يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۷۹۰۷۷
زمان انتشار: ۱۳:۰۹     ۲۱ مهر ۱۳۹۹
هوشنگ معتمدی، پیر تئاتر کردستان، در سن ۸۷ سالگی، دار فانی را وداع گفت.
به گزارش پایگاه 598، هوشنگ معتمدی، پیر تئاتر کردستان، در سن ۸۷ سالگی، دار فانی را وداع گفت.
 
هوشنگ معتمدی درگذشت
 
به نقل از خانه تئاتر، هوشنگ معتمدی از سال ۱۳۴۲ فعالیت‌های تئاتری خود را در ارتش با نمایشنامه «دکتر قلابی» آغاز کرد و از آن زمان، به کارگردانی و طراحی و ساخت دکور مشغول شد.
 
 این پیشکسوت تئاتر کردستان، از سال ۱۳۴۶ در نمایش‌های «نادر فرزند شمشیر»، «پهلوان اکبر می‌میرد» نوشته بهرام بیضایی به کارگردانی یوسف عرشی و بازی قطب‌الدین صادقی و بهروز غریب‌پور، «زاویه» به کارگردانی بهروز غریب‌پور و بازی قطب‌الدین صادقی، «پیک نیک در میدان جنگ» به کارگردانی قطب‌الدین صادقی، «بام‌ها و زیر بام‌ها» نوشته غلامحسین ساعدی و کارگردانی قطب‌الدین صادقی، «استریپ تیز» نوشته اسلاو مروژک به کارگردانی نعمت‌الله اسداللهی  به‌عنوان طراح دکور حضور داشت.
 
او نمایشنامه‌های «دست بالای دست» و «کورش پسر ماندانا» و «از پا نیفتاده‌ها» نوشته گوهر مراد را نیز در گروهی به نام بابک، کارگردانی کرد.
 
معتمدی در سال ۵۴ نیز مسئولیت دکور و بازی در نمایش «پله‌های یک نردبان» به کارگردانی شهریار عرشی را بر عهده داشت که در هشتمین جشنواره فرهنگ و هنر تبریز شرکت کرد

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها