أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۷۹۹۵۵
زمان انتشار: ۱۱:۴۷     ۱۰ آبان ۱۳۹۹
جلسه کمیته سلامت برگزار شد، تصمیم نهایی به‌زودی اعلام می‌شود ، تعداد مجموع بیماران کرونایی کشور به 604‌هزار و 952‌نفر رسید.
به گزارش پایگاه 598، آمار کرونا در ایران هر روز ترسناک‌تر می‌شود. یک روز تعداد فوتی‌ها رکورد می‌زند که بسیار تلخ و دردناک است و روز دیگر تعداد مبتلایان شناسایی شده جدید هراس به دل مردم می‌اندازد. در روزهای گذشته تجربه فوت 415‌هموطن در یک روز یا شناسایی 8293‌بیمار جدید را هم داشتیم. با وجود این، محدودیت‌های ایجاد شده از سوی دولت و ستاد ملی مقابله با کرونا به اندازه‌ای نیست که بتواند مانع از گسترش کرونا و قطع کردن زنجیره انتقال آن شود. این در شرایطی است که بسیاری از مردم نیز اعتقاد دارند تا زمانی که تعطیلات جدی و رسمی برای این مساله در نظر گرفته نشود نمی‌توان امیدوار به حفاظت از جان انسان‌ها بود. این مساله از سوی کادر درمانی کشور نیز مورد تاکید است چه آنکه بارها گفته شده است تا زمانی که جلوی تردد مردم در اماکن عمومی و شلوغ گرفته نشود همین آش و همین کاسه است و حتی در روزهای پیش رو که هوا سرد خواهد شد باید منتظر داغ‌های بیشتری باشیم. البته عصر دیروز خبر رسید که کمیته بررسی مشکلات حوزه سلامت استان تهران با تعطیلات دو هفته‌ای تهران موافقت کرده است و حالا باید منتظر ماند و دید که این تصمیم از چه زمانی اجرایی خواهد شد.
 
بر‌اساس آماری که ظهر دیروز سخنگوی وزارت بهداشت و درمان اعلام کرد در فاصله ظهر روز پنج‌شنبه تا ظهر روز جمعه، 9‌آبان 8011‌بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شدند که از این تعداد 2754‌نفر در مراکز درمانی کشور بستری شدند. بر این اساس تعداد کلی بیماران کرونایی کشور در چند ماه گذشته به ۶۰۴‌هزار و ۹۵۲‌نفر رسید. همچنین به گفته خانم سیماسادات لاری، تعداد 365‌نفر از هموطنان نیز جان خود را از دست دادند تا مجموع جان‌باختگان این بیماری در کشور به 34‌هزار و 478‌نفر برسد. این در حالی است که در شرایط فعلی 5128‌نفر از بیماران در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. اما وضعیت استان‌های کشور هم مناسب نیست چه آنکه در حال حاضر استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان‌شرقی، خراسان‌جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه‌و‌بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان‌رضوی، مازندران، چهارمحال‌و‌بختیاری، البرز، آذربایجان‌غربی، مرکزی، کرمان، خراسان‌شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استان‌های هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان‌و‌بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.

جلسه با نتیجه اجرایی
غروب پنج‌شنبه بود که رییس کمیته سلامت مجمع نمایندگان استان تهران در خبری اعلام کرد تمام اعضا در نشست خود بر اتخاذ تصمیمات فوری مانند تعطیلی دو هفته‌ای استان تهران تاکید کرده‌اند. مساله تعطیل کردن تهران برای مقابله با بیماری کرونا در روزهای گذشته از سوی شورای شهر تهران هم مورد توجه بود. اما درباره جلسه کمیته سلامت نمایندگان تهران، آقای عبدالحسین روح‌الامینی توضیحات بیشتری ارائه کرد. وی از برگزاری این جلسه با حضور استاندارتهران، رییس شورای شهر تهران، روسای سه دانشگاه علوم پزشکی تهران، فرمانده انتظامی تهران بزرگ و معاون شهردار تهران در محل ستاد فرماندهی کرونای تهران برگزار خبر داد. در این جلسه عبدالحسین روح‌الامینی، رییس کمیته سلامت مجمع نمایندگان استان تهران به نمایندگی از ۴۰‌نماینده استان تهران ضمن گلایه‌مندی نسبت به عدم استفاده از ظرفیت‌های نمایندگان و مجلس در این جنگ تمام عیار، بر پشتیبانی تمام قد از ارکان ستاد کرونای شهر تهران تاکید کرد و گفت: جدا از تفاوت در نگاه‌های سیاسی با شورای شهر و دولت، مجمع نمایندگان استان تهران تمام قد در کنار و پشتیبان ارکان ستاد عملیاتی کرونا قرار دارد.

حمید‌رضا گودرزیمعاون استاندار تهران: بنابر تصمیم‌کمیته سلامت استان تهران مبنی بر تعطیلی دو هفته‌ای استان تهران برای کنترل شیوع ویروس کرونا، جلسه‌ای فوری در این خصوص با حضور استاندار تهران به‌زودی برگزار می‌شود.

 تمامی اعضا در این نشست بر اتخاذ تصمیمات قاطعانه فوری همچون تعطیلی
 دو هفته‌ای استان تهران با در نظر گرفتن ملاحظات اقتصادی، اجتماعی و امنیتی آن تاکید کرده و اعلام کردند که تنها راه قطع زنجیره و بازسازی توان مدافعان سلامت و امکانات بهداشتی درمانی شهر تهران را این موضوع دانستند.

قرار دادن اقلامی مانند ماسک رایگان و کمک رسانی محله به محله با استفاده از ظرفیت نیروهای جهادی، نیروی انتظامی و بسیج نیز از دیگر تأکیدات اعضا جلسه کمیته بررسی مشکلات حوزه سلامت استان تهران بود. همچنین آقای حمید‌رضا گودرزی، معاون استاندار تهران در خصوص تعطیلی دو هفته‌ای تهران به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بنابر تصمیم‌کمیته سلامت استان تهران مبنی بر تعطیلی دو هفته‌ای استان تهران برای کنترل شیوع ویروس کرونا، جلسه‌ای فوری در این خصوص با حضور استاندار تهران به‌زودی برگزار می‌شود. وی افزود: به‌زودی اطلاعات و تصمیم نهایی در این رابطه به شهروندان اعلام خواهد شد.

اگرچه برخی از دولتمردان اعتقاد دارند که تعطیلی و اعمال سیاست‌های محدودکننده چاره کار نیست و باید مواردی چون رعایت پروتکل‌ها همچنان در دستور کار مردم قرار  بگیرد اما از سوی دیگر افزایش نگران‌کننده تعداد بیماران و نیز تلفات که ناشی از حضور مردم در اماکن عمومی به‌دلیل فشارهای اقتصادی و نیازهای معیشتی موجب شده است تا رعایت کردن پروتکل‌ها نیز به صورت ناقص صورت بگیرد. البته به گفته کادر درمان و حتی مسوولان وزارت بهداشت مشاهده نتیجه رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی حداقل به دو هفته زمان نیاز دارد و پس از آن می‌توان قضاوت کرد که باید چه اقدامات دیگری برای کنترل کرونا در دستور کار قرار بگیرد.

مرجع : صبح نو
به گزارش پایگاه 598،

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها