يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۷۹۰۱۷
زمان انتشار: ۱۴:۴۸     ۲۰ مهر ۱۳۹۹
شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با افزایش 55 هزار و 278 واحد روبرو شد.
به گزارش پایگاه 598، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران بعد از ریزش‌های هفته قبل، این هفته با رشد شروع کرد و امروز هم روند رو به رشد پیش گرفته و در پایان معاملات با جهش 55 هزار و 278 واحد به رقم یک میلیون و 597 هزار و 101 واحد رسید.

شاخص کل بورس با معیار هم وزن امروز با افزایش 8 هزار و 521 واحد به رقم 419 هزار و 34 واحد رسید.

ارزش روز بازار در بورس تهران به بیش از 6 میلیون و 37 هزار میلیارد تومان رسید. معامله‌گران امروز بیش از 12.8 میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب 1.5 میلیون فقره معامله و به ارزش 13 هزار و 746 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

اگر ارزش معاملات فرابورس که امروز به بیش از 5 هزار و 609 میلیارد تومان رسید را اضافه کنیم، امروز ارزش معاملات بورس و فرابورس به بیش از 19 هزار و 355 میلیارد تومان رسیده است.

امروز همه شاخص‌های بورس سبزپوش بودند، به گونه‌ای که شاخص کل بورس و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی هر کدام 3.58 درصد رشد کردند.

همچنین شاخص کل بورس با معیار هم وزن و شاخص قیمت با معیار هموزن هر یک دو درصد رشد کردند. شاخص آزاد شناور در پایان معاملات 3.4 درصد افزایش یافت. شاخص بازار اول بورس 3.6 درصد رشد کرد و شاخص بازار دوم بورس 3.5 درصد افزایش یافت.

امروز نمادهای شاخص‌ساز که بیشترین اثر افزایشی در شاخص را داشتند، شامل پالایش نفت تهران، پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه، بانک ملت، ملی مس، هلدینگ نفت و گاز و پتروشیمی تأمین و مخابرات ایران بودند که به ترتیب بیشترین اثر تقویتی را در شاخص کل بورس را داشتند.

امروز نمادهای ایران خودرو، بانک تجارت، ملی مس ایران، فولاد مبارکه، پتروشیمی سرمایه ایرانیان، پالایش نفت بندرعباس، بانک تجارت و بانک صادرات ایران به ترتیب بیشترین مراجعه و بازدید را به خود اختصاص دادند.

در فرابورس ایران هم امروز شاخص کل در پایان معاملات 359 واحد رشد کرد و به رقم 18 هزار و 475 واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و 237 هزار میلیارد تومان رسید. معامله گران فرابورس امروز بیش از 3.1 میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب 1.4 میلیون نوبت معامله و به ارزش 5 هزار و 609 میلیارد تومان داد وستد کردند.

امروز نمادهای شاخص‌ساز در فرابورس شامل هلدینگ معدنی خاورمیانه، میدکو، آریا ساسول، سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات، پتروشیمی زاگرس، ذوب‌آهن، پتروشیمی تندگویان و فولاد هرمزگان بودند.

امروز نمادهای پربیننده در فرابورس شامل بانک دی، ذوب‌آهن اصفهان، پتروشیمی تندگویان، صبا تأمین، پلیمر آریا ساسول، توسعه و عمران استان کرمان و سرمایه گذاری میراث فرهنگی بودند.

به گزارش فارس، بورس تهران به نظر می‌رسد، تحت تأثیر افزایش نرخ ارز امروز روند رو به رشد به خود دید و شاخص کل بیش از 55 هزار واحد در یک روز رشد کرد.

همان گونه که کارشناسان اعلام کرده بودند، بازار بورس و سرمایه گذاری در بورس نیاز به صبر، تفکر و تحلیل دارد و کسانی که در سرمایه‌گذاری عجله دارند، نباید وارد این بازار شوند.

همچنین سرمایه گذاری در بورس باید از محل پس‌اندازهای کناری باشد که نیاز آنی به آن نباشد، تا سرمایه‌گذاران مجبور نشوند هنگام ریزش شاخص کل بازار سهام خود را با زیان بفروشند. بلکه بازار بورس که محل نوسان و ریزش و رشد است و بورس همواره همراه با ریسک است، باید سرمایه‌گذاران با مطالعه، تحلیل و مشورت با افراد کاردان و امین اقدام به تصمیم برای خرید و فروش سهام بکنند و به هیچ وجه سهام خود را به ضرر نفروشند.

از طرفی به تازه‌واردان همواره توصیه شده است روش سهامداری غیرمستقیم را انتخاب کنند، یعنی سهام صندوق‌های سرمایه‌گذاری را انتخاب کنند که ریسک کمتر و بازدهی بیشتری دارد.

سرمایه‌گذاران بورس نباید رفتار هیجانی از خود نشان دهند . از کانالهای سیگنال فروش پیروی نکنند، ‌در این مدت اخیر ریزش بازار افراد سیگنال فروش در گوشه‌ای خزیده بودند، از امروز که رشد بازار شروع شده، ‌دوباره سر و کله سیگنال فروشان در فضای مجازی پیدا شده، لذا معامله‌گران باید اخبار و تحلیل را از مسئولان رسمی بورس و خبرگزاریها پیگیری کنند و از شایعات فضای مجازی پرهیز کنند و سرمایه خود را که حاصل تلاش چندساله است را به افراد سود جود و سیگنال فروش نسپارند و از دست ندهند.

به گفته وزیر اقتصاد، معامله گران قبل از تصمیم به خرید و فروش سهام، ‌اول تحقیق، تحلیل و مشورت کنند و از رفتار هیجانی خود داری کنند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها