أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۴۷۹۹۰۲
زمان انتشار: ۱۱:۳۳     ۰۸ آبان ۱۳۹۹
امید است با توسل به قرآن به وحدت امت اسلامی دست یابیم. هفته وحدت نماد همبستگی امت اسلامی و وحدت مسلمین از اصول اساسی و بنیادین اسلام به شمار می‌رود.
به گزارش پایگاه 598، سی‌و‌چهارمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی به صورت مجازی و با حضور حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی (دامت برکاته)، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی و حجت‌الاسلام والمسلمین حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی امروز رسما آغاز به کار کرد.

محمدباقر قالیباف طی ارتباط ویدیویی در مراسم افتتاحیه این کنفرانس بین‌المللی که با استفاده از بستر رسانه و فضای مجازی برگزار شد گفت: امید است با توسل به قرآن به وحدت امت اسلامی دست یابیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: هفته وحدت نماد همبستگی امت اسلامی و وحدت مسلمین از اصول اساسی و بنیادین اسلام به شمار می‌رود.

وی با تاکید بر اینکه رسالت نبی مکرم اسلام فصل جدیدی در زندگی بشر ایجاد کرد که تکمیل‌کننده پیامبران گذشته است، تصریح کرد: قرآن کریم به عنوان معجزه جاویدان نازل شده بر پیامبر از مؤلفه‌های اصلی وحدت آفرین بین امت اسلامی است که همه را به وحدت دعوت می‌کند.

اهانت به ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص) اهانت به همه انبیاست
قالیباف با بیان اینکه لبیک‌گویی عملی به دعوت پیامبر ثمره‌ای جز وحدت و انسجام نخواهد داشت، عنوان کرد: هر گونه جسارت به ساحت پیامبر اسلام و قرآن کریم اهانت به جمیع انبیا و کتب آسمانی است و هر فرد و جریانی که مرتکب این جنایت شود بهره‌ای از انسانیت و اخلاق نبرده است.

وی از وجود مشترکات بسیار میان امت اسلامی یاد کرد و گفت: این مشترکات به میزانی زیاد است که هیچ بهانه‌ای برای تفرقه باقی نمی‌ماند همانند قدس شریف که هویت و اعتبار مسلمانان جهان با آن سنجش می‌شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: حمایت از آرمان قدس شریف و مسئله فلسطین همچنان برای امت اسلامی اولویت دارد هر چند اکنون شاهد این هستیم که برخی از حاکمان کشور‌های اسلامی با عادی‌سازی روابط خود با رژیم تروریست صهیونیستی پایه‌گذار تفرقه در امت اسلامی شده‌اند، اما حاکمان این کشور‌ها باید بدانند و آگاه باشند که عادی‌سازی با رژیم صهیونیستی برای آن‌ها فایده‌ای نداشته و لکه ننگ آن بر روی آن‌ها خواهند ماند.

وی ادامه داد: در جهان متلاطم کنونی مسلمانان بیش از پیش به جای جنگ، ناامنی، واگرایی و تفرقه به صلح، تفاهم، آرامش، همبستگی و حرکت شتابان به سوی تمدن نوین اسلامی نیاز دارند.

قالیباف با تاکید بر اینکه سیره پیامبر، ائمه اطهار و علمای دینی تلاش برای تقویت وحدت امت اسلام بوده است، گفت: کافی است صفحات زندگانی عالمان برجسته‌ای از جمله آیت الله بروجردی، شیخ محمد غزالی، امام موسی صدر، امام خمینی (ره) و سیره و ندای وحدت آفرین رهبر معظم انقلاب اسلامی را ورق بزنیم تا در ضرورت وجود وحدت ذره‌ای به خود شک راه ندهیم.

وی با اشاره به اینکه وحدت در جریان اصلی اسلام هیچگونه منافاتی با اختلاف نظر میان مذاهب ندارد، گفت: جمهوری اسلامی ایران موضوع وحدت را به دقت دنبال کرده است، هر چند رسیدن به این هدف مهم آماج حملات تکفیری‌ها و داعشی مسلک‌ها قرار گرفته است. همانطور که افراطیون به نام اسلام عامل نزاع و درگیری بوده‌اند، در میان مسلمانان نیز برخی از اهل سنت و شیعه بدون درک مسائل اسلام بر طبل تفرقه می‌کوبند که هر دو جریان باید محکوم شوند.

قالیباف تصریح کرد: اگر دست‌های اختلاف برانگیز در جهان اسلام کوتاه شوند مسلمانان نه فقط مشکلی در دنیا نخواهند داشت بلکه پشتیبان همدیگر نیز خواهند بود.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی و امام راحل از ابتدا منادی رحمت بوده و امام خامنه‌ای نیز تقریب مذاهب و وحدت اسلامی را یک راهبرد همیشگی و نه یک تاکتیک مقطعی جمهوری اسلامی می‌دانند، گفت: انقلاب اسلامی الگویی از تفاهم و زندگی مسالمت آمیز همراه با احترام میان مذاهب اسلامی را جلوه‌گر ساخته است.

قالیباف گفت: با وجود تلاش بنگاه‌های تفرقه‌افکن زندگی مسالمت آمیز مذاهب مختلف این حقیقت را اثبات می‌کند که می‌توان وحدت را از حرف و سخن در میان توده‌های مردم به منصه ظهور رساند.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: امروزه جهان با ویروس منحوس کویید ۱۹ دست و پنجه نرم می‌کند و همه می‌دانیم موضوع کرونا فقط بهداشتی نیست بلکه دارای زمینه‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی است و چالش‌های مختلفی برای ملت‌ها و کشور‌ها ایجاد کرده است و معضل کرونا از جمله عرصه‌هایی است که ملت‌های مسلمان برای مقابله با آن نیازمد همکاری یکدیگر هستند به همین علت می‌توانیم این تهدید را به فرصت تبدیل کنیم.

ایران سرافرازانه درحال عبور از آزمون کروناست
وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران از این آزمون سخت سرافرازانه درحال عبور است و با وجود تحریم‌های دارویی درحال عبور از مشکل است، اما از طرفی کاخ سفید با اعلام تحریم‌های دارویی و عدم حمایت از ملت‌ها ثابت کرد که در زمان بحران‌های جمعی به فکر منافع خود و دولت آمریکا است و امروزه نیز ضعف مدیریت خود را به نمایش گذاشته و با بیش از ۲۲۰ هزار تلفات رکورددار تلفات کرونا در جهان شده است.

قالیباف نژاد پرستی در آمریکا را نظام‌مند خواند و گفت: انتظار می‌رود در سی و چهارمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی نخست برای آزادسازی قدس شریف و تشکیل دولت واحد در سرزمین فلسطین برنامه‌ریزی شود و همچنین قطعا عادی سازی چند کشور با رژیم صهیونیستی خیانت به فلسطین است و تاثیری بر انگیزه ملت فلسطین ندارد.

وی تصریح کرد: با درنظر داشتن تحولات جهان از علما و نخبگان و اندیشمندان جهان اسلام انتظار می‌رود ضمن آگاه سازی نسل جوان در حوزه اندیشه مکتب اسلام ناب عزیز با استفاده از همه ظرفیت‌ها از جمله فضای مجازی نقش خود را در راستای همبستگی ادیان الهی و رفاه مردم بیش از پیش ایفا کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: شایسته است در راستای کمک به کشور‌های اسلامی نسبت به ایجاد ساز و کاری جدید، عملی و کارآمد در چارچوب این کنفرانس وحدت بخش اقدام نماییم. سخن خود را با این کلام رهبری به پایان می‌برم که جمهوری اسلامی ایران معتقد به اتحاد اسلامی به معنای همدلی ملت‌ها و همکاری دولت‌هاست.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها