يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۷۸۹۸۲
زمان انتشار: ۱۱:۱۶     ۲۰ مهر ۱۳۹۹
فرانسه – پرتغال در لیگ ملت‌های اروپا
فرانسه قهرمان جهان است و پرتغال قهرمان لیگ ملت‌های اروپا. نبرد ستاره‌هایی مثل امباپه و گریزمان با رونالدو و هم‌تیمی‌هایش می‌تواند بسیار جذاب باشد
به گزارش پایگاه 598، دو تیمی که در لیگ ملت‌های اروپا رکورد صددرصد پیروزی را دارند، در استاد دو فرانس به مصاف هم خواهند رفت. فرانسه تاکنون سوئد و کرواسی را برده و پرتغال که مدافع عنوان قهرمانی است هم همین دو تیم را شکست داده است.


فرانسه لیگ ملت‌های اروپا را با برد یک بر صفر مقابل سوئد آغاز کرد و کیلیان امباپه تنها گل دیدار را زد. مردان دیدیه دشان سه روز بعد کرواسی را چهار بر دو بردند.
قهرمان جام جهانی در دیداری دوستانه توانسته اوکراین را با نتیجه هفت بر یک ببرد، هرچند که بسیاری از بازیکنان باتجربه تیم آندری شوچنکو دچار ویروس کرونا شده بودند و غایب بودند.

 

فرانسوی‌ها در فصل


 19-2018 لیگ ملت‌های اروپا از چهار دیدار برابر هلند و آلمان هفت امتیاز کسب کرده بودند اما نتوانستند به دور بعد راه یابند. تیم دشان در مرحله مقدماتی یورو 2020 عالی عمل کرد و در 10 دیدار، 8 پیروزی به دست آورد.


پرتغال هم در حالی پا به میدان می‌گذارد که چهارشنبه با اسپانیا به تساوی بدون گل رسیده است. تیم فرناندو سانتوش در لیگ ملت‌های اروپا هم کرواسی را چهار بر یک و سوئد را دو بر صفر برده است.
پرتغال در دور قبل لیگ ملت‌های اروپا قهرمان شد. آنها در مرحله نیمه‌ نهایی سوئیس را بردند و سپس مقابل هلند در فینال با نتیجه یک بر صفر پیروز شدند.



آنها با دوم شدن در گروه B مرحله مقدماتی یورو 2020 به این مسابقات راه یافتند و البته در دور قبلی این رقابت‌ها هم توانستند فرانسه را در فینال ببرند و قهرمان شوند.
آمار عجیب این است که فرانسه در 25 بازی پیشین با پرتغال، 18 بار پیروز شده است. پرتغال پیش از فینال یورو 2016، از سال 1975 نتوانسته بود فرانسه را شکست دهد.


دشان در بازی با اوکراین چندین بازیکن اصلی را از ترکیب کنار گذاشت اما حالا به نظر می‌رسد که امباپه، رافائل واران، آنتوان گریزمان، پل پوگبا و انگولو کانته به ترکیب برمی‌گردند.


هوگو یوریس هم در چارچوب دروازه قرار خواهد گرفت و لوکاس هرناندز احتمالاً به جای لوکاس دینیه در سمت چپ خط دفاعی قرار می‌گیرد. فرانسه احتمالاً از سیستم 2-1-3-4 استفاده خواهد کرد. اولیویه ژیرو با دو گلی که مقابل اوکراین زد، تبدیل به دومین گلزن برتر تاریخ فرانسه شد و از میشل پلاتینی عبور کرد. این مهاجم چلسی هم احتمالاً در ترکیب حضور خواهد داشت.


کلمان لنگله امیدوار است به پرسنل کیمپمبه و اوپامکانو ترجیح داده شود و در خط دفاع کنار واران قرار بگیرد. کورنتن تولیسو هم احتمالاً جای خود را در میانه میدان حفظ خواهد کرد. در پرتغال هم سانتوش بازیکنانی مانند روبن دیاس، برناردو سیلوا، ژوائو فلیکس و برونو فرناندس را در ترکیب قرار خواهد داد. ویلیام کاروالیو در خط میانی به ژوائو موتینیو ترجیح داده می‌شود و روبن نوس هم از ترکیب کنار می‌رود تا دانیلو پریرا بازی کند. ترکیب خط حمله پرتغال چندان غافلگیرکننده نخواهد بود و کریستیانو رونالدو در کنار فلیکس و برناردو سیلوا به میدان خواهد رفت. دیوگو ژوتا که در تابستان به لیورپول پیوست هم گزینه دیگری برای خط حمله است اما این بازیکن 23ساله احتمالاً در کنار امثال آندره سیلوا و فرانسیسکو ترینکائو روی نیمکت خواهد نشست.

 


 
ترکیب احتمالی دو تیم
فرانسه
: یوریس؛ پاوار، واران، لنگله، هرناندز؛ کانته، پوگبا، تولیسو؛ گریزمان؛ امباپه، ژیرو
پرتغال: پاتریسیو؛ کانسلو، دیاس، په‌په، گوئریرو؛ دانیلو، کاروالیو، فرناندس؛ رونالدو، فلیکس، برناردو سیلوا

منبع : ورزش سه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها