أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۷۹۳۸۵
زمان انتشار: ۱۲:۴۹     ۲۷ مهر ۱۳۹۹
محمدصالحی دارانی در نطق میان دستور هشدار داد
عضو کمیسیون امور داخلی کشور در مجلس با بیان اینکه منتظر فرمان رهبری هستیم تا آمریکا را سر جای خود بنشانیم، گفت: در برابر زیاده‌خواهی‌های آمریکا با اتحاد می‌ایستیم و اگر مکانیسم ماشه فعال شود از تعهدات برجامی خود خارج می‌شویم.

به گزارش پایگاه 598، حسین محمدصالحی دارانی در صحن علنی صبح امروز(یکشنبه، 27 مهرماه) در نطق میان دستور خود ضمن تبریک حلول ماه مبارک ربیع الاول و هفته نیروی انتظامی، گفت: مدتی پس از طلوع خورشید انقلاب اسلامی گرد و غبار فتنه استکبارگران فضای میهن را آلوده کرد و مردان و زنان دلاور و نام آور، ترک مقام و منصب کردند تا در آسمان فکه، دهلاویه، دهلران، اروندرود، خرمشهر و آبادان پر بکشند و دوباره آسمان ایران را آبی کنند.

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر و چادگان در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: هم اکنون نیز شیران بیشه توحید منتظر فرمان هستند تا جان و سر بیافشانند و آمریکا را سر جای خود بنشانند پیش از آنکه پای از گلیم درازتر کند لذا بر ماست که با اتحاد در برابر زیاده خواهی آمریکا ایستاده تا اگر مکانیسم ماشه را نیز فعال کرد، از تمامی تعهدات برجامی خارج شویم.

وی در ادامه با اشاره به برخی مسائل حوزه انتخابیه خود اظهار داشت: در استان برخوردار اصفهان، شهرستان فریدونشهر همچنان راه های دسترسی روستایی در منطقه پشتکوه بسیار نامناسب است و گویی در نقشه ایران وجود ندارد.

محمدصالحی دارانی در ادامه با اشاره به مشکلات آب منطقه خود ابراز داشت: بارها داستان غم انگیز لب تشنگان کنارآب را شنیده و خوانده اید اما باز هم بشنوید که در آبخیز بزرگ زاینده رودف مردمی از نعمت آب محرومند و علیرغم منابع بزرگ آب، موضوع آب شرب شهرستان های فریدن، فریدونشهر، چادگان و بویین میاندشت از منابع پایدار همچنان میان وزارت نیرو و سازمان برنامه و بودجه دست به دست می شوند لذا پیش از وقوع بحران، پروژه مربوطه عملیاتی شود چرا که مردم آب آلوده به نیترات می نوشند.

این عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان در مجلس در ادامه با اشاره به مشکلات حوزه راه استان بیان کرد: پروژه مصوب راه آهن ازنا- الیگودرز- داران- اصفهان با اعتبارات قطره چکانی به پایان نمی رسد و همین موضوع باعث شده هر ساله شاهد ترافیک ترانزیت کالا و مسافر و خسارات بسیار باشیم زیرا مسیر اصلی مسافران اربعین، راهیان نور و حمل کالا است.

وی ادامه داد: متأسفانه در سایه نظارت ضعیف مجلس و ناکارآمدی دولت در مدیریت بر تولید و عرضه کالان و خدمات، روزانه قیمت اقلام ضروری و مایحتاج مردم نجومی و وحشتناک بالا می رود و وضعیت اسفبار و افسارگسیخته بازار پوست مردم را کنده و اوضاع را وخیم کرده است اما مسئولان اجرایی خود را قرنطینه کرونایی کرده اند و ریاست جمهوری در پاسخ تنها از جنگ اقتصادی سخن می گوید.

محمدصالحی دارانی در ادامه با طرح این سوال که چرا باید تنها مردم عادی کوچه و بازار قربانی این جنگ اقتصادی باشند، عنوان کرد: باید به این بساط خودتحریمی، انزوا و نابودی مردم خاتمه دهیم و طرح هایی برای رهایی از گرفتاری اقتصادی و معیشتی مردم به صورت ویژه و چندفوریتی ارائه شود زیرا دولتمردان در ایجاد آسایش و رفاه نسبی مردم ناتوان هستند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: بنگاه های اقتصادی و سرمایه گذاری در این چندسال آنقدر با سودهای کاذب کسب درآمد کرده اند که از فربگی آنها کاسته نخواهد شد و دردی که اینک پایه های اقتصادی مملکت را به لرزه درآورده، زلزله قیمت های نجومی ارز، طلا، سکه، بورس، خانه، زمین، دارو و خودرو است.

وی ادامه داد: وقتی سرمایه گذاران حاضر به ایجاد اشتغال هستند و می خواهند مشکل بیکاری را تا حدی مرتفع کنند، به خاطر بروکراسی اداری دچار مشکل می شوند و این مانع در حوزه تولید بیداد می کند لذا مجلس باید برای آن راهکار ارائه کند تا مردم زیر چرخ دنده های گرانی، تورم و بیکاری خُرد نشوند همچنین سران سه قوه با نظر مجلس باید به فکر نان شب محرومان باشند.

محمدصالحی دارانی همچنین با اشاره به موضوع سرباز معلمان و کارکنان خرید خدمات به عنوان دغدغه بخشی از جامعه یادآور شد: لازم است کمیسیون های مربوطه جدی تر وارد عمل شوند همچنین به وضعیت اسفبار دانشگاه فرهنگیان اصفهان باید پایان داده شود و وزارت آموزش و پرورش باید مطالبات فرهنگیان اعزام به خارج را پرداخته و قوه قضاییه نیز در این امر جدیت نشان دهد.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی در پایان با درخواست از رئیس مجلس برای سفر به استان اصفهان و بازدید از حوزه انتخابیه وی، خاطرنشان کرد: ایشان باید ببینند که چگونه غم و اندوه این مردم، خواب در چشمان تر می شکند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها