أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۷۹۲۲۷
زمان انتشار: ۱۳:۱۶     ۲۳ مهر ۱۳۹۹
رئیس سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا گفت: بسیاری از خدمات به سربازان مشمول از طریق دفاتر الکترونیک ارائه می‌شود.
به گزارش پایگاه 598، باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: رئیس سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا گفت: بسیاری از خدمات به سربازان مشمول از طریق دفاتر الکترونیک ارائه می‌شود.

سردار مهری، رئیس سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا در یک گفت‌وگوی تلویزیونی با اشاره به اینکه خدمت سربازی در نظام جمهوری اسلامی جایگاه خاصی دارد، اظهار کرد: وقتی در ۶ فروردین ماه اعلام کردیم افرادی که مشمول خدمت سربازی هستند برای کمک به کادر درمانی اقدام کنند، در حالی که قرار بود بیش از ۹۵ درصد آن‌ها در ماه‌های قبل اعزام شوند؛ داوطلبانه برای ارائه خدمات در بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های نیروهای مسلح حاضر شدند.

وی افزود: در گذشته نحوه خدمت سربازی کاملا متفاوت بود، چراکه در آن موقع استفاده از سامانه‌های الکترونیکی رایج نبود و باید همه جلوی مقر وظیفه عمومی استان‌ها جمع می‌شدند تا اعزام شوند، اما اکنون تمام افرادی که می‌خواهند به خدمت اعزام شوند از طریق دفاتر الکترونیکی به صحنه می‌آیند.

رئیس سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا گفت: اخیرا بسیاری از خدمات مانند اعزام به خدمت، معافیت پزشکی و ... به صورت اینترنتی به مشمولان و خانواده آن‌ها ارائه می‌شود.

سردار مهری با اشاره به اینکه آرامش و امنیتی که اکنون داریم به دلیل حضور نیروهای مسلح است، تصریح کرد: امنیت در کشور ما رکن اساسی را دارد و در حال حاضر ما بهترین امنیت را در بین کشورهای منطقه داریم.

او در پاسخ به این سوال که برای کاهش نگرانی خانواده سربازان چه اقداماتی در نظر گرفته شده است؟، تصریح کرد: ما سایت اطلاع رسانی و کانال خبررسانی داریم و همه خانواده‌ها این دسترسی را دارند که از حال سرباز خود مطلع شوند، همچنین می‌توانند ارتباط تلفنی برقرار کنند.

رئیس سازمان نظام وظیفه عمومی درباره ویروس کرونا در پادگان‌ها مطرح کرد: با برنامه‌هایی که ستاد نیروهای مسلح داشته است؛ یکی از شیوه نامه‌ها و دستورالعمل‌هایی که اکنون به دلیل شیوع ویروس کرونا رعایت می‌شود، نحوه اعزام مشمولان به خدمت سربازی است.

وی افزود: قبل از اعزام سرباز سلامتی اش تأیید می‌شود و سه واکسن به او تزریق خواهد شد و اگر سلامتی او تأیید شد، برگه اعزام او مهر خواهد خورد.

سردار مهری با اشاره به اینکه آموزش سربازان یک ماه کاهش یافته است، گفت: خوشبختانه تا به امروز یک سرباز هم به دلیل کرونا فوت نکرده است و این نشان می‌دهد دستورالعمل‌های بهداشتی در حال رعایت هستند.

وی مطرح کرد: امنیت تعطیل بردار نیست و به هر نحوی ما باید امنیت را در کشور، جاده‌ها و ... برقرار کنیم و امیدواریم این بیماری هم‌ زودتر از بین برود.

سردار مهری درباره حقوق سربازان بیان کرد: یکی از حق و حقوق سربازان افزایش حقوق آن‌هاست؛ قانونی در مجلس شورای اسلامی تصویب شده است و ماده ۴۹ که می‌گوید حداقل حقوق سربازان باید بین ۶۰ تا ۹۰ درصد کادر باشد.

رئیس سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا افزود: تاکنون به دلایلی نتوانسته‌ایم این حق و حقوق را تأمین کنیم و مکاتبه کردیم تا حقوق سربازان افزایش پیدا کند.

سردار مهری گفت: ما نتوانسته‌ایم آن طور که شاید و باید به سربازانمان خدمات خوب ارائه دهیم، اکنون به سمتی حرکت می‌کنیم که بتوانیم خدمات بهتری را ارائه دهیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها