يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۷۸۹۹۲
زمان انتشار: ۱۱:۴۸     ۲۰ مهر ۱۳۹۹
یادداشت/
احمد بنافی
بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا که در عصر پنجشنبه ۱۷ مهر(۸ اکتبر) مبنی بر تحت تحریم ثانویه قرار دادن ۱۸ بانک ایرانی صادر شده است، قبل از اینکه پر کننده خلاء راهبردی آمریکا در مواجهه با ایران باشد، برای پر کردن خلاء انتخاباتی ترامپ در رقابت با بایدن طراحی شده است. در این خصوص بخوانید:

1️⃣ این اقدام قرار است از ترامپ در رقابت انتخاباتی پشتیبانی تبلیغاتی نماید، بگونه‌ای که وانمود کند این تحریم‌ها ایران را فلج کرده و به زودی ایران پای میز مذاکره خواهد آمد؛ چیزی که تا الان هیچ نشانه‌ای از آن دیده نشده و عملاً تبدیل به پاشنه آشیل ترامپ نیز شده است.

2️⃣ترامپ به دنبال این است که نشان دهد، تمامی کانال‌های تأمین کننده مالی ایران را مسدود نموده است، حتی اگر این کانال‌ها مربوط به اقلام پزشکی و بشردوستانه برای تأمین غذا و دارو باشند.

3️⃣این اقدام برای بی‌اعتبار‌سازی وعده جو بایدن و کاهش قدرت مانور رسانه‌ای وی در کارزار انتخاباتی نیز طراحی شده است؛ چراکه اعلام نموده در صورت پیروزی در انتخابات ۳ نوامبر به برجام باز خواهد گشت.

4️⃣این تحریم‌ها تحت عنوان قطع کامل شریان‌های مالی ایران با هدف خارج کردن ایران از نظام مالی و پولی جهانی توسط دو سناتور به شدت ضد ایرانی جمهوریخواه «تام کاتن و تد کروز» که از قبل توسط بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها طراحی شده بود به ترامپ پیشنهاد شده است.

5️⃣ معماری این تحریم‌ها از سوی آمریکا با ارتباط با دستور اجرائی ۱۳۹۰۲ در خصوص فعالیت‌های موشکی و هسته‌ای که در ماه ژانویه علیه ایران عملیاتی گردیده طراحی شده است. این تحریم‌ها به گونه‌ای می‌باشد که امکان لغو آن صرفاً با شفافیت‌سازی و اثبات عدم ارتباط آن بانک‌ها با فعالیت‌های موشکی و هسته‌ای ایران می‌تواند صورت گیرد. ترامپ می‌خواهد یک مانور رسانه‌ای روی این بخش بدهد که این تحریم جبران کننده همان تحریم‌های تسلیحاتی است که نتوانست با عربده‌کشی هم که شده در شورای امنیت آن را علیه ایران تصویب کند.

این اقدام مذبوحانه قبل از آنکه ارزش راهبردی داشته باشد، بیشتر در سطح رسانه‌ای و تبلیغاتی آن هم جهت پر کردن صندوق رای برای ترامپ دارای اعتبار است. یقیناً جمهوری اسلامی اراده کرده است در مقابل پروژه فشار حداکثری آمریکا و به طور خاص جاه‌طلبی‌ها و زیاده‌خواهی‌های ترامپ کمر خم نکرده و امتیاز ندهد؛ مضاف بر اینکه به خوبی نیز در این دوران سخت آموخته است چگونه در مقابل این جنگ که بی‌شرمانه ابعاد آن به حوزه بشردوستانه نیز تعمیم یافته ایستاده و راه‌های مقابله با آن را بیابد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها