يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۷۹۱۷۱
زمان انتشار: ۰۹:۴۶     ۲۳ مهر ۱۳۹۹
بررسی چند پرونده تجاوز از جمله پرونده «کیوان. الف» نشان می دهد متجاوزان شگردهای مشترکی دارند، این شگردها را بشناسید.

به گزارش پایگاه 598، روزنامه خراسان نوشت: چندی قبل هشتگی در فضای مجازی به راه افتاده بود که دختران و زنانی را که مورد تعرض و آزار جنسی قرار گرفته بودند، تشویق می کرد پرده از این ماجرا بردارند.

به دنبال این هشتگ، سریال آزار و اذیت های مردی به نام «کیوان.الف» از سوی قربانیان یکی یکی برملا شد و هر دختری با انتشار ماجرایی، راز آزارهای خود از سوی این جوان را فاش کرد.

او خیلی زود توسط پلیس بازداشت و مشخص شد این متجاوز سریالی دختران دانشجو را به شکل های مختلف به خانه‌اش می کشانده و بعد با خوراندن نوشیدنی مسموم به آن ها تجاوز می‌کرده است. امروز در کنار بررسی آخرین جزئیات پرونده این متهم، به سراغ پرونده های مشابه پر سر و صدای چند شکارچی زنان و دختران رفته و در پایان هم درباره شگردهای مشترک آن ها نوشته ایم.

ماجرا و آخرین وضعیت پرونده کیوان.الف

پس از آن که اوایل شهریور در فضای مجازی توییتر و اینستاگرام هشتگی با عنوان تجاوز خبرساز و جنجالی شد، برخی که به گفته خودشان قربانی تجاوز شده و تاکنون جرئت نکرده بودند شکایت کنند، در فضای مجازی خاطرات سیاه شان را از لحظاتی که قربانی تجاوز شده بودند، افشا کردند.

بسیاری از این روایت های تکان‌دهنده علیه فردی به نام «کیوان. الف» بود که بازتاب گسترده‌ای داشت. این در حالی بود که هیچ دختری از ترس آبرویش از فرد متجاوز شکایت رسمی نکرده بود. آن طور که قربانیان نوشته اند، این متهم پس از آشنایی با دختران دانشجو در دانشگاه یا فضای مجازی آن‌ها را به خانه خود دعوت و پس از سرو نوشیدنی مسموم و بیهوشی قربانی به آن‌ها تجاوز می‌کرده است.

شکارچیان مخوف زنان

روایت‌های افشاگرانه از این مرد باعث جریحه‌دار شدن احساسات عموم جامعه مخصوصا زنان و دختران شد و در ادامه مأموران پلیس امنیت عمومی، با دستور قاضی روح‌ا... رضاپورگتابی، بازپرس شعبه سوم دادسرای امنیت اخلاقی تهران وارد عمل شدند و متهم را دستگیر کردند.

درباره آخرین وضعیت پرونده این متجاوز هم سمیه رفیعی، نماینده مردم تهران به نقل از فرمانده انتظامی تهران به همشهری گفته است: «متهم به تجاوز به بیش از 300دختر طی 10سال اعتراف کرده است اما تنها حدود 10نفر حاضر شده‌اند با حضور در دادسرا و قرار گرفتن در برابر متهم، او را شناسایی کنند.» همچنین به گفته یکی دیگر از نمایندگان تهران، پلیس موفق به کشف فیلم‌های سیاه از تجاوز به 46دختر جوان از مخفیگاه متهم شده‌ و رسیدگی به این پرونده و تلاش با هدف تشویق شاکیان برای مراجعه به دادسرا و پلیس و طرح شکایت از متهم ادامه دارد.

خفاش شب - 1376

یکی از مشهورترین پرونده هایی که به شکارچیان زنان مربوط می شود، پرونده «غلامرضا خوشرو» معروف به «خفاش شب» است. سال 1376 که این متجاوز و قاتل دستگیر شد، علاوه بر پوشش خبری گسترده از سوی روزنامه‌ها،‌ صداوسیما هم در پوشش اخبار و دادگاه‌های خوشرو مشارکت داشت و از معدود پرونده‌های جنایی محسوب می‌شود که درباره آن رمان هم نوشته شده است.

شکارچیان مخوف زنان

او با یک پیکانِ دزدی به عنوان مسافرکش، خانم‌های تنها یا همراه فرزندانشان را سوار و به آن ها تجاوز می‌کرد،‌ طلا و وسایل با ارزش و حتی چیزهایی را که برای خانه خریده بودند، می‌دزدید و بعد آن ها را می کشت و جسدها را در محل‌های خلوت آتش می‌زد.

گرگ های زرد - 1394

آبان سال 1393 از یک گروه دو نفره که با یک خودروی پژو ی زردرنگ اقدام به سوار کردن و آزار دختری جوان می کردند، شکایت شد و طولی نکشید که توسط پلیس دستگیر شدند. دو جوان 24 و 25 ساله با استفاده از یک خودروی زرد رنگ در مسیر جاده فریمان – مشهد با سوار کردن دختران آن ها را مورد آزار و اذیت قرار می دادند و به آن ها تجاوز می کردند.

شکارچیان مخوف زنان

این دو نفر که به گرگ های زرد معروف شدند، به حداقل چهار آدم ربایی و تجاوز اعتراف کردند و در نهایت سال 1394 اعدام شدند.

خرچنگ های سیاه - 1396

اوایل خرداد سال 1395 کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی با صدور دستورات ویژه‌ای از سوی معاون دادستان مشهد، اعضای یک باند مخوف را دستگیر کردند. اظهارات شاکیان نشان می داد چند جوان پرایدسوار آن ها را به عنوان مسافر سوار کرده و در اتاقک چهار دیواری مخروبه ای در منطقه باغچه یا منطقه گلمکان با توسل به زور مورد آزار قرار داده اند.

شکارچیان مخوف زنان

با دستگیری پنج نفر در این پرونده که به «خرچنگ های سیاه» معروف شدند، مشخص شد آنان حدود شش زن جوان را طعمه نیات شیطانی خود کرده اند. آن ها با استفاده از یک خودرو و سوء استفاده از آرم یک تاکسی تلفنی، طعمه های خود را در سطح شهر مشهد سوار و با تهدید چاقو آن ها را از شهر خارج و به آن ها تجاوز می کردند.

ابلیس بد بو - 1399

آزار و اذیت های سریالی متهمی معروف به «ابلیس بد بو» در مشهد که دختران جوان را به بهانه نیاز همسر باردارش به کمک، به داخل شمشادهای نزدیک ایستگاه های مترو می کشاند و به آن ها تجاوز می کرد هم یکی دیگر از پرونده هایی است که بازتاب زیادی در فضای مجازی داشت.

شکارچیان مخوف زنان

این متهم که جا و مکانی برای زندگی نداشته، در زمان دستگیری اعتراف کرده بود که مدتی قبل با همسرش دچار اختلاف شده و در همین مدت با شیوه درخواست برای کمک به همسرش، به هفت دختر جوان تجاوز کرده است. او در حالی که برگه های آزمایشگاهی و چند برگه در دست داشته، از دختران جوان می خواسته به همسرش که به دلیل بارداری در وسط بولوار وکیل آباد مشهد افتاده است، کمک کنند تا اورا سوار خودرو کند و به بیمارستان برساند.

دلیل دستگیری متجاوزان

پرونده های ترسناک دیگری هم از شکارچیان زنان در همین فضای مجازی به چشم می خورد که در برهه خود بسیار سر و صدا به پا کرد اما در تمام این پرونده ها چند نکته مهم وجود دارد. شاید یکی از مهم ترین نکته ها این باشد که در همه پرونده هایی که متجاوزان دستگیر شده اند، یک نفر به پلیس مراجعه و از متجاوز شکایت کرده است. مطمئن باشید که حتما هویت شما پیش پلیس محفوظ خواهد ماند و با این کار از تجاوزهای بیشتری که ممکن است متجاوز مرتکب شود؛ جلوگیری خواهید کرد پس اجازه ندهید یک متجاوز با خیال راحت در جامعه زندگی کند.

شگردهای مشترک متجاوزان

با نگاهی به پرونده های تجاوز، به نظر می رسد جامعه نیازمند آموزش هایی است که یکی از آن ها آشنایی با مکان های خطرناک است. در پرونده های تجاوز معمولا متجاوزان از چند روش خاص برای ربودن طعمه هایشان استفاده می کنند. یکی از آن ها در قالب مسافرکشی است، پس بهتر است تا حد امکان تنها سوار خودروهای حمل و نقل عمومی شوید. از خوردن نوشیدنی هایی که در جاهای خلوت یا توسط غریبه ها به شما تعارف می شود، پرهیز کنید و همچنین در صورتی که یک نفر چه مرد و چه زن از شما درخواست کمک کرد، چند نفر دیگر را هم با خود همراه کنید تا در صورتی که قصد آزار و اذیت داشت، نتواند نیت شوم خود را عملی کند
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها