أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۷۹۰۹۴
زمان انتشار: ۱۴:۳۸     ۲۱ مهر ۱۳۹۹
دولت ۷ سال مسئولیت ساخت مسکن را به تاخیر انداخت؛
در حالی که آخرین آمار خانوار‌های اجاره نشین، ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار خانوار بود، حاجی بابایی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از رسیدن این عدد به ۷ میلیون و هفتصد هزار خانوار در کشور خبر داد.
به گزارش سرویس اقتصادی پایگاه 598، چشمت را که بر هم می زنی می بینی زمان مثل برق گذشته و مهلت قرارداد اجاره خانه ات تمام شده است. انگار همین دیروز بود که لوازم خانه را جمع و اسباب کشی کرده بودی. هنوز یک ماه به پایان قرارداد نرسیده باید یکی از این دو راه را انتخاب کنی: اول اینکه مبلغ ودیعه و اجاره خانه ای که از سوی صاحبخانه اضافه شده است را بپذیری و پرداختش کنی، دوم اینکه توان پرداخت مبلغ تعیین شده را نداشته باشی و به ناچار دنبال خانه ای با قیمت پایین تر بگردی.

اجاره نشینی سخت است، آنقدر سخت که زمان سر رسید انقضای قرارداد غم بر دل تمام اعضای خانواده می نشیند. از تهیه مبلغ اضافه شده توسط صاحبخانه گرفته تا خساراتی که طی اسباب کشی کردن به ما تحمیل می شود. در این میان بیشتر مستاجران تمایل به تمدید قرارداد دارند و برای اینکه وسایل منزلشان در اسباب کشی خسارت نبیند ناچار به پذیرفتن مبلغ قرارداد از سوی صاحب خانه شان دارند. 


در دوره ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد، طرح مسکن مهر با حاشیه های فراوانی که داشت توانست حداقل حدود 10 میلیون نفر را صاحب خانه کند و از بار اجاره نشینی جمعیت کشور کم شود ولی با شروع دولت تدبیر و امید که وزیر راه آن مسکن مهر را مزخرف میدانست و نساختن حتی یک واحد مسکن مهر را افتخار خود میدانست، مشخص بود که در آینده با کمبود مسکن مواجه می شویم و همین امر باعث بالا رفن قیمت خانه و در نتیجه بالارفتن اجاره بها می شود.


اما امروزه بالا رفتن اجاره بها از یک طرف و بالارفتن آمار خانوارهای اجاره نشین از سوی دیگر به یک معضل برای دولت تبدیل شده است که با طرح وام ودیعه اجاره مسکن خواست که مقداری از فشار جمعیت اجاره نشین کشور کم کند که این طرح نیز به مانند خیلی از طرح های دیگر دولت به نتیجه خاصی نرسید و یا حداقل شرایط دریافت وام به صورتی بود که از آن استقبال نشد.

با این اوصاف امروز حاجی بابایی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در برنامه تلویزیونی از آماری سخن گفت که جای تامل دارد.

در حالی که آخرین آمار خانوار‌های اجاره نشین، ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار خانوار بود، حاجی بابایی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از رسیدن این عدد به ۷ میلیون و هفتصد هزار خانوار در کشور خبر داد.


وی ادامه داد: در ساخت مسکن دچار مشکل شده‌ایم. دولت در طول ۷ سال مسئولیت ساخت مسکن را به تاخیر انداخته است. ۷ میلیون و هفتصد هزار خانواده در کشور اجاره نشین هستند. با ۲۰ هزار میلیارد تومان که دولت برای وام ودیعه مسکن در نظر گرفته است فقط می‌توان به ۷۰۰ هزار نفر وام داد.

در حال حاضر ۲ میلیون خانوار واجد شرایط دریافت وام هستند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها