أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۴۷۹۵۰۰
زمان انتشار: ۱۹:۵۰     ۲۸ مهر ۱۳۹۹
روند ریزشی قیمت خودرو که از ابتدای هفته جاری آغاز شده بود، همچنان ادامه دارد و کاهش ۱۰ تا ۲۰۰ میلیون تومانی قیمت‌ها در انواع خودروهای داخلی، مونتاژی و خارجی به چشم می‌خورد.
به گزارش پایگاه 598، روند ریزشی قیمت خودرو که از ابتدای هفته جاری آغاز شده بود، همچنان ادامه دارد و کاهش ۱۰ تا ۲۰۰ میلیون تومانی قیمت‌ها در انواع خودروهای داخلی، مونتاژی و خارجی به چشم می‌خورد.

بررسی سایت‌های خودرویی و تماس با آگهی‌دهندگان خودرویی در روز جاری (دوشنبه) حاکی از متوسط قیمت ۳۰۰ میلیون تومانی هر دستگاه پژو پارس. ال. ایکس، ۲۹۵ میلیون تومانی پژو ۲۰۶ وی هشت، ۴۲۵ میلیون تومانی پژو ۲۰۷ دنده‌ای پانوراما، ۴۴۰ میلیون تومانی دانگ فنگ اچ ۳۰ کراس مدل ۹۸، ۳۳۰ میلیون تومانی دنا معمولی، ۲۹۵ میلیون تومانی سمند ای. اف۷ دوگانه‌سوز و ۳۷۰ میلیون تومانی ال۹۰ تیپ ای۲ بود.

«نعمت‌الله کاشانی» نایب رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو تهران علت اصلی این موضوع را افزایش بی‌رویه قیمت‌ها در هفته‌های گذشته عنوان کرد.

وی گفت:‌ با وجود روند کاهشی قیمت‌ها، در عمل خریداری در بازار نیست و معامله‌ای انجام نمی‌شود.

این مقام صنفی تاکیدکرد:‌ اگر مردم به نخریدن خودرو ادامه دهند، ریزش قیمت‌ها تداوم خواهد داشت، زیرا قیمت‌ها به حدی بی‌رویه بالا رفته بود که در عمل قدرت خریدی وجود نداشت.

نایب رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو تهران خاطرنشان‌کرد: ‌در سه روز گذشته شاهد کاهش ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومانی قیمت خودروهای داخلی از جمله سمند و پژو پارس بودیم و این کاهش برای خودروهای مونتاژی تا ۵۰ میلیون تومان بوده است.

کاشانی ادامه‌داد: در خودروهای خارجی این کاهش تا ۲۰۰ میلیون تومان در برخی مدل های بی. ام. دبلیو هم دیده شده و معدود افرادی که به دلیل نیاز شخصی حاضر به فروش خودروی خود با قیمت پایین‌تر تا این رقم شده بودند، نیز موفق به فروش نشدند.

در هفته‌های گذشته برخی کارشناسان خودرو با بیان اینکه بازار شرایط طبیعی ندارد، پیش‌بینی‌کردند: در هفته‌های آینده با ریزش شدید قیمت خودروها مواجه خواهیم شد.

بیستم مردادماه امسال «سیداحمد رسولی‌نژاد» نایب رئیس اول کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایرنا، از طرح این کمیسیون برای ساماندهی صنعت و بازار خودرو و رفع مشکلات این حوزه خبر داد.

وی اعلام‌کرد: در کمیته خودروی کمیسیون صنایع و معادن مجلس، طرح جامعی توسط متخصصان و اصحاب فن در دست تهیه است و درتلاشیم تا پس از بررسی همه مسائل، مشکلات و وضعیت صنعت و بازار خودرو، در کوتاه‌ترین زمان این طرح را به صحن علنی مجلس شورای اسلامی ببریم.

در این طرح، مواردی همچون الزام به عرضه خودرو در بورس کالا، تعیین سود مشارکت خودروهای پیش‌فروش شده توسط خودروساز و تعیین قیمت تمام‌شده خودرو هر سه ماه یک بار توسط شورای رقابت دیده شده است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها