أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۷۸۸۴۲
زمان انتشار: ۱۵:۰۸     ۱۶ مهر ۱۳۹۹
جانشین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: اصابت تعدادی راکت و گلوله از سوی طرف‌های درگیر در جنگ قره باغ به نواحی مرزی کشورمان سهوی است.
به گزارش پایگاه 598، سردار قاسم رضائی روز چهارشنبه در بازدید از واحدهای مرزی آذربایجان‌شرقی و نوار مرزی شهرستان خداآفرین با اشاره به اینکه 10 روز است که جمهوری های آذربایجان و ارمنستان در منطقه در حال جنگ هستند، افزود: ما برای انسان‌هایی که در این جنگ کشته شدند، ناراحت و متاثر هستیم.

وی اظهار داشت: در این تبادل آتش طی روزهای اخیر تعدادی از گلوله توپ‌ها و راکت‌های آنها به ‌صورت‌ سهوی به خاک ما اصابت کرده است و مرزبانان کشور ما هم طبق وظیفه‌ای که دارند، به‌ صورت‌ قانونی به مرزبانی های دو کشور همسایهن اخطار و هشدارای لازم را داده‌اند.

رضائی تصریح کرد: در این زمینه طرفین درگیر، اشتباه صورت‌ گرفته را پذیرفته‌اند.

وی با تاکید بر اینکه مرزبانان ایران با هوشیاری کامل اشراف بر مرزها دارند، اضافه کرد: در این راستا مقرر شده است زاویه تیراندازی دو طرف اصلاح شود.

رضائی ادامه داد: در منطقه‌ای هستیم که بین کشور آذربایجان و ارمنستان به‌ هر دلیلی مناقشه رخ داده است و ما آرزو داریم این موضوع به ‌زودی به پایان برسد و ملت هر دو کشور آسوده باشند و امنیت و آرامش در منطقه برقرار شود.

وی با بیان اینکه مناقشه دو کشور همسایه ایران یعنی جمهوری های آذربایجان و ارمنستان بنا به دلایلی آغاز شده است، ابراز امیدواری کرد هر چه سریع تر این جنگ پایان یابد و امنیت دوباره به مرزهای این دو کشور بازگردد.

رضایی گفت: به دلیل اصابت تعدادی گلوله‌های توپ و راکت به خاک جمهوری اسلامی ایران، مرزبانان ما بر حسب وظایف خود تذکرات لازم را صادر کرده‌اند تا از این پس شاهد این قبیل حوادث در مرزهای کشور نباشیم.

وی اظهار داشت: در حال حاضر کشاورزان، کارگران و مرزنشینان در منطقه مرزی ایران فعال هستند و مرزبانان ما نیز با هوشیاری، آرایش لازم را اتخاذ می کنند.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: در منطقه مرزی آذربایجان شرقی با جمهوری آذربایجان ملاقاتی با طرف آذربایجانی داشتیم و موارد لازم را اعلام کردیم و آنها نیز مراتب عذرخواهی خود را اعلام کردند.

به گزارش ایرنا، شهرستان مرزی خداآفرین در ۲۱۰ کیلومتری شمال شرق تبریز در حاشیه رودخانه ارس و در ضلع جنوبی جبهه جنگ قره باغ بین ارتش های جمهوری آذربایجان و ارمنستان واقع شده است.

ششم مهرماه جاری درگیری میان نظامیان ارمنستان و جمهوری آذربایجان در مرزهای مشترک دو کشور از سر گرفته شد و وزارت دفاع جمهوری آذربایجان با صدور بیانیه ای، نیروهای ارمنستان را آغاز کننده عملیات و نخست وزیر ارمنستان نیز جمهوری آذربایجان را آغازکننده حمله دانست.

پس از درگیری‌های نظامی چند روزه ماه جولای (اواسط تیرماه) بین نیروهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان که منجر به تلفات جانی از هر دو طرف شد، جنگ لفظی و برخی تحرکات دیپلماتیک به تنش در منطقه قفقاز دامن زد و بروز برخورد نظامی میان این دو کشور را قابل پیش‌بینی کرده بود. دو کشور چندین دهه برسر مالکیت منطقه قره‌باغ با یکدیگر اختلاف دارند.

در سال ۱۹۹۴ میلادی، به دنبال درگیری های چهارساله نظامی دو کشور، برخی دولت های اروپایی و منطقه برای پایان دادن به منازعات ارضی میان باکو و ایروان وارد عمل شدند و سرانجام با میانجیگری گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا، آتش‌بس میان طرفین مناقشه برقرار شد اما تلاش‌های بین‌المللی برای حل مسالمت‌آمیز این مناقشه تاکنون نتیجه‌ای نداشته است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها