يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۷۹۷۶۷
زمان انتشار: ۱۵:۱۳     ۰۵ آبان ۱۳۹۹
مدیرکل نظارت بر محصولات بهداشتی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان گفت: با توجه به افزایش 40 تا 50 درصدی قیمت مواد اولیه مورد نیاز تولید محصولات شوینده نمی‌توان مخالف افزایش قیمت در این بخش بود.
به گزارش پایگاه 598، اسماعیل مهدی پور در یک برنامه خبری در پاسخ به این سوال که آیا مجوزی برای افزایش قیمت مواد شوینده از سوی سازمان حمایت صادر شده است، گفت: مواد شوینده تابع قیمت‌گذاری تثبیتی و تکلیفی سازمان حمایت نیست. 

مدیرکل نظارت بر محصولات بهداشتی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان افزود: قیمت‌گذاری محصولات و مواد شوینده و هر نوع کالای  تولیدی دیگری براساس مولفه های مختلف تاثیر گذار بر قیمت تمام شده انجام می‌شود.

مهدی پور بیان داشت: مواد  مصرفی  در بخش تولیدات مواد شوینده 80 تا 90 درصد قیمت تمام شده درب کارخانه به غیر از اعمال سود واحد تولید کننده تشکیل می‌دهد.

 وی با اشاره به افزایش 50 درصدی قیمت نرخ ارز بعد از آخرین افزایش قیمت مواد شوینده اظهار داشت: مواد اولیه مورد نیاز تولید این بخش  از دو طریق تامین می‌شود که بخشی از آن از طریق واردات و بخشی نیز از بورس انرژی خریداری و کشف قیمت می‌شود. 

وی با اشاره به افزایش 40 تا 50 درصدی قیمت مواد اولیه شوینده ها به دلیل افزایش قیمت ارز و همچنین افزایش قیمت مواد اولیه در بورس انرژی گفت: افزایش قیمت مواد شوینده اجتناب ناپذیر است و تثبیت قیمت در این بخش با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه با سیاست‌های حمایت از تولید مغایرت دارد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها