حس ناامیدی به مردم القا شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها