أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۴۷۹۹۱۷
زمان انتشار: ۱۳:۴۴     ۰۸ آبان ۱۳۹۹
تعدادی از مردم لبنان با تجمع در برابر سفارت فرانسه در بیروت اعلام کردند، رئیس‌جمهور فرانسه باید از توهین‌های خود به امت اسلام عذرخواهی کند.
به گزارش پایگاه 598، در ادامه اعتراض‌ها به توهین‌های ضد اسلامی «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهو فرانسه، تجمعی در برابر سفارت این کشور در بیروت برگزار شد.

این تجمع به دعوت «معهد الدراسات الدولیه» (پژوهشکده پژوهش‌های بین‌المللی)، «جبهه الاعلام المقاوم» (جبهه رسانه مقاوم) و «اللقاء الاعلامی العربی المقاوم» (نشست رسانه‌ای عربی مقاوم) برگزار شد.

بر اساس گزارش «العهد»، «محمد فقیه» رئیس پژوهشکده پژوهش‌های بین‌المللی لبنان در این تجمع اظهارات ماکرون در حمایت از توهین‌کنندگان به پیامبر (ص) را محکوم کرد و خواستار عذرخواهی وی شد.

وکیل لبنانی «بشری الخلیل» گفت، ماکرون زمانی که اجازه توهین به ادیان را می‌دهد در واقع مواد ۳۲ و ۳۳ قانون اساسی این کشور را نقض می‌کند.

وی افزود، جنگی جهانی علیه اسلام وجود دارد و توطئه‌ای جهانی قصد دارد جلوی اسلام در ایفای نقش واقعی‌اش را بگیرد.

الخلیل ادامه داد، ماکرون از حمایت از تروریسم فاصله‌ای ندارد و وی همان کسی است که از تروریسم در لیبی و مالی با هدف تسلط بر ثروت‌های این کشورها حمایت می‌کند.

وی در ادامه خواستار برگزاری نشستی اسلامی با هدف پیگیری این جنایت، رسانه‌های حامی آن و نیز دولت فرانسه که این موضوع را تأیید کرد، شد.

تجمع‌کنندگان در برابر سفارت فرانسه پیامی رسمی را به سفارت فرانسه تحویل دادند و خواستار عذرخواهی رسمی این کشور از امت اسلام شدند. 



نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها