أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۴۷۹۸۹۹
زمان انتشار: ۱۱:۳۰     ۰۸ آبان ۱۳۹۹
معاون اول رئیس‌جمهور در واکنش به طرح سوالی مبنی بر اینکه آیا قرار است قیمت‌ کالاها و نیازمندی‌های مردم کاهش پیدا کند؟، گفت: «دعا کنید!»
به گزارش پایگاه 598، آقای اسحاق جهانگیری پیش از ظهر دیروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت لحظاتی در میان خبرنگاران حاضر شد اما به سوالات اصحاب رسانه پاسخ نگفت. با این حال  در واکنش به طرح سوالی مبنی بر اینکه آیا قرار است قیمت کالاها و نیازمندی‌های مردم کاهش پیدا کند؟، گفت: دعا کنید!

ایشان  همان دیروز نیز در جلسه کارگروه تنظیم بازار و کالا‌های اساسی گفته اند:
 
«در شرایطی که دولت با محدودیت منابع ارزی مواجه است، بخاطر رعایت حال مردم و کمک به معیشت جامعه ارز کالا‌های اساسی را با قیمت ۴۲۰۰ تومان تامین کرده است و اگر وارد کننده‌ای بخواهد از این ارز سوءاستفاده کند، به کشور خیانت کرده است که باید به طور جدی با او برخورد شود.»

آقای جهانگیری تاکید کرده اند: «تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی باید با حساسیت انجام شود»
مدت هاست که کارشناسان از نحوه تخصیص این ارز و رانتی که برای برخی ایجاد می کند، می گویند. مردم هم با چشم خود می بینند که کالاهای اساسی که با این ارز  وارد می شود از روند گرانی افسار گسیخته سایر کالاها در امان نیست آن وقت معاون اول محترم رییس جمهور در ماه های پایانی دولت در جملاتی «باید» دار از لزوم جلوگیری از این اتفاق می گویند و اصلا هم از خود نمی پرسند در حالی که روند تخصیص  ارز  ۴۲۰۰ تومانی بر عهده دولت است خطاب این «باید ها» چه کسی است؟! 

ناگفته معلوم است که خطاب این بایدها در وهله نخست خود دولت است. دولت باید یا گیرندگان این ارز را عوض کند یا روند تخصیص آن را و یا چنانکه برخی کارشناسان گفته اند خود دولت واردات را بر عهده بگیرد. نمی توان ارز ۴۲۰۰ تومانی را در شرایطی که قیمت آن در بازار ۲۷ هزار تومان است چنانکه خود آقای جهانگیری گفته اند بدون « حساسیت لازم» در میان کسانی توزیع کرد و بعد از نهادهای نظارتی گله کرد که چرا برخورد نمی کنند ! 

اینکه یکی از مقامات بلندپایه دولت که قاعدتا خود مسوولیت اصلی را در تخصیص ارز ۴۲۰۰ بر عهده دارد از لزوم توجه و دقت در تخصیص این ارز و جلوگیری از سو استفاده از آن بگوید هیچ معنایی ندارد جز اینکه ظاهرا ایشان همانطور که گفتند جز دعا کردن به کار دیگری اعتقاد ندارند.

بنا بر تفکر ایدئولوژیک اقتصادی آقای معاون اول و همفکرانشان، چنانکه بارها و بارها نیز در طول سه دهه گذشته بر آن تاکید کرده اند: دولت تاجر خوبی نیست! اما ظاهرا همین فقره تخصیص ارز خلاف آن را اثبات می‌کند، چون نشان می دهد که دولت اگر چه ممکن است در راستای انجام وظایف و تعهدات خود در برابر شهروندانش تاجر خوبی نباشد اما گویا برای دیگران همیشه می تواند تجارت پر سودی را رقم بزند!

خدا رحمت کند پدربزرگ ها و مادربزرگ ها را که همیشه می گفتند از تو حرکت از خدا برکت. آقای جهانگیری ما دعا می کنیم اما شما هم کاری بکنید. به صرف دعا کردن کاری از پیش نمی رود.

*مرجع: الف
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۲
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها