أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۷۹۳۵۱
زمان انتشار: ۱۰:۱۰     ۲۷ مهر ۱۳۹۹
تداوم روند صعودی قیمت تا اواسط آبان دور از انتظار نیست/
یک ماه پس از افزایش قیمت تخم مرغ، حالا نوبت به گوشت مرغ رسیده تا رشد قیمت آن مردم را شگفت‌زده کند.
به گزارش پایگاه 598، روزنامه وطن امروز در گزارشی به دلایل افزایش قیمت مرغ در دو هفته اخیر پرداخته است که بخش‌های مهم آن در ادامه می‌آید.

یک ماه پس از افزایش قیمت تخم مرغ، حالا نوبت به گوشت مرغ رسیده تا رشد قیمت آن مردم را شگفت‌زده کند. قیمت هر کیلو مرغ در حالی که تا نیمه اول مهرماه کمتر از ۲۰ هزار تومان بود، اکنون به ۲۶ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده است. رشد ۳۰ درصدی قیمت گوشت مرغ طی ۲ هفته اخیر، دسترسی مردم به این منبع پروتئینی را سخت‌تر از گذشته کرده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد رشد قیمت نهاده، از مهم‌ترین عوامل افزایش قیمت مرغ و تخم‌مرغ در هفته‌های اخیر بوده است. 

رشد هزینه‌های تولید و افزایش تقاضا

رئیس اتحادیه صنف مرغ و تخم‌مرغ مازندران در تشریح دلایل افزایش قیمت گوشت مرغ گفت: علت اصلی این افزایش قیمت به این خاطر است که هزینه‌های تولید برای مرغدار همچنان بالاست. 

کامران هاشمی در پاسخ به این سوال که کمبود و گرانی نهاده‌ها طی هفته‌های گذشته نیز وجود داشت اما چرا شاهد افزایش به یکباره ۴ هزار تومانی هر کیلو مرغ در بازار هستیم، اعلام کرد: درست است. در زمان قبلی جوجه‌ریزی، هم کمبود نهاده‌ها و هم گرانی را داشتیم اما قیمت دلار آن زمان کمتر از زمان حال بود، لذا قیمت نهاده‌ها کمتر از شرایط فعلی بود، بنابراین قیمت تمام‌شده کمتری داشت. 

هاشمی ادامه داد: جوجه‌ریزی دوره گذشته حدود ۴۵ روز قبل انجام شد و دلار آن زمان قیمتش خیلی کمتر از قیمت دلار امروز بود.

وی عنوان کرد: از سویی، قیمت جوجه آن زمان به دلیل کاهش تقاضا برای تولید خیلی کمتر از زمان فعلی بود و حالا با توجه به افزایش تقاضا در فصل سرما برای خرید مرغ، تقاضا برای تولید بیشتر شده و قیمت جوجه نیز افزایش یافته است که در نهایت سرجمع هزینه‌ها برای تولیدکننده افزایش قابل ملاحظه‌ای پیدا کرده است. 

به گفته وی، عرضه مرغ زنده تا اواسط آبان‌ماه کم خواهد بود، بنابراین نوسان قیمت مرغ و تداوم روند صعودی آن دور از انتظار نیست.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها