أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۷۹۶۹۰
زمان انتشار: ۱۲:۳۴     ۰۳ آبان ۱۳۹۹
پس از اینکه بانک مرکزی ترکیه بر خلاف انتظارات بازار، نرخ بهره خود را ثابت نگاه داشت، نرخ برابری لیر ترکیه در برابر دلار و ریال به پایین‌ترین رکورد تاریخ خود سقوط کرد.
به گزارش پایگاه 598، مهر نوشت: پس از اینکه بانک مرکزی ترکیه بر خلاف انتظارات بازار، نرخ بهره خود را ثابت نگاه داشت، نرخ برابری لیر ترکیه در برابر دلار و ریال به پایین‌ترین رکورد تاریخ خود سقوط کرد.

هر لیر در برابر ریال ایران حدود ۳.۸۰۰ تومان و در برابری با دلار هر هشت هزار لیر حدود یک دلار تعیین شده است.

به گفته فعالان بازار، اصلی‌ترین دلیل ریزش لیر در حال حاضر نگرانی از پیامدهای اقتصادی کرونا روی اقتصاد ترکیه است، به ویژه حالا که صنعت گردشگری این کشور به دلیل لغو پروازها و کنسلی رزرو هتل‌ها با چالشی جدی مواجه شده است.

بانک مرکزی ترکیه در پایان اجلاس سیاست‌گذاری مالی خود اعلام کرد که نرخ بهره این کشور را دست‌نخورده و در ۱۰.۲۵ درصد باقی می‌گذارد. این در حالی است که تحلیل‌گران و اقتصاددانان انتظار داشتند نرخ بهره ۱۷۵ صدم درصد افزایش یابد.

پس از اعلام این خبر نرخ برابری لیر ترکیه با دلار آمریکا به رکورد جدید ۷.۹۷ واحد سقوط کرد. این در حالی است که این هفته قبل از اجلاس بانک مرکزی و در انتظار افزایش نرخ بهره، لیر ترکیه تقویت شده و به بالاترین سطح ۲ هفته‌ای خود رسیده بود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها