أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۴۷۹۹۳۱
زمان انتشار: ۱۴:۵۹     ۰۸ آبان ۱۳۹۹
یک پرفسور ۶۹ ساله روس که خود را برای انجام تحقیقات علمی برای دومین بار به ویروس کرونا آلوده کرده، می‌گوید ایجاد مصونیت گله‌ای در برابر این ویروس ناممکن است.
به گزارش پایگاه 598، یک پرفسور ۶۹ ساله روس که خود را برای انجام تحقیقات علمی برای دومین بار به ویروس کرونا آلوده کرده، می‌گوید ایجاد مصونیت گله‌ای در برابر این ویروس ناممکن است.

یک محقق روس دوبار خود را به کرونا آلوده کرد

دکتر الکساندر چپورنوف اولین بار در ماه فوریه در سفر به فرانسه برای اسکی و ورزش به این ویروس مبتلا شد.

وی در ادامه به منزل خود در سیبری بازگشت و بدون نیاز به بستری شدن در بیمارستان بهبود یافت. وی در همان زمان مطالعه بر روی آنتی‌بادی‌های ویروس کرونا را آغاز کرد. مطالعات وی در این زمینه نشان داد آنتی‌بادی‌های ویروس مذکور چندان قوی نیستند و به سرعت از بین می‌روند.

این پزشک متخصص می‌گوید تنها سه ماه بعد از اولین ابتلاء به کرونا شاهد از بین رفتن آنتی‌بادی‌های ویروس مذکور بود و وقتی خود را بدون ماسک در معرض بیماران کرونایی قرار داد، دوباره به کرونا مبتلا شد. البته ابتلای مجدد این فرد به کرونا شش ماه بعد از اولین ابتلاء رخ داد و اولین نشانه آن نیز گلودرد بود.

وی در دومین مرتبه ابتلاء به کرونا به شدت مریض و مجبور شد خود را در بیمارستان بستری کند. سپس به سرعت دمای بدن وی تا ۳۹ درجه سانتیگراد بالا رفت و او حس بویایی و چشایی خود را از دست داد و ریه وی نیز تا حدی آلوده شد.

این متخصص که تولیدکننده دومین واکسن کرونای روسیه به نام EpiVacCorona بوده، معتقد است حتی در صورت تولید واکسن کرونا، مصونیت ایجاد شده در برابر این بیماری پس از تزریق واکسن موقتی و نه دائمی خواهد بود.

بنابراین تزریق واکسن کرونا باید چندین بار صورت بگیرد و استفاده از واکسن‌های نوترکیب نیز مناسب نخواهد بود. وی هشدار داده که افراد حتی بعد از تزریق واکسن کرونا باید از ماسک استفاده کرده، فاصله اجتماعی را رعایت کنند و به طور مرتب دست‌های خود را بشویند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها