أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۴۷۹۹۰۷
زمان انتشار: ۱۲:۰۲     ۰۸ آبان ۱۳۹۹
رپورتاژ/ بازار خودرو در حال حاضر در التهابی شدید به سر می‌برد و طی هفته های جاری نیز این قیمت‌ها نه تنها به سمت پایین تمایلی نداشته، بلکه طبیعت افزایشی به خود گرفته است. مصوبات کمیته خودرو نیز فقط توانسته نقش یک مسکن کوتاه مدت است را برای این تب داغ بازی کند. در عین حال نیز اگر قصد خرید خودرو دارید باید کاملاً هوشیار باشید که خودرویی با قطعات تعویضی به جای خودروی نو نخرید. شاید قطعات اصلی خودرو تعویضی بوده باشند و شما متوجه نشوید و با خرید خودرو، قیمت یک خودروی نو را بپردازد. اما بعد از مدتی متوجه این مسئله شوید که دیگر کار از کار گذشته است و با توجه به این افزایش های سرسام آور خودرو شاید چندین میلیون تومان بیشتر از ارزش واقعی آن خودرو پرداخته باشید. در این نوشتار سعی داریم سه خودرو در محدوده قیمتی 500 تا 600 میلیون تومان را بررسی کرده و مزایا و معایب هر یک را تا حدودی بازگو کنیم.

  خودرو لیفان ۸۲۰ مدل ۹۶ اتوماتیک - 575 میلیون تومان

 این خودرو دارای فاکتورها و امکانات خوبی است که به آنها اشاره می‌شود. خودرو لیفان 820 در ابتدای سال ۲۰۱۴ توسط کشور چین رونمایی شد و در سال 13۹۶ نیز کرمان خود را تولید آن را به عهده گرفته و آن را روانه بازار کرد. البته این خودرو به علت دارا بودن برخی فاکتورها توانسته محبوبیت خوبی میان خریداران خود کسب نماید. در بیان مشخصات فنی لیفان ۸۲۰ می‌توان گفت حداکثر توان خروجی این سدان جذاب معادل ۱۵۸ اسب بخار است.

 همچنین از امکانات رفاهی نسبتاً خوبی هم برخوردار است از جمله آنها صندلی الکترونیکی راننده با امکان تنظیم شش جهته و گرمکن، امکان روشن شدن اتوماتیک چراغ‌های جلو و تنظیم ارتفاع نور، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، بلوتوث، ۶ عدد اسپیکر، سیستم موقعیت یابی و صفحه نمایش ۸ اینچی نمونه کوتاهی از امکانات این خودرو می‌باشد.

 از نظر ایمنی نیز شش عدد کیسه هوا برای سرنشینان درنظر گرفته شده که گزینه مناسبی به نظر می‌آید. سیستم ترمز ضد قفل abs، سنسور دنده عقب و سیستم ضد سرقت و قفل کودک هم می‌توان به این امکانات ایمنی اضافه نمود. البته این خودرو تا به حال زیر نظر هیچ موسسه ارزیابی ایمنی مورد بررسی قرار نگرفته است و در این باره نمی‌توان نظری ارائه داد. اما خود شرکت تولیدکننده سعی کرده فاکتورهای ایمنی بخشی را تاحد امکان رعایت نماید.

 در نهایت اینکه خریداران این خودرو به طور نسبی ابراز رضایت از این خودرو داشته و علت این رضایت نیز در نرمی خودرو، مصرف مناسب آن و همچنین امکانات این خودرو می‌دانند. اما عده دیگری از خریداران خودرو نیز احساس رضایتی از آن نداشته و علت آن را هم در شتاب ضعیف این خودرو عنوان کرده‌اند. متاسفانه میزان توان این خودرو در برابر وزن آن تاحدود زیادی کم است و نمی‌توان ازاین مسئله چشم‌پوشی نمود.

همچنین در نمای ظاهری آن نیز شاهد چرخ‌های کوچکی هستیم که اصلا با مقیاس  و اندازه این خودرو تناسب و همخوانی ندارد. این اشکال در طراحی داخلی خودرو نیز بروز کرده و شما نمایی لوکس در خودرو مشاهده نخواهید کرد و سادگی در داشبورد لیفان 820 نیز می‌تواند از جذابیت آن تاحدود زیادی بکاهد. به جرات می توان گفت که شرکت لیفان تمام تلاش خود را برای ارائه یک خودروی لوکس کرده است ولی واقعیت اینجاست که اینخودرو مشابهت زیادی با نسل های قبلی خودرو های لوکس محبوب دنیا دارند و این مساله می تواند کمی برای مصرف کننده نا امید کننده باشد.

خودرو سراتو سایپا مدل ۹۴ اتوماتیک ۲۰۰۰ - 565 میلیون تومان

بخشی از بهره‌مندی‌های این خودرو مونتاژ شرکت خودروی سایپا شامل سنسور پارک عقب، سانروف برقی، سیستم رهیاب ماهواره‌ای، تودوزی چرمی و صفحه نمایش لمسی، سیستم صوتی مدرن و و مواردی دیگر می‌باشد. البته این موارد تمام امکاناتی نیستند که سراتو در نسخه اصلی خود پیاده کرده است. زیرا آپشن‌های بیشتر و بهتر روی نسخه اصلی خودرو سراتو که توسط اطلس خودرو به بازار ایران معرفی شده وجود داشت. اما شرکت خودروی سایپا تنها برای کاهش هزینه‌های تولید خود به بخش اندکی از این امکانات اکتفا نموده است.

از جمله این نواقص نیز محدود کردن ایمنی خودرو برای سرنشینان آن است به طوری که فقط دو عدد ایربگ را برای سرنشینان جلو تعبیه شده است. ولی در نسخه اصلی آن ۶ عدد ایربگ برای سرنشینان جلو و عقب خودرو در نظر گرفته شده بود. از دیگر معایب این خودرو می‌توان به تجربه ناخوشایند سفرهای طولانی با آن اشاره نمود. زیرا سرنشینان به وضوح تکان‌ها و دست‌اندازهای جاده را لمس خواهند کرد. البته طراحی شاسی اتومبیل نیز طوری است که راننده در سفر خسته می‌شود . احساس لذت‌بخشی نخواهد داشت.

 خودرو هایما اس ۷ مدل ۹۵ اتوماتیک ۲۰۰۰ - 630 میلیون تومان

 و اما هایما s۷ اتوماتیک ۲۰۰۰ در ابتدای امر سال ۱۳۹۴ به بازار ایران معرفی شده و توسط شرکت ایران خودرو خراسان و البته با همکاری مشترک شرکت هایما تولید و عرضه شد. مسلماً هر خودرویی مزایا و معایبی دارد. اما از معایب هایما اس ۷ نیز نوع طراحی کابین آن است که شاید چهره قوی از خود را به نمایش بگذارد، اما همین زیبایی ظاهری، عدم دید کافی نسبت به اطراف را برای راننده به ارمغان می‌آورد که می‌تواند خطرناک و از نقاط ضعف این خودرو شاسی بلند باشد.

 خصوصیات فنی خودرو شامل شتاب صفر تا صد کیلومتر 5/10 بر حسب ثانیه، مصرف سوخت ترکیبی ۸.۸ لیتر برای طی مسافت ۱۰۰ کیلومتر و حجم موتور ۱۷۹۵ سی سی می‌باشد. علاوه بر این موتور خودرو نیز چهار سیلندر است. آنتن مخفی، کلید تاشو، شیشه های عقب و جلو برقی نیز فقط قسمتی از خصوصیات فناورانه هایما اس ۷ در این مدل می‌باشد. به عبارتی دیگر این خودرو سعی کرده تا از تکنولوژی روز به میزان مناسبی در تولید بهره ببرد و البته در این امر نیز تاحدودی موفق کرده است. اما از نظر ایمنی، به‌کار بردن فقط دو عدد کیسه هوا برای آن چندان خوشایند نمی‌باشد.

همراه مکانیک اولین و بزرگترین نمایشگاه آنلاین خودروهای کارشناسی‌شده در ایران است. تمامی خودروهای موجود در نمایشگاه همراه مکانیک کاملاً از نظر فنی و بدنه کارشناسی شده‌اند و گزارش کارشناسی آن‌ها به‌صورت آنلاین موجود است. تفاوت اصلی شرکت همراه مکانیک با سایر شرکت‌های کارشناسی این است که همراه مکانیک به خریداران خود ضمانت 7روزه می‌دهد تا در صورت اشتباه کارشناسان، جبران خسارت کند. نمایشگاه همراه مکانیک در تهران را می‌توانید درصفحه خرید خودرو تهران همراه مکانیک در سایت hamrah-mechanic.com ببینید.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها