کد خبر: ۴۷۹۲۴۰
زمان انتشار: ۱۴:۲۷     ۲۳ مهر ۱۳۹۹
نقدطرح نظارت بر ماسک زدن؛
اگر بسیج فقط ناظر باشد و به افرادی که ماسک ندارند، ماسک بدهند؛ و به هر دلیل این طرح موفق نشود؛ عدم موفقیتش را به عدم توانایی بسیج خواهند چسباند.
به گزارش پایگاه 598، سید جواد هاشمی فشارکی در یادداشتی نوشت: بسیج شجره طیبه ای است که در دفاع مقدس خوش درخشید و پس از آن منشاء خدمات برای مردم و بخصوص امنیت جامعه بوده و همواره خارچشم دشمنان و مطمع نظر آنان و دنبال های داخلی شان بوده است.

ماموریت بسیج جذب و آموزش عمومی آحاد مردم و سازماندهی و تجهیز و بکارگیری آنان در رده های مقاومت بمنظور تشکیل ارتش بیست میلیونی و مقاومت مردمی در دفاع از کشور و انقلاب و دستآوردهای آن بوده ودر مقاطع مختلف نیز به کمک جامعه آمده ودررفع مشکلات مردم مدد رسان بوده است و اما همواره موضوع کمک رسانی درجهت خدشه به وجاهت چهره بسیج نبوده است و بعکس سبب محبوبیت بیشتر بسیج شده است.

در بحران کرونا نیز بسیج با تشکیل گروههای بهداشتی نسبت به پاکسازی الودگی ها و.... نقش بسزایی در کاهش بحران داشته است.

اما اینکه در خبرهای اخیراز قول استاندار تهران و..... امده مبنی بر: " اعلام امادگی نیروهای بسیج برای نظارت بر ماسک زدن شهروندان خبر داد" وی خاطرنشان کرد: "در محیط‌هایی مثل پاساژها، مراکز تجاری و جاهایی که افراد مراجعه می‌کنند مقرر شده در صورت رعایت نشدن موارد بهداشتی با متولیان آن مراکز برخورد شود و حتی بسیجیان نیز اعلام آمادگی کرده‌اند که گشت بزنند و به افرادی که ماسک ندارند، ماسک بدهند."

نقاط مبهم در این طرح این است که با توجه به ممنوع بودن ماسک نزدن؛ و مشمول جریمه بودن افراد متخلف؛ شیوه اجرای این قانون و نحوه برخورد با خاطیان مشخص نشده و ضمانت اجرای این نظارت مبهم می باشد.

در پایان این دوره جدید محدودیت های کرونایی؛ دوگزینه نسبت به نتایج کار مقابله با متخلفان محتمل است:

- اگر بسیج فقط ناظر باشد و به افرادی که ماسک ندارند، ماسک بدهند؛ و به هر دلیل این طرح موفق نشود؛ عدم موفقیتش را به عدم توانایی بسیج خواهند چسباند.

- اگر بسیج مانع افرادی که ماسک نمی زنند شوند؛ سبب ایجاد مقاومت هایی از سوی افراد امنتاع کننده؛ شده و سبب بدبینی نسبت به ایجاد میشود.

- اگر طرح موفق باشد؛ (که همانند سرنوشت طرح های دیگر دولت تدبیر بعید بنظر میرسد موفق باشد) مانند پروژه های کلانی که سپاه اجرا کرده، در هنگام افتتاحیه بدون ذکری از مجری آن بنام خود جا خواهند زد.

* بنابراین؛ این طرح پیامدهای منفی برای بسیج بهمراه خواهد داشت .

- لذا لازمست عزیزان مسول دربسیج نسبت به این مساله تجدید نظر نمایند و ازاحتمال تله ای که ممکن است برای بسیج کارگذاشته شده باشند؛ اجتناب نمایند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها