يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۷۹۸۷۹
زمان انتشار: ۱۳:۵۵     ۰۷ آبان ۱۳۹۹
معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: در حال حاضر شرایط روغن خانوار و صنف و صنعت در تعادل قرار دارد و ۷۰ هزار تن از ذخایر برای خانوار در زنجیره تامین در حال توزیع است.
به گزارش پایگاه 598، معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: در حال حاضر شرایط روغن خانوار و صنف و صنعت در تعادل قرار دارد و ۷۰ هزار تن از ذخایر برای خانوار در زنجیره تامین در حال توزیع است.

حسن حنان درباره وضعیت روغن در کشور و موضوعات مطرح شده در رسانه‌ها گفت: در حال حاضر وضعیت تامین و موجودی کالای روغن برای مصارف خانوار و صنف و صنعت در شرایط مطلوب‌تر قرار دارد و بهتر از هر زمان دیگری در حال تامین است.

وی افزود: شرایط کنونی کشور به گونه‌ای است که در حال حاضر، دشمن علاوه بر جنگ اقتصادی، جنگ روانی را نیز آغاز کرده است تا بتواند بر مقاصد و اهداف خود برسد.

معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: شرایط خاص است و فضاهایی ایجاد برای تحت تاثیر قراردادن اذهان مردم و مایوس کردن مردم ایجاد شده است. شرکت بازرگانی دولتی ایران به عنوان تامین کننده کالاهای اساسی (برنج ، روغن، شکر و گندم ) است که در حال حاضر باید اذعان کنم که سطح ذخایر در حد مطمن و بالاتر از سطح اطمینان است و هیچ مشکلی نداریم. بازار هم مستمر رصد می‌شود و تعامل با بخش خصوصی فراهم شده است.

عضو هیات مدیره شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: میزان مصرف ماهیانه روغن کشور ۱۲۰هزار تن و میزان مصرف روغن سالیانه تا ۱۶۰۰ هزار تن (یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن) می‌رسد که ۵۵ تا ۶۰ درصد مصرف صنعتی و ۴۰ تا ۴۵ مصرف خانوار است.

حسن حنان افزود: روغن پالم و سویا برای مصارف صنف و صنعت و روغن‌های آفتاب‌گردان و ترکیبی از سایر روغن ها برای خانوار استفاده می‌شود که روغن خانوار در بطری‌های ۸۰۰ گرمی تا ۲ کیلوگرمی و روغن صنایع به صورت فله و یا جلب ۱۶ کیلویی بسته بندی و به مصرف می‌رسد.

او افزود: به عنوان یک مسئول مجدد تاکید می کنم در حال حاضر شرایط روغن خانوار و صنف و صنعت در تعادل قرار دارد و ۷۰ هزار تن از ذخایر برای خانوار در زنجیره تامین در حال توزیع است.

قائم مقام معاون وزیر گفت: مردم هم این فضاها را می‌دانند و خود می دانند چگونه با این ترفندهای که القای کمبود کالا در بازار را می کنند، مقابله کنند.

حنان عنوان کرد: در بحث کالاهای اساسی بنادر در هفته گذشته توقف قانونی در بنادر برای ترخیص کالا داشتیم که این موضوع با برداشت های نادرست، منشأ انتشار اخباری در بخش روغن شد و اثرات روانی در جامعه ایجاد کرد که هم اکنون روغن‌های ترخیص شده از بنادر در حال حمل هستند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها