يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۷۹۳۵۵
زمان انتشار: ۱۰:۲۲     ۲۷ مهر ۱۳۹۹
بارسلونای کومان؛ عصر یخبندان ادامه دارد
بارسلونای تحت نظر کومان اولین شکست فصل خودش را در ورزشگاه آلفونسو پرز و در برابر ختافه متحمل شد.
به گزارش پایگاه 598، پس از تساوی خانگی برابر سویا، این بار آبی اناری ها در برابر ختافه صف آرایی کردند و در انتها پس از 9 سال در برابر این تیم شکست خوردند. بارسلونا در یک دیدار بی‌روح از حریف خود در آستانه ال کلاسیکو شکست خورد.

 

 رنج مضاعف در نیوکمپ

پس از شکست 8 گله برابر بایرن، کلیدواژه مسئولان بارسا ایجاد یک انقلاب در ترکیب و کادرفنی این تیم بود. پیوستن رونالد کومان امیدها را در دل بارسایی‌ها برای این اتفاق زنده کرد اما در حقیقت پس از این انتخاب کادر مدیریت بارسلونا هیچ پلنی برای ادامه حرکت خود نداشت. مدیران بارسلونا که نه از لحاظ مالی و نه از نظر محبوبیت توانایی ایجاد دگرگونی در ترکیب خود نداشتند تنها چند ستاره‌ی خود را به صورت رایگان به رقیبانشان هدیه دادند. ایجاد اختلاف بیشتر در رختکن تیم ماحصل جدایی بازیکنانی مانند سوارز بود که در کمال تعجب هیچ‌گونه جایگزینی هم برای او در نظر گرفته نشد. انقلاب در بارسلونا به آنجا ختم شد که تنها تفاوت ترکیب تیم کومان با تیمی که در برابر بایرن 8 گل دریافت کرد، حضور کوتینیو به جای سوارز و البته نتو به جای تراشتگن بوده که دومی به علت مصدومیت دروازه بان آلمانی ایجاد شده است.

 


اشتباهات مکرر فصل نقل و انتقالات

از دلایل اصلی افت فاحش بارسلونا خریدهای اشتباه و گران‌قیمت مدیریت ورزشی و بارتومئو در سال های گذشته بوده است. خرید بازیکن هایی مانند گریزمان و دمبله با قیمت های گزاف و نفرات بلااستفاده‌ای مانند بریثویث و جونیور فریپو باعث شده تا علاوه بر ضغف فنی، منابع مالی باشگاه نیز به تاراج برود. 


وضعیت نقل و انتقالات کاتالان‌ها در فصل جاری به آنجا رسید که رونالد کومان که با خیال خرید بازیکنان مدنظر خود و اختیار تام در این خصوص پای مذاکره با بارتومئو نشست و نیمکت تیم ملی هلند را ترک کرد، تنها توانست یک بازیکن را جذب کند و در ازای آن بازیکنانی مانند سوارز، راکیتیچ، سمدو و رافینیا را نیز از دست داد. ضعف عمده در خط حمله و عدم حضور یک مهاجم تخصصی در این منطقه، حاصل فروش سوارز و عدم خرید ممفیس دپای از لیون، اعتماد اجباری به بازیکنی مانند پدری در یک دیدار حساس خارج از خانه، نتیجه عدم توانایی باشگاه در خرید تیاگو یا واینالدوم و در نهایت، عدم وجود جایگزین برای پیکه و لنگله در خط دفاع نیز حاصل خِسَت در پرداخت مبلغ درخواستی سیتی برای اریک گارسیا بوده است. 

 

 

مسی بی انگیزه

با نگاه به چند بازی اخیر بارسلونا می توان دریافت لیونل مسی از بازی در این ترکیب خشنود به نظر نمی‌رسد و شادابی و نشاط گذشته را در بازی و حرکات او نمی توان تماشا کرد. حضور در خط حمله در کنار بازیکنان خنثی و بی تاثیری مانند دمبله و گریزمان باعث شده مسی رغبت چندانی حتی به دویدن نداشته باشد. به هر روی او در ابتدای فصل عنوان کرده بود که در بارسلونا پروژه‌ی برنده‌ای نمی بیند و می‌توان دریافت که او خیلی زودتر از دیگران از این تیم ناامید شده است. 

 

 

#BartomeuOut!

مدیریت بارسلونا نه در بین بازیکنان، نه کادرفنی و نه طرفداران دیگر هیچ گونه اعتباری ندارد، این را می توان از مصاحبه‌های بازیکنان و کادرفنی و کامنت های طرفداران در زیر پست های باشگاه در شبکه های اجتماعی و ترندهای توییتر به راحتی متوجه شد. تمامی تلاش بارتومئو در ماه‌های باقی مانده از دوران ریاستش آن است که بتواند مانع برگزاری مجمع و برکناری احتمالی‌اش شود تا به وجهه او بیش از این خدشه وارد نشود. هم‌چنین جبران بدهی و ضررهای بارسلونا در فصل جاری هدف بعدی ماریا بارتومئو تا قبل از پایان دوران ریاستش در بارسلونا است. با توجه به قوانین باشگاه بارسلونا، اگر بارتومئو با ضرر و زیان باشگاه را ترک کند مدیرعامل بعدی می‌تواند از این بابت از او شکایت کرده و او و شرکت متبوعش باید این بدهی را بپردازند. گفتنی است بارتومئو رییس و سهامدار یک شرکت مهندسی فرودگاه و یک شرکت تجهیزات الکترومکانیکی می باشد. 
در نتیجه این اتفاقات بارسلونای این روزها از سمت مدیریت به حال خود رها شده و آنها  تمرکز خود را تنها روی به پایان رساندن این دوران معطوف کرده‌اند.

 


امیدواری اندک به پروژه کومان

با آنکه در فوتبال پیش بینی اتفاقات بسیار سخت است اما احتمالا سقف آرزوهای طرفداران بلوگرانا کسب عنوان قهرمانی لالیگا و شاید شکست رئال مادرید بحران زده باشد. در نمایش بازیکنان اصلی بارسا نشاطی دیده نمی‌شود و عملکرد ذخیره های جوان هم بسیار پر فراز و نشیب است. برای آنکه بارسای 2020 را قضاوت کنیم کافی است بدانیم در کل دیدار برابر ختافه، آبی اناری‌ها تنها یک شوت درون چارچوب داشته اند!

منبع : ورزش سه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها